Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15: minns du på vilken CD du fick glad gubbe nu när du blev gravid?

Upptäckte äl-sekret i morse redan ( CD 8) och brukar ha det i 3-4 dagar innan äl. Så nojig äl kommer för tidigt : /

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-09-18 18:50:21 följande:

Ja cd12 har jag för mig!

Tack! Ska börja med äl-test i morgon men tror nog det dröjer ett tag till ändå. Noll känningar och nu försvann äl-sekretet. Phu :) äter ju RR från CD 1 och även sambon är duktig och knaprar zink å RR.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-09-18 21:24:33 följande:

Härligt!

Hur går det med rökningen?

Va jätteduktig förra veckan men klantade mig i helgen med cigg till vin. Dock bara 2-3 st. Ny vecka och nytt försök igen! Ska skippa vin kommande helg för då blir det rejält svårt märkte jag.
  • Milou3

Hemflyttad: ja om testen är svagare i dag borde du kunna sluta med medicinerna. Har du fortfarande inga symptom?

Zora: bara haft tidiga mf, alltså i V.5, och då blev det aldrig brunt utan rosa och sen rött efter några timmar bara. Den kommer nog i gång senast i morgon!

Själv tempar jag nu igen. Mest för att hålla koll på äl men jag vet att jag kommer ha svårt att sluta tempa efter äl också :) och är nu nere på min lägsta temp någonsin sedan jag började tempa i våras, ligger och pendlar mellan 36,2-36,4. Äl-sekret i morse men negativt äl-test.

Vore guld om äl kom på CD 12, då hinner vi sexa på torsdag innan barnen kommer, dvs CD 11!

Mannen skulle bara veta mina planer haha ;)

• Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-19 11:44:57 följande:

Ska tempen skutta upp och ner så här?

Förstått att den "ska" dippa vid ägglossning men sen ska den väl bara stiga innan ev mens?

Tempen skuttar ju lite men den "bör" väl inte dippa allt för mycket efter äl. Är du noga med att ta tempen direkt när du vaknat, vid exakt samma tid?

Så här såg min temp ut i maj/juni då jag plussade. Fick ju dock mf bara några dagar efter :(

• Milou3
    DragonWoman skrev 2017-09-19 12:53:32 följande:

Kl ringer 6:10 och då åker den in i truten skulle isf diffa som mest på 2-5 minuter men direkt på morgonen men har ju precis börjat så kanske inte ser nått mönster än?

Haha låter bra det! Jag kan missa med 15-20 minuter ibland men det får duga ändå.

Det verkar vanligt att få en liten dipp på 4:e dagen efter äl, för att sen stiga igen - oavsett om man är gravid eller ej, har jag märkt. Fast du kanske fick en så kallad implantationsdipp :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-19 13:23:50 följande:

Då får vi hålla tummarna för ÄL på CD12, den bästa dagen i mitt tycke - tidigt men inte för tidigt.

Symptom kan jag inte riktigt svara på, tar lutinus och prednisolon så känner mig inte som vanligt direkt. Men inget som direkt pekar på graviditet.Jag brukar inte heller få en massa symptom tidigt i graviditeten. Så det är inget som skulle oroa mig i det här stadiet.

Testade igen och testerna är inte svagare men inte direkt starkare heller. Har gått knappt 4 dagar sedan första testet. Skulle säga att det är kört till 99% procent men kanske ska vänta tills testerna börjar bli svagare innan jag slutar med Lutinus och prednisolon? Det borde väl vända när som helst nu.

Märkligt att de varken blir starkare eller svagare. Då kanske det inte är mf på g ju! Gud så jobbig sits att bara vänta!! Hoppas sååå det går vägen ändå!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-20 08:47:51 följande:

Hoppas ÄL kommer som planerat och att ni får till det med bra tajming. Nu ska det väl ändå ske!Vad mysigt det låter, och vad skönt att du mår så pass bra!Nja, har sett mängder av bilder online där testen står och stampar eller till och med stiger fast väldigt långsamt. Det slutar nästan alltid i tidigt missfall. Men så finns det alltid något enstaka undantag, så jag vill ju vara helt säker. Men ja, jobbigt att vänta, vill ju bara börja om nu.

Har du testat nu på morgonen?

Inget mer rosa eller brunt på pappret?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-20 09:07:45 följande:

Tänkte testa på fredag förmiddag. Då måste jag ju få ett definitivt svar. Inget mer blod eller så, men det hade jag inte förra gången heller. Det kommer igång när jag slutar med lutinus och hcg:t har sjunkit lite.

Suck...

Du då, hur ser ÄL-testen ut? Börjar de bli starkare? Några känningar??

Jag hade testat varje dag! Måste vara skitjobbigt denna väntan. Fast jag är lite av ett kontrollfreak också : /

Jo här är det rejält med eggwhite just nu och svagt svagt mol men inte glad gubbe i morse. CD 10.

Ska försöka mysa till det i morgon kväll! Och blir det fler ggr i helgen får det bli bonus.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-20 10:13:33 följande:

Kollar du strecken också? Det brukar jag göra, kan se att det börjar bli starkare strax innan glad gubbe.

De senaste månaderna har jag fått mycket starkare streck på ÄL-testen än vanligt, alltså starkare både när det är negativt och när det är positivt. Därför kan jag nog inte använda digitala ÄL-test, skulle få glad gubbe för tidigt. Jättekonstigt, för tidigare hade jag i stället svaga streck och jättekort stegring och hade svårt att använda digitala test av den anledningen.

Kroppen alltså...

Ja jag kollar strecken. Väldigt svagt så inte på g än. Hade ju glad gubbe typ 3 dagar innan äl förrut. Men tror inte det blir så nu mtp äl-sekret.

Blir nog äl CD 13 som det ser ut nu. Jag tempar ju också!

Kommer ändå försöka få till det i morgon :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.