Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Mawie skrev 2017-07-06 19:58:28 följande:

Oj äl+3 ja det var tidigt :)

Är lite skeptisk,min blödning har ju varit brunrödaktig.

Man har ju hunnit bli besviken ett antal gånger bara vänta och

se om mensen kommer.

Ja det var tidigt :) ägget kan ju ha släppt tidigare än jag trodde med, svårt säga.

Bara vänta och se, är ju först om man får plus som man får bekräftat att det var en nidis. Jag tyckte det var väldigt mycket blod nu sist så trodde jag hade strul med nån mellanblödning, var ju första ostimulerade cykeln efter vårt MA, så tänkte att kroppen kanske inte var i fas.
  • Nykär15
    babba74 skrev 2017-07-09 22:31:26 följande:

Min sambo sa idag att han inte vet om han vill det här nåt mer :( han tycker det är så stort fokus på att bli gravid och att det är så mycket upp och ner varje månad. Att vi kanske ska vara nöjd med de barn vi har. Känner mig ledsen för det är ju det jag vill allra mest, få ett gemensamt barn med honom. Men han har ju rätt i att det tar mycket energi och kraft. Så nu ska vi ta en paus från allt och förhoppningsvis ändrar han sig. Hoppas verkligen det för jag vill ju det här så gärna.

Lycka till allihopa, håller tummarna för många plus i sommar!

Usch vad jobbigt...tror många män har svårare förstå denna starka barnlängtan man som kvinna kan ha...längtan efter att uppleva magin igen. Min sambo har ju inga sen innan, så vi hade nog kunnat gå hur långt som helst. Men ändå nu när jag är gravid så försöker jag få honom att vara mer intresserad av vad som händer, läsa på och sätta sig in i hur en graviditet är. Så det gör han nu, för jag förklarade att detta är kanske enda gången du får uppleva detta, så ta vara även på denna tiden, väntan vi gör tillsammans. Är ju lättare för oss att ta in som bär barnet och är mer medvetna osv. Tror han har förstått nu att jag tycker det är viktigt att han är mer engagerad i allt som händer. Han är ju med på alla besök, UL osv förstås

På torsdag har vi RUL...den riktigt stora milstolpen. Hoppas och önskar innerligt att vi får se en fin bäbis som har växt som den ska. Nu var det ju några veckor sen vi var på UL, senast var 12+2. 

Lycka till på VUL idag Bluebird! Hjärta

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-07-10 11:35:47 följande:

Ringt gyn. Inga tider än, skulle återkomma om två veckor igen :(

Men glädjande nog så kostar det bara 350:- för en utredning! 4000:- om jag hade gått privat.

Semester nu i 5 veckor så ska fokusera på att må så bra som möjligt. Var nyss ute på en lång pw med doggy :) Nu blir det en hälsosam sallad och någon film. Även om jag räknar bort denna cykel mentalt då vi enbart fick till sex dagen innan glad gubbe så finns det ju en pyttechans att det skulle kunna bli ett plus, så jag håller i den gnutta hopp hårt i famnen och kommer nog testa fram mot fredag, då äl+10 eller 11, beroende på hur snabbt ägget släppte. Inte tempat denna gång.

Vad skönt att det inte kostade så mycket! Vet du vad som ingår i deras utredning? 

Håller tummarna för att helgen ändå frambringar ett plus Glad

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-07-10 12:23:15 följande:
    Nä det enda hon sa var att min sambo var tvungen att länna spermaprov även om jag vill kolla upp mig i första skedet. De kollar äggstockar, livmoder, slemhinna och tar en väldigt massa prover sa hon.

Min sambo sa sist nu när vi fick mf att han kanske borde kolla upp sig, så har jag tur går han med på det.

Men jag är väldigt skeptisk till att han pallar lämna spermaprov.

Tack för tumhållningen! Behövs verkligen!!!

Låter som de täcker in det mesta, vad bra!

Han kan ju göra provet hemma och sen åka och lämna in, det kunde man göra här. Min sambo valde dock att lämna på sjukhuset så han inte riskerade hamna i köer och komma försent på morgonen. 

• Nykär15
    smurfen 11 skrev 2017-07-10 12:39:17 följande:

Så roligt att läsa om allas försök, plus, väntan på BIM, förlossningar och UL !

Hoppas vi alla kommer till förlossning en dag :)

Känner igen mig i era sambors och mäns ångest inför äl...ibland kan jag hålla käft om det, men annars märker han det ändå, typ enda gången jag känner jag vill rulla runt i sängen !

Nån här som vet om progesteron halten är typ väck om man inte får ömma bröst innan mens? Betyder det att ingen äl har varit?

Jag fick utslag på äl, men inga ömma bröst, och det har jag alltid ca tre fyra dagar innan, och ska ha mens på onsdag. Dessvärre har det kommit spotting nu, så ligger väl progesteron på noll typ:(

Nån som har koll?

Ska tilläggas att jag gjorde ivf, gjorde äggplock 3 maj, men mensen borde väl vara rätt normal tredje gången efter. Alltså östrogenet borde väl vara ute ur kroppen nu.

Jag har haft mindre ont i brösten innan BIM de gånger jag vart gravid sista åren. Tror inte du kan mäta mängden progesteron på det sättet. 

Jag hoppas att dina spotting inte betyder något och att kroppen funkar som den ska. Kan inte ge några smarta råd här, enda som visar om progesteronet är lagom högt är ju ett prov, eller att man själv tillsätter för att säkra upp att det finns tillräckligt. 

