Inlägg från: HoppasPåEnTill |Visa alla inlägg
  • HoppasPåEnTill

38+ och försöker bli gravid.

Problemet är att jag är över 40. 5 försök är absolut ingenting. Frågan är bara om det är värt att kämpa på med inseminationer.

Ska jöra en fertilitetspanel nu i veckan så får jag mer info om det är någon vits att försöka.

• HoppasPåEnTill
    Monchichi skrev 2017-02-07 20:24:28 följande:

HoppasPåEnTill: Är det referenssvar i tredje kolumnen? Isf har väl du jättebra resultat där alla är inom förväntat område? Jag vet förstås inte vad allt står för och hur det påverkar fertiliteten, men det ser ju bra ut! Vilka mer provsvar väntar du (eftersom du skrev så här långt)? Äggreserven, kan man utläsa den så småningom? Immunförsvar också, där ligger du i topp? Det verkar ju jättebra!

Ja precis. Det är referensvärlden.

Det är den här jag tagit:

werlabs.se/halsotester/fertilitetspanel
  • HoppasPåEnTill

Angående ÄL-test.

De jag har från testlagret visar 2 streck jämt. Där står att man ska använda morgonurin.

De från billiga tester verkar funka bättre.

Men, min fråga.

Hur kan det komma sig att vissa tester ska ha morgon urin och andra inte? De mäter ju LH allihop.

• HoppasPåEnTill

Jag tar:

Q10

Multivitamin

D-vitamin

Magnesium

Omega-3

Inositol

Vitex

Apriforce

Den här cykeln har jag också tagit Pergotime cd 5-9.

Nu väntar jag på ÄL.

• HoppasPåEnTill
    Nykär15 skrev 2017-02-26 18:35:28 följande:

Spännande BIM närmar sig för dig, en gång kan räcka om det var så nära äl :)

Jag har BIM 9/3 först...

Jag har BIM samma dag som du. Det är dessutom min yngsta dotters födelsedag. Hoppas det är tur. :)
  • HoppasPåEnTill
    U76 skrev 2017-03-04 09:39:03 följande:

En fråga kring progeserall krämen, börjar ni med den efter att ni fått positivt på ägglossningstestet ? Är rädd att sabba äl? Vad tycker ni om den? Har ju egentligen ingen aning om jag har låga halter?

Jag väntar tills apparna satt ut ÄL innan jag börjar med progesteron.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.