Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

wa76: Good news! Då vågar jag mig på ett grattis! Jag förstår om du känner dig avvaktande, någon sorts försvarsmekanism, men hoppas verkligen det går vägen nu!

Beedoll: Jag hoppas du gissar fel. Gick tempen upp till 37.06, annars var det ju ner? Spännande inför bim! Räknar du den om 3 dagar?

• Monchichi

wa76: Just det, det där med huset, jobbig procedur. Helst vill man ju ha några fler spekulanter också även om det räcker med en som betalar tillräckligt. Håller tummarna att intressenten stannar och försäljningen går fort så ni kan lägga det bakom er. När ska ni flytta?

• Monchichi

Too tiki: Ja jag läste om något som heter NIPT som bygger på blodprov från mamman. Görs vid vecka 10 tillsammans med ultraljud. 99% säkerhet. Jag är inte så mycket mer påläst än så. Det verkar fortfarande vara någon sorts sannolikhet i det, men jag kan ha fel? Vi är dock inställda på fvp där det inte är sannolikhet, så jag får vänta till v. 15.

• Monchichi

wa76: Lovande med starkare test! Härligt! Och ingen mens, som det ska!

De senaste två graviditeterna gjorde jag UL/VUL på spec.mvc, kostade som ett vanligt läkarbesök, 320 eller nåt sånt. Men nu är det mest att jag känner mig osäker efter allt jag läst. Missfall och MA har aldrig funnits i min värld, men bara här har ju flera fått erfara det, så jag känner mig osäker och rädd, det är mest det.

Jo min första spontana graviditet (två första stimulerade), en månad efter att jag slutat amma yngsta sonen blev jag gravid med tvillingar. Helt sjukt att först inte kunnat bli gravid utan hjälp till att vänta tvillingar spontant, jag fick en chock, minst sagt. De är 4 år nu.

Nykär15: Ja det låter ju bra, NIPT. Ska kolla runt lite hur det ser ut i Västmanland där jag bor. Här gör man inte KUB som en del i programmet, eller iaf fanns det inte senast det begav sig för oss. Men det klart, allt går väl privat.

• Monchichi

Nykär: Spännande med IVF-start. Det känns konkret, men håller ändå tummar att det hinner ta sig denna cykel!

Too tiki: Hur går det för dig? BIM idag?

wa76: Hur mår du? Hoppas allt är i sin ordning trots tempen som du oroade dig för. Jag kan inte det där med vad TSH ska ligga på men tolkar det som du hade för högt, hur påverkar det graviditeten? Jag skulle också slutat tempa och bara låta tiden ha sin gång, känns som mindre stress då man ändå inte kan göra något, men gör så klart det som känns lugnast för dig.

Välkomna ni nya!

Jag tog semester ett par dagar och åkte till fjällen med mina tvillingtjejer medan farmor var här hemma och tog hand om skolbarnen och minsting. Nu är jag tillbaka i vardagen, som två månader framöver är föräldraledig heltid. Vi har valt att inte ha dagis så en av oss är alltid hemma som det är nu.

• Monchichi

Too tiki: Vad sorgligt. Beklagar. Jag funderade var du tagit vägen för så här länge "brukar" inte du vara borta från tråden, så länge jag läst här. Verkligen tråkigt, men vad fint att ni fick de sista orden från din far. Hoppas han bringar lycka till er!

Nykär15: Nu är jag lite sen att svara, men angående ma och att det vore intressant att vetat om det var kromosomfel som orsakade förlusten, så håller jag med. Verkligen synd att det inte går att få den analysen. Om det var TSH istället vet man ju var man kan hjälpa till på traven framöver. Hoppas det går vägen denna ostimulerade sista månad för er!

wa76: Trötthet är väl ett gott tecken! Är det ett återbesök du har imorgon men de inte tar kompletterande prover? Hoppas jag missförstod, annars låter det jättekonstigt.

Mitt illamående håller i sig tyvärr. Tror jag gått 11 veckor nu. Igår tog jag mig i kragen och ringde mvc för inskrivning och även ett ul är bokat till 4 april. Jag har haft svårt att ta till mig denna graviditet och därför jag inte ringt förrän nu. Alla mina fyra tidigare graviditeter har jag gjort tidigt VUL/UL runt vecka 7-8, men inte denna gång, så det känns fortfarande svårt att lita på att jag är gravid, men jag mår ju verkligen illa, trött så jag somnat i soffan på em, och ingen mens, så detta tyder ju på att de två strecken stämmer. Men lite overkligt är det så länge jag inte sett något liv där inne.

• Monchichi

Too tiki: Tack! Visst är det tråkigt med illamående, men jag har sluppit kräkas, och som jag skrivit tidigare, jag tar detta och klagar inte då jag vet att så många skulle byta med mig.

Verkligen jobbig situation för er nu. Hoppas ni har några med er, syskon eller mamma, i sorgen och begravningen.

Nykär15: Hoppas så att ni lyckas nu! 8 dagar går fort också.

wa76: Härligt att få se ett tickande hjärta! Det är ju så fantastiskt! Jag hade väl gått på deras uppskattning 6+5, två dagar är ju inte så stor skillnad.

Så bra att du fick ta proverna. Det hade väl varit krångligt och oavslutat om de tycker att det ska tas men inte gör det, bra att du stod på dig!

Just det, ni skulle ju flytta också, och det redan, känns inte som så länge sedan du sa att ni köpt hus. Det låter som försäljningen gått bra, skönt för er. Men mycket att göra nu förstår jag. Ta hand om dig och magen!

Vi är inställda på fvp, och därav kommande UL för att datera mig. Jag tror ju att jag är en vecka senare än senaste mens säger, men de måste ändå alltid gå på det tills man vet något annat.

Trevlig helg alla!

• Monchichi

WendelaW: Jag hade nog satsat på dag 11 och 13, men vi har alltid haft den taktiken med varannan dag. Simmarna lever ju ett tag och då känns det som man förlänger den möjliga tiden till befruktning om man drar ut till varannan istället för två dagar i följd. Det var ju ändå glad gubbe på dag 13 också, synd att missa den.

Too tiki: Jaha, har ni också ivf-plan framöver, det måste kännas skönt att det gått att fixa det alternativet, OM det behövs, vilket vi inte hoppas på så klart. Då har ni hunnit flytta till Gbg?

• Monchichi

Oj, ser att jag skrev fel igår, skulle ju svarat till Milou3 dag 11 och 13.

Too tiki: Roligt med snart ÄL, hoppas på det och att det är er tur nu!

• Monchichi

Nykär15: Men så fantastiskt! Gratulerar! Sån underbar känsla, jag ler för er skull nu Håller tummarna att allt går jättebra!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.