• Nykär15
    Zora skrev 2017-07-11 08:06:55 följande:

Jag tror att jag har plussat igen... men det är så svagt, är på Äl +15.

Nämen grattis! Vad roligt! Hoppas på fin ökning nu kommande dagar Glad
  • Nykär15

Testlagret ger inga spök nej, så det är bra :)

Använder själv bara deras tester och har alltid gjort, så här såg mina ut i styrka och stegring sist:

Denna är från dagen före BIM ÄL+13:

• Nykär15
    Zora skrev 2017-07-11 08:31:04 följande:

Alltså, jag vågar knappt säga tack, är så rädd att nåt är fel. Det är ju så svagt och jag är ju efter BIM. Men ingen mens har ju dykt upp. Jag ska ta ett digitalt imorgon så får vi se. Kan inte fatta detta! Var så säker på att det inte blev något och har gått och väntat på mens så vi kan försöka "på riktigt"

Strecket är där och syns tydligt, du är gravid! Ägget kan ha släppt senare och sen fäst in sent, då är det inte konstigt det inte är starkare än så här. Mitt ägg fäste ju extremt tidigt sist, vet det eftersom jag fick nidblödning redan på ÄL+3, förmodligen släppte mitt ägg tidigare än jag trodde så kanske var jag på ÄL+4 ändå...och då blir ju testen starkare tidigare. 

Så jag tror du kan vara lugn, följ stegringen i morgon och övermorgon så håller vi tummar och tår för att det ökar som det ska! Hjärta

• Nykär15
    Zora skrev 2017-07-11 10:02:18 följande:
    Ja det är just det, jag har inga symptom alls! Det i kombination med att jag innan BIM fick lite brunt "skräp" när jag torkade mig gjorde att jag var säker på mens. Tempen dök dessutom på BIM. Känner jag efter noooga kaaanske brösten känns lite lite spända
    Noja inte över det! Mina symtom har alltid börjat smyga sig på först efter 6+0 och närmare 7. Hade lite annan typ av molvärk före bim bara som jag kände igen som gravidmolande...därav att jag testade så tidigt. Försök slappna av, ta ett nytt test i morgon och se hur det utvecklats. 
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-07-11 10:49:30 följande:

Hej allihopa. 

Var inne på kontrollvul igår och det gick inte denna gången heller.
    Bekräftat dött foster. 
    Återkoll idag 13.30 för läkaren var själv så jag kunde inte ens få försöka avsluta det igår. 

Nattsvart här just nu och jag fattar inte vad som är fel.
    5:e mf/Ma nu och samma denna gången. Alla symptom är kvar och inga blödningar. Allt bara är kvar därinne. Varför fattar inte kroppen. Denna gång verkar det ha gett upp strax efter förra vul. Jag blir så arg på min kropp. Orkar inte mer. Suck

Nu fick jag progesteron och trombyl. Nån som har några mer tips?
    e vitamin vet jag nykär pratade om.
    Nån som har gränsvärden på tsh? Nån nämnde det för mig men jag har glömt. 

Jag funderar på överfertilitet. Jag blir ju gravid men tänk om även "dåliga" ägg befruktas då går det ju aldrig vägen. Hur vet man äggkvalite? 

Eller har vi sån otur att det är fel på fostren varje gång liksom? 

Är det ens nån ide att försöka mer? Vad kan man få för mer hjälp om man gör en utredning? 

Vi kan skippa allt deppigt för jag fixar inte det, utan kom med tips och pepp. vet faktiskt att man inte vågar försöka igen. Bara tänker på allas må liv som aldrig fått en chans.  
    jag vet att ni i stort sett alla varit här så jag vet att ni vet hur det känns och att ni lider med mig.  

Usch...vet inte vad jag ska säga, men sänder över en stor bunt med kramar Hjärta

Det jag har tagit är utöver Lutinus och Trombyl: 

E-vimin 100 mg (mängden i multivitaminerna är för låg) - utskriven på recept

Multivitamin
    Zink
    Magnesium
    Järn
    Folsyra

Gränsvärde för TSH ska inom fertilitetsvärlden ligga under 2, i vanliga vården säger de 4. 

Jag hade 4,9 och blev inte gravid igen förrän jag legat stabilt på 1,7 några månader. Tror att det har varit den största problematiken för oss med mf och MA faktiskt...vet ju inte hur högt det var när vi förlorade den lilla förra sommaren eftersom jag gjorde utredningen först tre månader efter. 

Nu sist låg det på 2,5 så jag har fått höja dosen ytterligare nu på Levaxin. 

Har du kollat TSH eller tänkte du göra det? Kan nog vara en jättebra sak att kolla upp om du inte redan har koll. Jag lämnar prov var 4:e vecka nu som gravid, innan lämnade jag var 6:e. Så på 4 veckor hade mitt gått från 1,6-2,5 så det var rätt stor skillnad. Så får lämna om drygt 3 veckor igen. 

Ge inte upp, det kommer gå och nu har du fått lite mediciner att stötta upp med. Jag tror ju att det gäller att hitta guldägget, vi vet ju inte riktigt kvalitén på våra ägg så här när vi är lite äldre, jag har ju ex bra AMH, men det betyder ju inte att äggen är bra tyvärr...de är ju fortfarande 40 år gamla Obestämd

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.