Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-05-12 06:13:45 följande:

Zora: Svårt, men visst finns det där? Sen blir ju ofta bilderna lite sämre än verkligheten. Håller tummarna!

Jo, det är två streck. Syns, men är jättesvagt. Får väl ta ett till imorgon
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-05-12 06:57:05 följande:
    Tog du alla på samma tid? Testa ett i em också så ska du se att det ökat :)
    Ja, alla är tagna på morgonen. Tror du att det kan vara starkare på eftermiddagen? Tänkte att det väl borde vara bäst koncentration på morgonen.. hmmm
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-05-12 14:39:11 följande:
    Ta nytt på em istället utan att hålla dig för länge, jag har fått starkare då på testlagrets. Jag fick panik dag tre jag testade denna gången för jag fick knappt synligt på morgonen och tänkte att nu fan är det kört denna gången med..men testade en timme senare och fick tydlige starkare, efter det slutade jag testa på morgonurin. Då såg jag tydlig stegring från dag till dag, så skippa morgonurinet!
    Gjort ett nu och det är nog faktiskt något starkare än det imorse, men inte mycket. Ska bli spännande imorgon, även om jag faktiskt börjar bli rätt säker på att det är en bebis där inne :) Har lätt ont i magen typ mensvärk men inte riktigt och ganska mycket ont i korsryggen, känns nästan svullet, det har jag aldrig i normala fall.
  • Zora

Absolut ingen tvekan längre!! Tack alla som redan gratulerat! :)

• Zora
    GrönaDruvan skrev 2017-06-01 14:23:53 följande:

Tittar in här och vad kul att vissa av er är gravida! Har inte läst så länge tillbaka, men ser att några namn jag känner igen väntar smått. Härligt!!

Jag var ju med i tråden i höstas. Var ju en lång resa för mig att bli gravid, och även en orolig och jobbig graviditet där en av mina tvillingar dog i vecka 18 efter en operation. MEN om 19 dagar kommer den överlevande tvillingen se dagens ljus! Helt underbart! Vågar knappt tro det! 19 juni blir det igångsättning och då får jag se min lilla kämpe och även min lilla ängel...

Håller tummarna för er som kämpar!!

Kul att höra av dig!! Vilken jobbig resa ni haft! Men snart är ni vid målet!!!! :)

Jag var ju aktiv i tråden samtidigt som dig, och även efter att du blev gravid, men nu kikar jag bara in ibland för att kolla hur det går för de som är kvar. Jag fick mitt plus i maj! Efter ett års försök :) Nu ska bara resten av resan gå vägen.

Stort lycka till med den stundande förlossningen!
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-06-01 18:26:42 följande:
    Härligt höra att du är så nära BF ! Förstår det är blandade känslor när även lilla ängeln kommer födas :/
    Zora skrev 2017-06-01 18:01:39 följande:

Kul att höra av dig!! Vilken jobbig resa ni haft! Men snart är ni vid målet!!!! :)

Jag var ju aktiv i tråden samtidigt som dig, och även efter att du blev gravid, men nu kikar jag bara in ibland för att kolla hur det går för de som är kvar. Jag fick mitt plus i maj! Efter ett års försök :) Nu ska bara resten av resan gå vägen.

Stort lycka till med den stundande förlossningen!

Vilken vecka är du nu och hur mår du?
    Jag är i v 7 (6+4) och mår oroväckande bra :p Har känt ett svagt illamående vid några få enstaka gånger, lite molande i mage och ryggslut då och då. Lite tröttare. Men ingen uppsvälld mage, inga direkt ömma bröst (något större kanske dom blivit)

Med de båda andra mådde jag ganska illa vill jag minnas.. minns bara inte i vilken vecka det började. Senast höll det iallafall på till typ v 18.
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-06-01 18:29:28 följande:

Lämnade nytt TSH i tisdags ( kollar var 4:e vecka) och det låg på 1,6 så det var väldigt skönt! Legat på 1,7 sista tre kontrollerna så det är stabilt iaf, det lugnar mig.

Inskrivning och ul i morgon...i morgon är jag även lika långt gången som när liten somnade sist...så en känslomässig dag :(

Vilken vecka är du i? Hur mår du?
  • Zora
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-02 19:49:15 följande:

Jag är inte säker det blir en till för oss. Hoppas ju såklart vi kommer lyckas men blir jag gravid igen är det en bonus. Vi har ju försökt ett år, segt!

Vi hade också försökt precis ett år och jag kände som du. Hade gett upp hoppet och kände att de två vi har antagligen är de vi får och vi ska vara glada för det. Men plötsligt, efter ett år, så var plusset där! Vi gjorde inget annorlunda just den månaden. Har ju kört Äl-stickor och NC +FF (tempmetoden) hela tiden så vet att vi prickat Äl. Ge inte upp. Håller tummarna för dig och såklart er andra här inne som ännu inte fått plus
  • Zora
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-03 08:11:01 följande:
    Tack!

Med trean tog det 1.5 år. Men nu är jag äldre och märker att cykeln ändrat sig. Är ju rädd fertiliteten är sämre eller det blir den ju med åldern men rädd den är mycket sämre. Jag har fyllt 40 nu och ju längre det drar ut på tiden... Men hoppet har jag kvar och på sommaren är man ju allmänt mer fertil.
    Ja risken finns ju naturligtvis att det blir svårare och svårare. Jag är 39 och kände som du att cykeln har ändrats lite och att det över huvudtaget skulle gå inte var solklart. Men jag håller tummarna att det går vägen för er!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.