Nykär15 skrev 2016-12-09 14:32:21 följande:
Vad har du för TSH-värde nu efter operationen? De ska ju ligga under 2 för att vara gynnsamt att bli gravid och kunna behålla en graviditet. Jag fick just veta att jag ist har underproduktion i sköldkörteln så har precis börjat med Levaxin, så mitt värde var för högt. Om det är för lågt kan man få rubbningar i menscykeln och det låter det ju lite som att du har i och med att den blivit kortare?
Jag tar inte Pergo utan Letrozole som är liknande funktion, jag får dubbel dos och ska inte insemineras och de kollar inte heller med UL om jag får flera mogna ägg...så jag har ingen aning om hur många jag släppte igår på min ÄL...
Mitt TSH låg april 2015 på 1,0 (referensvärde 0,4-3,0), i juli 2016 låg mitt TSH väldigt lågt (0,03) så då sänkte min läkare mitt levaxin. Har tagit nya prover som jag hoppas ska komma idag med brevbäraren eller på måndag. Dock har min menscykel varit lika kort sen jag opererade mig så de verkar inte spela någon roll hur jag ligger i dos. Mensen är alltid regelbunden så där är inte mitt problem men det verkar inte som jag har ÄL och då har jag förstått att den kan bli kortare eller inte komma alls. Är lite fundersam på vad som skiljer sig åt för dem där mensen kommer men inte har ÄL och för dem inte får någon mens och ingen ÄL, måste ju vara olika saker som strular då tycker jag?
Får också glada gubbar på ÄL tester så LH stegring verkar jag ju ha, men tempen går inte upp....verkligen knepigt det här.
Jag har nu kollat upp lite vad det gäller pergo och det verkar som om man får fler ägg om man börjar dag 3 medan om man börjar dag 5 får färre ägg men av bättre kvalité. Någon som vet om detta stämmer? Jag tror nog att jag ska börja med enkeldos som läkaren men dag 3 för det verkar som om fler blir gravida då. Vågar nog inte ta dubbeldos då jag inte alls vet hur jag svarar på hormonerna. Skulle jag inte få någon tempökning den månaden jag tar enkeldos och inte har så mycket symptom kanske jag vågar ta dubbel månaden efter. Tror jag tar varannan månad om jag får ÄL först gången jag tar pergo för pergo ska tydligen ha effekt en månad efter behandling. Tänkte dryga ut tabletterna nu när jag väl hittade en läkare som ville skriva ut för dem verkar ju inte växa på träd
Hopas det tar sig för dig denna gången, när har du BIM?