Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

38+ och försöker bli gravid.

wa76: Ja nu inser jag att jag blandade ihop de två apparna, tack för förtydligandet. Ska läsa på FF också, men ja, du har rätt, jag tar det när det är lugnare.

anna7607: Nej vad tråkigt! Luften går ur, jag vet, men med lite distans så kanske det känns ljusare att försöka igen. Hoppet är det sista som överger som jag skrev tidigare och brukar tänka.

HoppasPåEnTill: Det låter som du bestämmer själv att du kör insemination, eller kan påverka det? Det låter ju bra men hur lyckas du med det? Har du också läkarkontakt i Danmark och insemineras där? Jag hängde inte med tror jag. Men hoppas det tar sig nu!

Too tiki: Vänta på mens nu då och sen börja dag 3 eller 5? Jag åt Pergo för många år sedan (2007 och 2010) men minns inte att jag hade någon enda biverkning, så det behöver du inte få.

• Monchichi

mysmammi: Välkommen! Vad snabbt att få ägglossning, men det kanske går så fort om man är normal, härligt i så fall! Har du hunnit kolla med tester?

Too tiki: Första Pergo imorgon? Håller tummar för dig!

God Jul på er alla!

• Monchichi

bluebird: Men åå, GRATTIS! Vilken julklapp Lycka Till! Hur känns det idag?

mysmammi och Nykär15: Nä vad trist med mens...

Själv testade jag negativt i fredags, dag 28. Så tidigt har jag aldrig testat förut eftersom jag aldrig vet när/om jag har äl, men hoppades väl att den lilla blödning jag såg dag 14 skulle varit en äl-blöding, fast jag aldrig varit med om det heller tidigare.

• Monchichi

wa76: Nä, jag kommer inte testa när vi är borta, har inga test heller nu, men igår fick jag rosa på papperet så det betyder väl mens på ingående... De senaste cyklerna har varit 44 dagar (senaste), 24 dagar, 33 dagar, så väldigt oregelbundet. Därför jag inte vet om jag ö.h.t. har äl.

Vi tänkte åka imorgon och håller på att packar, just som mellanbarnet visade feber 38.3, suck.

bluebird6: Grattis igen, det är ju så fantastiskt! Håller tummarna för dig!

• Monchichi

Hej på er!

Nu har jag läst ikapp 121 meddelanden Det närmar sig bim för några, spännande!

Själv fick jag mens på nyårsafton, så de är bara att börja om och räkna.... Cykeln blev 34 dagar denna gång.

• Monchichi

Too tiki och Mjölk: Tack

bluebird6: Vad roligt för er att få se tickande hjärta! Håller tummar för att det går bra denna gång!

Tvilling73: Men åh vad drygt med dessa varierade cykellängder, jag vet precis vad du pratar om, tyvärr. Det blir ju så svårt att träffa rätt också. När inträffar ÄL, jag har ingen aning för egen del.

Funderar på att gå till gyn och se om jag har något att hämta där gällande mina oregelbundna cykler, men känner mig lite feg också. Samtidigt vill mannen helst köra på att händer det så händer det och delar väl inte riktigt min entusiasm egentligen.

• Monchichi

Rosenlarv: Det var tråkigt att läsa. Beklagar verkligen. Vad var det som gjorde att du upptäckte det nu? Var du på något vul? Minns inte hur långt gången du skulle ha varit. Styrkekram!

• Monchichi

Too tiki: Jag äter inga vitaminer... Ja utöver det som finns i maten då alltså. Och nu får jag nästan dåligt samvete. Men vad ska man som du säger äta då? De du rabblade upp, är det viktiga för graviditet? D-vitamin, hur vet du att du haft brist på det? Trodde inte det var så vanligt, men jag är väl godtrogen. Kanske ska snatta från dotterns flaska då Jag tröstar väl mig med att jag inte äter socker heller.

• Monchichi

Too tiki: Tack för info om vitaminerna. Jo det enda jag påminner mig ha hört är det där med folsyra om man hoppas på graviditet, men det tror jag att jag får i mig via maten. Övriga är jag högst osäker på så där får jag nog tänka om.

Rosenlarv: Hu vad tufft för er! Hoppas som du säger att kroppen fixar detta nu när det ändå måste ske, och att ni har kraft att försöka snart igen.

Anonym(:)): Grattis!

Too tiki och Nykär: Ni testar ju så tidigt, och ger upp redan före ÄL+14. Men det klart om tidigare graviditet visat tidigt så förstår jag lite, men jag skulle ju säga att än finns det hopp. Det är ju bara så jobbigt att få det där negativa. Hellre inget veta än negativt har jag resonerat, fast jag vet att det gör ju egentligen ingen skillnad. Det där med progesteron och kräm kan jag iofs inget om. Stoppar man mensen med det om man inte är gravid? Den vill man ju förstås inte förskjuta om man ändå inte är gravid. Hellre får den komma då så man får ladda om. Hur som, håller tummarna för er att det visar + snart!

• Monchichi
    wa76: Tack för mer vitamininfo. Vi äter rätt mycket ägg, men på tok för lite fisk. Svårt komma på fiskmåltider men det är ju förstås en ovana. Vad säger dietisten om lågkolhydratkost?

Tvilling73 och mysmammi: Äsch vad tråkigt!

Nykär: Hur har det gått idag?

Too tiki: Trist med sen postleverans. Har du köpt något nytt test?

Anonym (Littleprincess): Vi försöker med barn nummer 6.

Vi får nog avbryta försöken denna månad. Jag har drabbats av vad jag tror är halsfluss och känner mig riktigt risig. Bad timing! Tror väl knappast att kroppen skulle prioritera att skapa en graviditet om den har fullt upp med att utrota en inflammation.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.