38+ och försöker bli gravid.
Och där kom det rosa flytningar med en blodprick i :(
Faaaan!!!
Och där kom det rosa flytningar med en blodprick i :(
Faaaan!!!
Efter Letrozol och Provera kom mensen igår, dag 27. Nya tag... Grattis till er som plussat!! Jag funderar på att ta Rosenrot denna månad och strunta i hormonerna. För inte kan man väl ta Rosenrot och Letrozol samtidigt? Nån som vet?
Jo, det har inte kommit mer men ena tutten känns mindre nu och jag sprang och köpte ett digitalt där det stod ej gravid. Inte haft värk alls men precis nyss började det mola på. Exakt samma tidpunkt som sist jag fick mf.
Blir så förbannat trött!!!
Det tror inte jag heller. Det känns som att ägget inte riktigt har mognat om det släpper så tidigt. I mitt fall är nog grundproblemet att jag har tunn slemhinna. Och det är ju svårt att göra något åt. Provera kan ju hjälpa lite men vad jag förstår finns det ingen medicin som gör slemhinnan tjockare. Jag har väldigt sparsam mens behöver typ bara använda tampong i 2 dagar. Och när vi mätte sist sa gyn att den var väldigt tunn. Fick då Provera utskrivet. Också för att jag haft oregelbunden cykel. Men jag har funderat på det där. Tänk OM man blir befruktad vid ÄL och sedan äter man Provera i 10 dagar. När man slutar m Provera kommer det ju en blödning. Bara lite orolig så det inte framkallar missfall.. Men har man blivit gravid så kommer det kanske ingen blödning helt enkelt.
Ni är för gulliga här.
Men vaknade nyss av rejäl kramp och kort därefter blod.
Men det kändes i hela kroppen i går kväll, nåt hade lämnat kroppen liksom.
Återigen får jag vara glad att det ändå skedde så snabbt.
Var riktigt ledsen i går men nu när blodet är här så kan vi börja räkna ner mot nästa äl och det känns ändå lite bättre i dag. Kanske berodde mf på att min äl skedde så tidigt? För sist jag blev gravid och fick mf hade jag äl på CD 11 eller 10. Inget att analysera egentligen.
Tar med mig Rosenroten på semestern och börjar på CD 3 denna gång!
Kram till er alla och tack för ert stöd. Och lycka till ni som räknar ner till BIM!
HAr snart haft färgade/blodiga flytningar i 14 dagar. Varav en dag med mens.
Gjort vul några dagar efter mensblodet men ett hjärta slog. Har ny koll på måndag. Livrädd för det slutat då. Brukar i vanliga fall kräkas i denna vecka men det gör jag ej. Så det känns som ett varningstecken
V8 men har blött till igen nu så känns ej så lovade
Hur gamla är ni?
Jag ställde mig på vågen igår och har gått upp 9 kg. Här är min första magbild, v. 24.
Jag testade idag, helt blankt. Bim imorgon. Satsar på att juli = lyckomånad då.
Ska sluta spamma tråden nu, men har varit borta och först nu kunnat läsa lite mer ordentligt.
Är idag ÄL+11, ska testa imorgon. Då borde ÄL-sprutan vara helt borta, det var den åtminstone förra månaden.
Har varit lite mer positiv den här månaden, har haft ungefär samma symptom som i januari när jag var gravid senast. Men igår tyckte jag att det började kännas precis som vanligt, så nu har hoppet sjunkit igen. Känner verkligen av anspänningen av det hela den här månaden, så sjukt jobbigt!
Håller tummarna för dig i morgon! Nu när äl var på rätt sida och allt!
Update från mig, har vart utan Lutinus i snart en vecka och det går tack och lov bra, smörjer lite kvällstid med min ProgesterAll som jag ändå har hemma. Lyssnar på hjärtat på morgonen, det lugnar mig något otroligt. Känner ju av Grynet i vissa positioner på dagen, men kan ännu inte känna med handen på magen och har dessutom moderkakan i framvägg så kommer väl framöver. Så därför är det fortfarande viktigt att höra hjärtat slå på morgonen, men lyssnar bara några sekunder för att inte störa. Om 2 veckor och 3 dagar är det RUL, som jag längtar.
Spännande!Stör det fostret när man lyssnar med doppler? RUL närmar sig med stormsteg för dig, så fort det går, roligt! Har du berättat på jobbet nu?
Ja barnet kan bli lite stört ju större det blir och hör ljudet av den, så försöker att bara lyssna tills jag hör det härliga galopperande ljudet, då är jag nöjd.
Barnen är så glada, pratar med magen mycket, klappar den och pratar om framtiden och allt de vill göra med Grynet de gör verkligen att man gläds och njuter mer när man ser deras lycka och förväntan inför att få ett syskon.
Så mysigt för första riktiga bm-besöket med mätningar och lyssna på hjärtan. Ja vi har berättat på våra jobb, orkar inte försöka dölja magen mer då den är så stor redan. Går ju in i v 17 på onsdag. Tycker tiden går något fortare nu när man väl kommit lite längre iaf, men är fortfarande inte helt lugn..känner att denna graviditeten är väldigt mycket mer påfrestande psykiskt...fysiskt mår jag än så länge riktigt bra.