Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

mysmammi skrev 2016-12-25 07:45:05 följande:

Hej
    molar ännu i magen och tempen har gått upp men enligt testet har jag inte ägglossning så är väl kroppen som spelar mig ett spratt.

Ibland tror jag att man kan missa ägglossning på stickan om man bara testar 1 g/d. Har du kollat flera gånger igår?

Jag kollade igår kväll med mycket koncentrerad urin och det var mycket svagt och nu med väldigt utspädd urin på morgonen (hållit mig bara ca 1-1,5 timme, eftersom jag var tvungen att kissa på natten 2 ggr) så var det starkare. Hade jag kollat mitt i natten skulle det kanske varit positivt? Ska kolla om några timmar igen, om jag kan hålla mig ett par timmar!  Jag ska ha ägglossning idag enligt Natural Cyckles, vi får se!
    Tempen var 36,37, så den har ej stigit än. Nu gäller det bara att hitta tid att mysa.. mannen kommer från jobbet snart och sen ska ju han sova, sen ska han till jobbet igen på kvällen. Vi måste låsa in oss i badrummet eller nåh, hihi! Barnen är ju vakna. Så typiskt att det ska vara så komplicerat alltid!
  • wa76

Mysmammi och Nykär15: Usch... tråkigt med mens på julafton/jul

Bluebird76 - man kan ju delvis förstå honom, man blir ju knäckt efter så många försök och vågar inte hoppas, men man ska inte ge upp! <3

• wa76
    Monchichi skrev 2016-12-26 17:57:24 följande:

bluebird: Men åå, GRATTIS! Vilken julklapp Lycka Till! Hur känns det idag?

mysmammi och Nykär15: Nä vad trist med mens...

Själv testade jag negativt i fredags, dag 28. Så tidigt har jag aldrig testat förut eftersom jag aldrig vet när/om jag har äl, men hoppades väl att den lilla blödning jag såg dag 14 skulle varit en äl-blöding, fast jag aldrig varit med om det heller tidigare.

Tänkte precis fråga hur det gått för dig, men kommer ju ihåg att du sa att ni skulle resa bort så då har man kanske inte tid att testa. Men ni reser kanske efter jul?
    Hur lång cykel har du vanligtvis? Annars låter ju ganska lagom att testa på dag 28!
  • wa76
    Monchichi skrev 2016-12-27 17:59:24 följande:

wa76: Nä, jag kommer inte testa när vi är borta, har inga test heller nu, men igår fick jag rosa på papperet så det betyder väl mens på ingående... De senaste cyklerna har varit 44 dagar (senaste), 24 dagar, 33 dagar, så väldigt oregelbundet. Därför jag inte vet om jag ö.h.t. har äl.

Vi tänkte åka imorgon och håller på att packar, just som mellanbarnet visade feber 38.3, suck.

bluebird6: Grattis igen, det är ju så fantastiskt! Håller tummarna för dig!

Ja, jobbigt när mensen är så oregelbunden, då förstår jag hur du menar! Tråkigt med sjukdomar, hoppas mellanbarnet blir frisk snabbt och att resten av er inte blir smittade!  Hoppas ni har det fint när är bortresta!

• wa76
    U76 skrev 2016-12-28 15:34:56 följande:
    Fy stackare, så sorgligt med missfall. Ja vi har 3 barn sedan tidigare, yngsta 7 år, känns som att vi kom på det här lite sent för vår del. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Kunde inte hålla mig och tog ett test i dag, tyvär negativt. Äl 9, men har känns mig lätt illamående och supertrött. Kanske beror på all julmat och godis.
    Ja, Äl 9 är lite tidigt, kanske om 2-3 dagar blir det ett plus? Klart man kan må illa av all julmat och godis, känt likadant de senaste dagarna. Men det kan vara graviditetssymtom också! :D

• wa76
    U76 skrev 2016-12-28 18:33:51 följande:

[quote=77256496][quote-nick]wa76 skrev 2016-12-28 16:20:31 följande:[/quote-nick]Ja, Äl 9 är lite tidigt, kanske om 2-3 dagar blir det ett plus? Klart man kan må illa av all julmat och godis, känt likadant de senaste dagarna. Men det kan vara graviditetssymtom också! :D

[/

Ja man kan ju alltid hoppas. När har du Bim? Har du barn sen tidigare? Det här är första gången jag använder app och äl tester, känner mig mer stressad nu pga min ålder. Nästa cykel ( hoppas ju att det inte blir ngn) har vi bestämt att testa sex varannan dag under min fertila vecka. Har tempat sen juli och appen sätter ut äl dag 12 eller 13. Tror att det kan bli mindre stress för oss. För nu kan sexet kännas lite pressande och mannen bromsar och blir sur.

Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för dig

Jag, precis som du, är 40 år och har 3 barn. Min minsta, precis som din, är 7 år :D ägglossning hade jag den 26/12 så BIM borde vara den 9 eller 10 januari.

Jag har nyligen börjat använda mig av Natural cyckles tempmätning/app men nu såg jag ingen tempökning efter ägglossning den 26/12 så man blir lite tveksam... ähglosningstest var positivt endast en dag... lite konstigt!
  • wa76
    U76 skrev 2016-12-28 19:59:26 följande:

Vad roligt så lika. Ja det där är en hel vetenskap har precis förstått lite hur det fungerar tror jag. Jag hade 3 dgr positivt äl test sen hakade glada gubben upp sig haha. Jag använder FF.

Jag laddade ner FF app också för någon vecka sedan, NC har jag haft sedan den 13/12... har läst att FF är mer exakt. Sen har jag ovia's app också, hihi. Den är ju gratis. Får väl utvärdera efter en månad och se vilken är bäst. Det är ju 14 dagar från ÄL till mens, så då vet man när ÄL var om man räknar 2 veckor baklänges från mens, när den väl kommer.

Har du lust att dela med dig av din(-a) tempkurva(-or)(skärmdump)? Jag undrar om min är lite konstig, kurvan går upp och ner en del senaste 2 veckor.
  • wa76
    Nykär15 skrev 2016-12-29 09:47:12 följande:
    wa76 skrev 2016-12-28 19:48:57 följande:
    Jag, precis som du, är 40 år och har 3 barn. Min minsta, precis som din, är 7 år :D ägglossning hade jag den 26/12 så BIM borde vara den 9 eller 10 januari.

Jag har nyligen börjat använda mig av Natural cyckles tempmätning/app men nu såg jag ingen tempökning efter ägglossning den 26/12 så man blir lite tveksam... ähglosningstest var positivt endast en dag... lite konstigt!

Mina är bara fullt positiva några få timmar, så jag ser sällan den helt. Men blivit gravid ändå så det funkar ju, jag har snabb och effektiv äl jag.

Tänker på att många skriva i trådar att männen får prestationsångest av allt liggande vid ÄL, men sen i en massa trådar så skrivs det om att kvinnan inte har nån lust till sex...och att männen är sura. Men när de väl ska prestera så vill de ist sura..hahaha. Vi har dock inte det problemet, har ett blomstrande sexliv som vi båda uppskattar och har sex hela cykeln oavsett på olika vis och njuter av det. Är nog mer jag som tycker det blir mer trist runt ÄL just för man måste komma i mig, minskar variationen. Men nån prestationsångest har jag tack o lov aldrig upplevt från min man. 

OK, men då kanske var det inte någon fara i mitt fall? Den 26/12 testade jag två gånger och bara det ena var positivt (jag tror det var positivt, ser kanske inte lika starkt ut som man skulle vilja). Så såg det ut:
    .

• wa76

U76: din kurva stiger ju jättefint!
    Jag bifogar min. Har inaktiverat två värden (från den 19:e och den 20:e) då jag var uppe och kissade en timme innan jag tempade... kändes inte helt rätt. Struntar man i dessa värden så ser ju kurvan OK ut, men har man dessa med så ser det inte ens ut att tempen stigit någonting.

Bifogar även Ovias kurva, där ser man även kurvan från förra månaden, när tempen gick ner och jag fick mens samma dag. Tyvärr går det inte att inaktivera dessa två värden.. då ser ju kurvan inte alls lika bra ut :(
    Det jag saknar i FF att man inte kan se flera månader i sträck utan de tär alltid en cykel i taget. Man kan inte få allt :P

• wa76
    U76 skrev 2016-12-29 16:20:25 följande:
    Ja det kan jag hålla med om att det fattas på FF Annars tycker jag den är bra, jag har använt clearblues 4 dagars äl och då finns det ju så att mannkan sätta ut blinkande gubbe oxå. Jo jag tyckte också kurvan såg fin ut så jag testade i går men neg, ska testa igen på lördag. Din ser ut att vara på väg upp.

Mina tidigare kurvor har sett lite lika ut och sjunkit på Bim eller dagen efter, hoppas så klart att det inte blir så nu
    Har tidigare använt mig av Clearblues digitala ÄL test också, men de är ganska dyra. Så nu köpte jag massor av de billiga (testlagrets) stickor. Klart att det är finare och tydligare med Clearsblues dock!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.