38+ och försöker bli gravid.
Hej på er. Förlåt. Läser allt som skrivs men har liksom inget att berätta. Glädjs åt + och lider med er som får - eller missfall.
Kram på er allihop.
Hej på er. Förlåt. Läser allt som skrivs men har liksom inget att berätta. Glädjs åt + och lider med er som får - eller missfall.
Kram på er allihop.
Och där kom mensen.
Hej allihop. Fick visst ett oplanerat FL-break.
Har precis haft ÄL tror jag och får nu snällt vänta 2 veckor. Hur går det för er andra?
Någon här som tar maca? Funderar på om man ska ta det hela cykeln eller pausa efter ÄL.
Här händer ingenting och jag börjar tro att det nog inte blir någon bebis här.
Underbart att läsa om graviditeter! Grattis till er.
Jag gjorde min senaste insemination igår. Troligtvis ÄL idag.
Gör du insemination hemma? Eller hur går den biten till?
Helt novis där. Dags för nedräkning nu da :)
Grattis Bluebird6. Så himla roligt!
Någon mer än jag som blir knasig på allt väntande?
Ja... det är så jobbigt!
har inte varit så aktiv i tråden men har gjort fyra insättningar (IVF) senaste året utan resultat.
Hur ser din resa ut?
Vad skönt! Hoppas verkligen att allt går bra den här gången.Äsch, vad dumt. Måste säga att det är ganska skönt att slippa det där tempandet, verkar rätt stressigt. Å andra sidan är det så klart bra att få insyn vad kroppen håller på med. Men tycker inte att du ska räkna bort den här månaden, man läser så mycket på nätet som inte stämmer. Och det finns alltid undantag.
Hoppas du får bukt med urinvägsinfektionen, inte kul!Men inte så långt till BIM nu ändå, eller? Den här månaden kanske är er månad! Åh fy, vad jobbigt. Har självt gjort många misslyckade återföringar tidigare. Är IVF enda chansen för dig? Hur ser planen ut framöver?
Och där kom mensen. Så trött på detta.
Jag är 41 och har försökt i ca 8 månader.
Jag ställde mig på vågen igår och har gått upp 9 kg. Här är min första magbild, v. 24.
Kommer inte att kunna göra några försök denna cykel. Min donator och jag är borta några dagar var och min ÄL kommer troligtvis att vara mitt i. Känns trist men det är inte mycket att göra.
Trodde jagmissat ÄL då jag varit på semester, men det ser ut som om stegring är påG nu. Konstigt.
Problemet är dock att jag inte har så stretchig "flytning".
Är det egentligen någon gång att försöka utan den?
Ja klart det är! Flytningen kan sitta precis runt livmodertappen och inte synas i trosan. När jag blev gravid i december hade jag inte en tillstymmelse till eggwhite. Kör på! :)
Hej allihop.
Har semestrat och varit bortrest så denna cykel är helrörig. Men, jag har inte ägglossat. Cykeln brukar vara 28-32 dagar men nu är jag på cd 26 och har fått väldigt halkig och riklig flytning. Dock inte stretchig. Borde jag göra en insemination till den här cykeln eller är det kört?
Jag vet faktiskt inte hur nära inpå ÄL vi lyckades eftersom jag inte vet när jag har ÄL, men vi hade planen varannan dag från ca dag 13-14. Det kan väl ta en dag att nå fram till ägget också?Oj, jag kan inget om tempning, utan har mer tänkt varannan dag och hoppats på det bästa. Hur väl kan man lita på tempningen?Oj så jobbigt att få det beskedet. Hoppas han ändrar sig!
Milou: Hoppas du får bra nyheter idag när du ringer gyn.
bluebird: Lycka till idag! Visst var det vul idag?
Jag ska på gyn-undersökning på fredag och vill av olika anledningar inte berätta att jag försöker bli gravid. Det kommer att vara en dryg vecka efter ÄL.
Borde jag omboka den tror ni? Kan en vanlig gynundersökning och eventuellt vaginalt ultraljud skada en eventuellt väldigt färsk graviditet?
Är det någon som vet om paracetamol kan ha negativ inverkan när en försöker bli gravid?