Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Solstråle0001 skrev 2016-12-05 19:36:33 följande:
    Har ju redan testat negativt för några dagar sen! Så jag tänkte vänta och se om mensen uteblir... om jag klarar av det! Känner mig inte ett dugg gravid tyvärr!
    Jag förstår! Men hormonhalten dubbleras var tredje dagen sägs det, så... Håller tummarna att det blir ett plus!
  • wa76
    Solstråle0001 skrev 2016-12-06 17:01:50 följande:

Nä ingen bebis-mens istället! Typiskt!

Åh... typiskt  :( Men nu är det nya tag igen!

Jag väntar fortfarande på min mens sedan jag fick missfall den 11 november. Har ingen aning var i cykeln jag är just nu, har inte ömma bröst och inte heller uppblåst mage som jag brukar ha annars efter att jag haft ägglossning. Köpte appen (och  termometern) från Natural cyckles nyligen så igår kom den! Testade första gången imorse och det låg lite högt, tycker jag, 36,81, så det skulle kunna betyda att jag närmar mig mensen, men kan även också vara så att det är på grund av att jag har förkylning :/ Brukar ligga på 36,4 - 36,5 annars.
  • wa76
    InaLo skrev 2016-12-06 17:44:11 följande:
    Uppdatera gärna hur det går för dig, lycka till!
    Ja, kom gärna tillbaka och berätta hur det går för dig! <3
  • wa76
    anna7607 skrev 2016-12-09 07:52:30 följande:

Nio långa dagar kvar till Bim. Denna månad körde jag bisolvon innan äl och progesterall nu. Hoppas det funkar. Har molvärk i livmodern. Började i natt. Börjar bli riktigt frustrerande detta. Finns det nån bra privatklinik i Sörmland eller Västmanland. Sthlm funkar med är bara 17 mil dit från Kungsör.

Åh, jobbigt att vänta! Någon/några dagar innan BIM kan man nog ändå ta ett test :P  När planerar du att testa?
    Jag vet som sagt inte var jag är i cykeln p g a att jag inte haft mens efter mitt missfall nyligen, men tempen verkar vara ganska hög så jag kanske kanske hade ägglossning för 4-6 dagar sedan och då borde min BIM-dag vara om 8-10 dagar också.
  • wa76
    mmmmm38382 skrev 2016-12-10 16:12:13 följande:

Hej!

Vi har två "stora" barn en 10 och en 9....mitt barnsug går i perioder. Ena perioden är jag nöjd/färdig. Nöjd över alla resor vi gör över hela jorden, nöjd över att jag nu har grymt mkt tid för mig själv. Nöjd över att jag har fantastiska dagar där jag i mitt arbetekan vara ledi minst en dag i veckan...då åker jag och tränar, kanske till frissan, trippar till blomsterbutiken. Kort sagt då gör jag saker som jag mår gott av...medan barnen r i skolan. Är det nu vi skaffar hund eller barn...min man är väl inte direkt sugen på en tilll men det kan jag jobba fram. Vi var jätteinne  på detta för två år sedan. Försökte en gång, som inte tog sig sedan åkte vi på solsemester hela familjen å då kände vi på härligheten med att barnen drog i väg själva och vi bara kunde softa...å så dog suget där. Men nu har jag det igen?!! Någon som känner igen sig

Ja, det är lite så vi känt tidigare också - att det är lugnt och skönt nu och vi är färdiga! Barn nu 12, 9 och 7 år gamla. Men så började vi fundera över en till i våras, mest väl mannen vill ha en till och så satte vi igång. Vissa dagar känns det galet och när jag blev gravid i september (slutade i missfall) blev jag nästan rädd, typ -vad gör vi, jag är ju 40!! :O Men efter missfallet växte bara fram känslan över att vi måste ha en till! Tänk om vi hade kommit på det här lite tidigare? Nu verkar det inte gå så lätt. Blev ju gravid med vårt tredje (vid 33 års ålder) på första försöket och nu har vi inte lyckats fast vi kört hårt i över 6 månader :/
  • wa76
    Ankissen skrev 2016-12-11 11:35:35 följande:

Ville bara heja på er! Jag är själv gravid med 3:e barnet som ska komma 22 maj. En liten kille enligt NIPT. :) Jag är i v. 18 i morgon men för detta har jag fått kämpa. Två jobbiga missfall i våras varav ena, ett MA, avslutades medicinskt och sen en skrapning.

