Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Världens mol satte fart under em i dag och rejält med äl-sekret syntes så var tvungen att ta ett till äl-test som visade detta :)

Nu är den stora frågan: sex i kväll/natt eller sex i morgon kväll/natt. Senaste sexet hade vi i onsdags kväll.

• Milou3
    Daria111 skrev 2017-09-22 15:19:17 följande:

Jag fattar inte har två app som jag följer de vissar olika fast samma datum fyller i på ena ska min mens komma 29/9 och det är 7 dagar till dess och den andra vissar 6 dagar till mens kommer

Att det diffar en dag spelar ingen roll :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-09-22 16:36:56 följande:

Jag hade kört ikväll eftersom de lever några dagar i äl-sekretet. Bättre ha väntande simmare än att de simmar för långsamt och inte hinner fram till ägget.

Ja jag håller med! Så jävla osugen på sex bara och tror inte sambon är på humör heller : / ska verkligen göra mitt bästa. Funderar på att trycka i honom 2 RR och hoppas det pirrar lite extra av dem haha. Märker jag att han är HELT osugen så får det bli i morgon. Ni som har män som "ställer upp" eller vill ligga dagligen - va väldigt tacksamma. Bara detta lirkande får mig att vilja sluta försöka liksom.
  • Milou3

Sambon ska ut i kväll : /

Får se om han pallar när han kommer hem i natt, tror tyvärr inte det. Helveteeeee!!

Men 2 RR fick jag i han haha. Typ hade ingen koll på vad han svalde ;)

• Milou3
    mammsen79 skrev 2017-09-23 02:41:37 följande:

Det är så dyrt med ägglossningsstickor. Jag hade kvar sedan ett år tillbaka men nu verkar den ej fungera, igår fungerade den utmärkt så jag blir så less så nu får jag gå efter appen Ladytimer där kan man även se chansen till vad det blir för kön med om det nu stämmer. Jag känner mig stressad för i dag är jag på dag 9 o måste få till det nu och i morgon ???? hoppas hoppas annars missar jag väl ägglossningen som förra månaden då hade vi sex på dag 11. Kan jag ha så tidig ägglossningem som dag 10? Har menscykel på 26 dagar.

Ja det kan du. Det kanske inte är helt optimalt då jag hört att ägget måste få tid att mogna innan den lossar, men vet inte egentligen. Hoppas du fick möjlighet till sex iaf!
  • Milou3
    mammsen79 skrev 2017-09-23 05:40:26 följande:

Det blir ikväll och i morgon vi får försöka ????ska även se om testerna fungerar. Måste bara hålla tyst om det för killen blir stressad.

Min sambo är likadan. Men nu råkade jag ändå nämna att jag har äl typ nu så vi får se hur det blir i kväll. Fick intr till det i går då han var ute och kom hem sent : /
  • Milou3
    Anonym (Senistarten) skrev 2017-09-23 08:56:21 följande:

Taaack! å det känns lite bättre.. tänk att man nästan kan räknas som "ung" vid 37 =)   vi har inte försökt tidigare. Har bott inne i stan -rätt trångt men nu flyttat ut på landet och jag har heller inte varit så intresserad förut men så i våras PANGBOM jag vill ha barn! Men vi avaktade några månader - sambon behövde tänka.... men nu har vi bestämt. Jag har ägglossning 26-27 men har blivit superförkyld nu med feber o halstont. Är det någon som vet om det kan vara farligt att försöka med feber - ifall jag blir gravid  . kan fostret ta skada av feber? 

alltså jag känner mej verkligen helt novis...har fått plugga på om allt BIM ÄL ägglossningsstickor folasin - allt! Vet inte vilken ogravidvärld jag levat i tidigare =)

å tusen frågor om allt! Vilken tur att den här sidan finns så man kan läsa tips tankar och annat

Nåja, tillbaka till sängen nu och kurera så man orkar med att ha sex på tisdag och onsdag!

Jag lyckas typ bara bli gravid om jag är sjuk, har UVI eller tatuerar mig ;) så svaret är nej - du behöver inte bli orolig över att du är sjuk och bakar bebis :)

Här finns ett gäng erfarna så fråga på!
  • Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-09-23 12:14:51 följande:

Kör på lite morgonsex kanske ;)

Jag tror det är bra att få till det lite innan äl, nu när jag blev gravid hade vi sex två dagar innan äl sen åkte jag iväg med jobbet ...

Hoppad ni får till det

Min sambo är svinbakis så har jag tur blir det sex i kväll annars får jag nog räkna bort denna cykel.
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-23 13:49:13 följande:

Äl+9 och det kliar i testfingrarna men ska hålla mig tills måndag denna gången!!

Imponerad att du kan hålla dig!! Jag har gett upp det där, har köpt på mig massor av test så "unnar" mig det. Sen är det lite kul ju. Och ju längre från äl desto mer inbillar jag mig. Fast det är ju bättre att vänta tills runt bim med att testa, då det verkar vara så otroligt vanligt med kemiska graviditeter. Snart måndag!

Sitter själv med en jävulsk molvärk i ländryggen så ägget är på g att släppa när som här! Så frustrerande att inte kunna ligga nu - bakis och illamående sambo, barn som ränner runt och en hund som springer runt benen. Får snällt vänta och hoppas sambon kan tänka sig sex sent i kväll när kidsen somnat. Borde inte vara för sent. Men om han pallar då vette sjutton ... gha!!!
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-23 14:21:51 följande:

Kunde inte låta bli ha ha men har ca 20 olika test så kunde slösa ett iaf

Min blir alltid bakiskåt så den biten löser sig alltid om det skulle infalla under ägglossning

Haha, ja CB har jag inte mycket för, och den där early du testade med sägs vara segare än ex plus eller testlagret trots känsligare för hcg. Svårt att se om det är spök eller början till nåt.

Min sambo blir också oftast bakiskåt men vi får se när det kommer. Kanske i morgon bitti liksom och då är det försent :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.