Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Zora skrev 2016-12-29 18:34:52 följande:
    Ett tips är att använda stickorna tills man får så starka streck att man misstänker LH ökning och då bekräfta med ett CB digital. Går mycket färre dyra test samtidigt som man ändå får tydlig bekräftelse på att Äl är på G
    Ja, det låter som en bra idé!
    CB visar ju både östrogen- och LH-stegring så det känns säkrare.
  • wa76
    mysmammi skrev 2016-12-30 19:33:22 följande:

Fick mina ägglossningstest med posten idag. Cykel innan p stav var 26 dagar och ägglossning dag 12 så hoppas den blir ungefär samma nu med. Är ju svårt att veta då det var några år sedan. Jag har inte prövat några av de här apparna innan utan bara kört med gratisversionen av Min Kalender förr att hålla koll på cykeln.

Har du regelbunden mens så borde det inte vara några problem.
    Min cykel har varit allt från 24 dagar till att mensen uteblev helt under januari-mars. Vissa månader misstänker jag att jag inte ens hade ägglossning. Så för mig är det skönt att ha apparna som vägledning.
  • wa76
    U76 skrev 2016-12-29 16:20:25 följande:
    Ja det kan jag hålla med om att det fattas på FF Annars tycker jag den är bra, jag har använt clearblues 4 dagars äl och då finns det ju så att mannkan sätta ut blinkande gubbe oxå. Jo jag tyckte också kurvan såg fin ut så jag testade i går men neg, ska testa igen på lördag. Din ser ut att vara på väg upp.

Mina tidigare kurvor har sett lite lika ut och sjunkit på Bim eller dagen efter, hoppas så klart att det inte blir så nu
    Håller verkligen tummarna att du får ett positivt test idag!!! :)
  • wa76
    U76 skrev 2016-12-31 06:50:11 följande:
    Åh tack Tempen sjönk rejält igår så igår tog jag mig ett glad vin och tänkte att nu är det kört. Tog tempen i morse och då var den hög igen skumt. Hade precis bestämt mig för att inte ta något test i dag. Nu kanske jag ska tänka om. FF och NC har satt ut Bim till i morgon. Vill inte bli besviken. Bifogar FF

Kram och gott nytt år
    Skrev ett inlägg som bara försvann!
    Jättejobbigt ner tempen går ner.. man blir ju toknojig!  Men kan det vara en implantationsdipp? Hoppas som sagt att det blir plus idag, tempen är ju uppe igen idag!

• wa76

Förresten, gott nytt år på er alla!  <3 Och en stor kram till var och en!

• wa76
    U76 skrev 2017-01-01 16:03:35 följande:
    Nix, negativt test. Får hoppas på januari är bättre
    Usch, tråkigt! :(  Men ingen mens heller?
  • wa76
    mysmammi skrev 2017-01-01 10:07:00 följande:

Testade nu på morgonen och fick ett svagt streck på ägglossningstestet. Innebär det att ägglossning är snart då? enligt gamla cykeln så borde den vara på torsdag men kommer kanske lossna imorgon eller tisdag då?
    Ska nog se om jag hittar ett öppet apotek för att köpa clearblues digitalt test.
    I vilket fall får baby verkstan starta :)

Hmm... svårt att säga, mina har alltid ett svagt steck, men någon dag innan jag har ägglossning blir det lite starkare och sen jättestarkt dagen efter, typ. Brukar dina annars vara helt blanka?
  • wa76
    bluebird6 skrev 2017-01-01 15:20:59 följande:

Hej. 
    Hur går det för er alla? 

Går fortf runt och har svårt att tro det här. 8 dagar sedan + och ska ringa gyn imorrn för tid för vul. Hoppas på att få se ett hjärta slå igen även om jag vet att det inte betyder ett skit.

Litar inte på nåt tror jag förrän i aug känns det som just nu men det går väl över.

Fast jag tycker jag är stencool så får jag nervösa känningar varje gång man går på toa eller det ilmolar i magen. Sådan jäkla mensvärk sedan 20/12 men det är väl bara hoppas på att det är bra tecken. 

Gott nytt år alla... 

Jag förstår din oro. Skulle jag få ett plus skulle jag inte heller kunna slappna av, oron över MA eller missfall finns ju alltid i bakhuvudet eftersom man gått igenom det tidigare. Men skönt att du ska på VUL imorgon, även om oron kanske inte släpper helt, som du säger.
  • wa76
    wa76 skrev 2017-01-01 16:57:49 följande:
    Jag förstår din oro. Skulle jag få ett plus skulle jag inte heller kunna slappna av, oron över MA eller missfall finns ju alltid i bakhuvudet eftersom man gått igenom det tidigare. Men skönt att du ska på VUL imorgon, även om oron kanske inte släpper helt, som du säger.
    Oj, var för snabb att svara, du ska ju boka tid till VUL imorgon inte ha VUL imorgon! Hoppas du får tid att komma in snabbt och slipper vänta och oroa dig!
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-01-02 13:03:36 följande:

Hade äl-flytningar igår och extrem molvärk idag, bara på CD10 men tagit dubbeldos Letrozol och enligt känningar och test så närmar sig ÄL ordentligt nu :)

Ja, kanske ÄL imorgon?! :D

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.