Med lillen i magen fick jag uselt på KuB, 1/22 och gick då vidare med nipt. I torsdag kom äntligen svaret, efter fyra veckors ångest, att bebis är frisk. Som sagt, heja er!

Skönt att höra att det gick så bra för dig! :)
    Missfall är jobbiga, men man ska inte ge upp! Lycka till i fortsättningen, hör av dig gärna lite längre fram igen!
  • wa76
    Nykär15 skrev 2016-12-12 09:08:12 följande:

ÄL-test med topp på CD13 fm

Oj, vilken fin stegring! Du skulle se mina stickor, gjorde i en månad, alla typ som någonting mellan din 2:a och 3:a! :P Hoppas verkligen det gick vägen denna gång!!
  • wa76

Så idag kom mensen!
    Är dock inte ledsen för nu kan jag börja om igen, efter att ha väntat i över en månad, nu är allt denna med missfallet bakom mig, känner jag.
    Och nu har jag tempat med Natural Cyckles i snart en vecka och gissa vad? Tempen gick ner från 36,8 de övriga 5 dagar till 36,38 imorse! Så jag förstod innan jag ens klev upp att mensen kommer idag, och när jag väl gick på toa så kom det lite rosa på pappret... nu, två timmar senare är mensen igång på riktigt!
    Ja, med facit i handen så ska jag inte förlita mig på stickorna så mycket, de visade aldrig nåt utslag för mig, medan tempen fungerade verkligen på pricken, kan rekommendera!

• wa76
    Monchichi skrev 2016-12-16 22:43:07 följande:

Too tiki: Tack för svar! Hmm, det låter ju som jag bör kolla lite värden, för det har jag aldrig gjort. Sen skrev jag nog fel angående blödningen, den inföll dag 14 så nidblödning låter för tidigt? Men sån där äl-blödning kanske? Även om jag aldrig varit med om det tidigare. Tack för tummarna, har jag sån tur att det är min nu så smittar jag så gärna! 

wa76: Tråkigt med mens men jag förstår känslan att det är ändå skönt när det ändå inte är en graviditet att mensen kan komma så man får börja om. Jag hade ju så förra cykeln (dock inte föregående missfall, bara lång cykel och väntan). Vilken exakt temperatur du angav, vad har du för termometer? Jag har aldrig tempat men det låter ju häftigt att kroppen kan visa så tydligt och att det stämmer med mens.

Jag köpte Natural Cyckles termometern, då ingår det en app med grafer mm. Det är en medicinsk termometer med två decimaler! Googla på Natural cyckles så får du se! :)

Usch, min mens var/är jättejobbig den här gången. Blödde nu lika mycket som när jag hade missfall, minus klumpar. Fjärde dag igår men fick byta var annan timme, tjockaste bindor som finns, och så var det så stressigt på jobbet man hinner ju knappt på toa då.

Skönt att slippa mens på julafton dock, ägglossningen borde inträffa nogon dag efter, så det blir bebisverkstad då! Och så är jag lite ledig i mellandagarna, som tur är. Annars ses vi ju knappt, min man och jag!
  • wa76
    hannis skrev 2016-12-17 06:14:42 följande:

Idag kunde jag inte hålla mig längre, BIM i morgon. Jag testade idag i alla fall... men ser jag fel? Nog är det ett mycket svagt plus???

Gud, vad underbart!!! Stort grattis!! :D Inte så svagt plus heller, tycker jag!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.