bluebird6 skrev 2017-07-11 10:49:30 följande:
Hej allihopa.
Var inne på kontrollvul igår och det gick inte denna gången heller.
Bekräftat dött foster.
Återkoll idag 13.30 för läkaren var själv så jag kunde inte ens få försöka avsluta det igår.
Nattsvart här just nu och jag fattar inte vad som är fel.
5:e mf/Ma nu och samma denna gången. Alla symptom är kvar och inga blödningar. Allt bara är kvar därinne. Varför fattar inte kroppen. Denna gång verkar det ha gett upp strax efter förra vul. Jag blir så arg på min kropp. Orkar inte mer. Suck
Nu fick jag progesteron och trombyl. Nån som har några mer tips?
e vitamin vet jag nykär pratade om.
Nån som har gränsvärden på tsh? Nån nämnde det för mig men jag har glömt.
Jag funderar på överfertilitet. Jag blir ju gravid men tänk om även "dåliga" ägg befruktas då går det ju aldrig vägen. Hur vet man äggkvalite?
Eller har vi sån otur att det är fel på fostren varje gång liksom?
Är det ens nån ide att försöka mer? Vad kan man få för mer hjälp om man gör en utredning?
Vi kan skippa allt deppigt för jag fixar inte det, utan kom med tips och pepp. vet faktiskt att man inte vågar försöka igen. Bara tänker på allas må liv som aldrig fått en chans.
jag vet att ni i stort sett alla varit här så jag vet att ni vet hur det känns och att ni lider med mig.
Usch...vet inte vad jag ska säga, men sänder över en stor bunt med kramar
Det jag har tagit är utöver Lutinus och Trombyl:
E-vimin 100 mg (mängden i multivitaminerna är för låg) - utskriven på recept
Multivitamin
Zink
Magnesium
Järn
Folsyra
Gränsvärde för TSH ska inom fertilitetsvärlden ligga under 2, i vanliga vården säger de 4.
Jag hade 4,9 och blev inte gravid igen förrän jag legat stabilt på 1,7 några månader. Tror att det har varit den största problematiken för oss med mf och MA faktiskt...vet ju inte hur högt det var när vi förlorade den lilla förra sommaren eftersom jag gjorde utredningen först tre månader efter.
Nu sist låg det på 2,5 så jag har fått höja dosen ytterligare nu på Levaxin.
Har du kollat TSH eller tänkte du göra det? Kan nog vara en jättebra sak att kolla upp om du inte redan har koll. Jag lämnar prov var 4:e vecka nu som gravid, innan lämnade jag var 6:e. Så på 4 veckor hade mitt gått från 1,6-2,5 så det var rätt stor skillnad. Så får lämna om drygt 3 veckor igen.
Ge inte upp, det kommer gå och nu har du fått lite mediciner att stötta upp med. Jag tror ju att det gäller att hitta guldägget, vi vet ju inte riktigt kvalitén på våra ägg så här när vi är lite äldre, jag har ju ex bra AMH, men det betyder ju inte att äggen är bra tyvärr...de är ju fortfarande 40 år gamla