Inlägg från: HoppasPåEnTill |Visa alla inlägg
  • HoppasPåEnTill

38+ och försöker bli gravid.

hannis skrev 2016-12-13 16:38:31 följande:

Alltså, jag förstår mig verkligen inte på det här med ägglossningstester. Jag verkar ha lika starka streck varje dag från äl till mens. Titta på mina tester från förra helgen (äl på söndagen) och sedan test från igår och idag. Det är ju nästan samma styrka. Någon som kan förklara?

Precis så har jag haft hela denna cykel. Jättekonstigt. Tänkte att det kanske var pga Pergotime för det är första cykeln jag tar det.
  • HoppasPåEnTill
    hannis skrev 2016-12-17 06:14:42 följande:

Idag kunde jag inte hålla mig längre, BIM i morgon. Jag testade idag i alla fall... men ser jag fel? Nog är det ett mycket svagt plus???

Inte ens jättesvagt. Riktigt fint plus! Grattis
  • HoppasPåEnTill

Hittade tillslut min ÄL, eller den är på G. Insemination idag och i morgon. Hoppas verkligen att denna 4:e cykel är den rätta.

• HoppasPåEnTill

Tack allihop. Kör en insemination idag också trots negativt ÄL-test. Min ktopp verkar tycka att det är en bra dag idag så varför inte.

Hoppas verkligen det är min tur nu.

• HoppasPåEnTill
    Too tiki skrev 2016-12-21 10:18:23 följande:

Detta blir min första gång med pergo så jag hoppas att det kan hjälpa oss. Har inte fått det utskrivet av någon svensk läkare pga min ålder, men lyckades få tag på en dansk läkare som tyckte jag borde prova. Idag slutar jag progesterall för jag testade neg med CB idag så det blev inget denna månad, trots att min temp såg trifasisk ut innan tempdippen. Mensen har dock inte kommit men jag tror det är krämen som skjuter upp den för testet borde visat något idag.

Så himla trist men nu har jag beställt inositol som sägs ge bättre äggkvalité. Tänker att det ihop med pergo kan hjälpa. Griper efter alla halmstrån, jag vet, men jag har inget att förlora känner jag och det är ju en sorts B-vit så det kan ju inte skada i varje fall :)

Önskar er som ännu inte fått mens lycka till och hoppas att fler plussar i denna tråd innan året är slut.

Håller tummarna. Jag får inte hjälp av någon läkare då jag anses för gammal så jag testar med pergo på egen hand. Första månaden med det och jag har ÄL när som helst.

Lycka till!
  • HoppasPåEnTill
    Too tiki skrev 2016-12-21 14:19:56 följande:

Jag får ingen VUL efteråt heller så det blir mer eller mindre på egen hand för min del också. Är inte så rädd för flerbörd, däremot osäker på biverkningar då detta är första gången jag ska ta pergo och mitt i jul/nyårshelg. OM jag nu får hemska biverkningar spelar det i och för sig ingen roll bara det ger resultat, då kan jag nog ta nästan vad som helst :)

Håller tummarna för er och håll oss uppdaterade om hur det går för er!

Jag märkte inga biverkningar alls. Håller tummarna!
  • HoppasPåEnTill
    bluebird6 skrev 2016-12-24 08:34:32 följande:

Detta måste väl vara ett streck? 

Snälla säg att jag kan ta ett digitalt och stopp i mannens julstrumpa? 

Sonen är ju 8 så vi har försökt så läääänge. 

Massa mf och senast ett MA i v11 i sep..

Japp. Det ser positivt ut. :)
  • HoppasPåEnTill
    bluebird6 skrev 2016-12-24 09:04:17 följande:

Japp.. det var ett streck där. Fick ett plus nu, vilket känns helt jäkla sanslöst..

Vi hade nästan gett upp efter sista MA.

Håller tummarna för er andra och att vårt hjärtegryn vill stanna denna gång.

GoD JuL

Hur reagerade maken?
  • HoppasPåEnTill

Hjälp. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. BIM var beräknat i morgon men 1 blödde jag färskt blod. Rejält på morgonen och sen mindre under dagen. Antog att mensen börjat och räknade det som cykeldag 1.

Igår var det samma och nu på morgonen likadant. Rejält med blod på flera papper när jag torkade mig. Ingen mensvärk eller någon annan känsla av att ha mens. Väldigt ömma bröst.

Egentligen ska jag börja med Pergotime idag men jag vet inte hur jag ska göra när det är så här. Har ingen läkare att fråga itan tar dem på egen hand.

Har ni ideer?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.