Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-01-11 08:33:13 följande:

Ja jag har aldrig sett nåt på tester förrän ÄL+10-11 och då VÄLDIGT svagt, knappt synligt för blotta ögat, dagen innan kan det ha varit tokblankt. Så vet att ÄL+9 är tidigt. 

Jag tog både det testa tidiga och ett testlagrets i samma urin, båda negativa Gråter vet att jag inte borde ge upp och att det är tidigt, men det känns ändå hopplöst och ledsamt. Men kommer testa i morgon igen, nu när jag väl börjat så tar jag ett om dagen av mina billiga stickor, får jag inte nåt positivt på ÄL+12 så slutar jag med progesteronet och ställer in mig på nästa försök...

Förstår om det känns ledsamt men det är som sagt väldigt tidigt så chansen är stor att du kanske plussar redan imorgon. Håller tummarna och tår för dig och hör gärna av dig när du tagit testen. Jag tror du är gravid dessutom iom att du hade rosa flytningar för ett par dgr sedan. Har inte läst om en enda som haft en sån blödning utan att vara gravid, så som sagt, du har bara testat för tidigt :)

Jag vet inte vad jag ska tro idag. Fick som sagt stickningar igår kväll i livmodern på vän. sida (samma sida som jag kände av ÄL) men nu när jag gick upp känns det fortfarande knepigt på vä. sida fast något framåt. Det stick blandat med en knepig känsla.... Antingen är det ägget som håller på att fästa, eller så är min mens på G även om jag inte känner igen denna känsla från innan mens.....Idag är det ju 21 dagen i menscykeln och utan progesteron brukar jag få min mens dag 21-22 så helt otänkbart är det väl inte att mensen kämpar för att komma igång och det är det jag känner...Om det nu är ägget som håller på att fästa.Är det inte väl många timmar att känna det så som jag gjort, eller hur lång tid tar det för ägget att fästa helt? Hoppas så att det är infästningen jag känner och inte att mensen är på G för då verkar progesteronet inte hjälpa denna månad :(

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-11 09:57:06 följande:

Tack för pepp Hjärta 

Jag hoppas nåt så innerligt att du har rätt...vi ser hur det ser ut i morgon. Jag har haft nidis två gånger av de 4 jag vart gravid, de gångerna har det stämt så jag hoppas verkligen. 

Det du känner kan ju vara gulehormon som utsöndras, blir ju som en cysta som sitter vid äggstocken man släppte från sa en läkare när jag var på en av kontrollerna vid MA..så du kan mycket väl vara gravid med! Så spännande detta!

Det låter ju onekligen lovande då du haft nidis 2 gånger förut. Jag tror som sagt benhårt på att du är gravid och kommer inte tro ngt annat tills motsatsen är bevisad :)

Jaha, så man kan alltså känna det, det hade jag ingen aning om :) Det håller på hela tiden men mer eller mindre intensiv känsla så jag hoppas att det är det jag känner. Så olidligt spännande, vill att dagen går fort och också morgondagen så jag kanske vågar mig på att testa om inte mensen kommit innan dess.

Lycka till kramar till dig imorgon och hör som sagt hör av dig om hur det gick sen.

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-11 10:16:35 följande:
    Haha eller hur? ???? Jag testade alltså plus på bim-1. Tog ett CB early imorse o det blev så här! ????
    Tjohoo, så härligt att få se det i text  Hjärta
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-11 10:39:25 följande:
    Ja nu är det spännande se hur det ska sluta för oss denna månaden Glad roligt om du med vågar testa i morgon, och klart mensen ska hålla sig borta nu!
    Tack, hoppas det :)

Jag skulle precis känna på min livmodertapp och alla andra dgr har jag haft (ursäkta äckel) lotionliknande till tjocka vita flytningar men nu precis har jag som äggviteliknandne flytningar!! Alltså det går att bygga broar men de går sönder lite lättare än vad de brukar göra runt ÄL. Jag kan väl inte ha ÄL på G nu!? Behöver nog kolla upp detta för nu blir jag osäker på om ÄL ens har varit för inte kan man väl få såna flytningar om man är gravid?
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-11 10:54:01 följande:
    Som sagt så tolkar man så mycket. Ökade flytningar ksn man få av många anledningar. Jag håller iaf tummarna för er.
    Ja det är väl så att man tolkar in för mkt. Blev bara väldigt förvånad över dessa flytningar men det kanske kan bli så när hcg börjar produceras, el. om östrogen stiger lite....blir väl varse hur det är inom kort :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-11 11:09:01 följande:

Jag har med vita lotionflytingar och har haft länge nu, inga trådiga. Men allt kan nog verkligen variera från person till person, men ta ett ÄL-test för säkerhets skull? Dock kan ju de visa starkt både om man är gravid och inför mens så är väl inte helt tillförlitligt heller tyvärr...Men ligga kan man ju ändå göra för säkerhets skull Flört

Hur kändes tappen då? Min är lågt ner, lite hård och sen är det liksom svullet runtom därinne...

Kollade precis med ÄL test och det var toknegativt. Nu hade jag inte hållit mig särskilt länge för jag är så satans kissnödig hela tiden, men inget extra streck i varje fall. Får kanske försöka hålla mig i ett par timmar och testa om, om det bar går att låta bli att kissa.... :)

Min tapp är mjuk utanpå, hård i mitten och ligger mellan lågt och mellanhögt eller vad man ska säga. Har varit så sen ÄL och verkar variera under dagen...

Nu anar jag en mensvärk ihop med detta stickande knepiga så jag blir mer och mer övertygad om att mensen kan komma inom detta dygnet :(

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-11 12:24:01 följande:
    Fast mensvärken kan ju vara växtvärk, ge inte upp!
    Tack för pepp, ska försöka att inte ge upp utan se det som växtvärk Hjärta
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-11 14:07:43 följande:
    Ja jag är väl i samma sits...
    Håller tummarna för dig så får vi hoppas att vi får ett + inom de närmaste dagarna Hjärta Denna väntan är hopplöst jobbig :( Önskar så att tiden kunde gå fortare så man slapp sitta och fundera och känna efter.....
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-11 15:12:56 följande:

Ja och eftersom jag inte är som en klocka så är det ju svårare..
    Men idag 14 dagar efter Glad gubbe, väntar några dagar till innan nytt test.

Har 1 till från apoteket och CB digital av något slag hemma.. 

(men känner jag mig själv så tar jag väl ett redan imorgon) Tungan ute

Önskar dig lycka till om du tar ett test imorgon :) Jag väntar nog tills den 13-14 för jag är  bara på ÄL+8 idag.
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-12 08:16:42 följande:

Va ju upp å kissade inatt vid halv 3 så jag håller mig än...

Nu har jag mer molvärk så säkert är mensen på G. Men har med mig test och ska väl testa ändå tänkte jag. Tror dock inte alls på något postitivt resultat. Ömma bröstvårtor fortfarande...

Snart vet vi....

Håller tummarna för positivt idag :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.