Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Jag som gravid mår just nu svinilla, pausat från att sätta upp ett förtält i storm, ligger och bara försöker andas, v 6+3 idag och ca 6-7 veckor kvar minst att må så här...har mått kass till v 17 andra ggr, så kan vara 10 veckor till..,.

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-22 11:16:02 följande:

Usch!! Minns det där! Alltid mått pyton just mellan V.6 och 15!

Och de där åksjuketabletterna tar ju bara udden av illamåendet. Ingefära sägs dämpa illamående.

Nä jag ger inte upp riktigt än. Har börjat springa och kissa som en toka men det är väl progesteronet kanske. Tar en rejäl klick nu morgon och kväll! Sist blev jag så pmsig av krämen så gissar att jag tog för lite.

Ska ta tag i däckbyte strax sen göra en rejäl sats med köttfärssås som ska få puttra tills kvällen.

Och DÄR kom sticket!!!! Hurra!!! Kraftigt som satan! Hoppas nu för tusan att det var ett bra stick :)

Andas på Nykär15 ;) knapra på skorpor kan hjälpa också!

Tack! Tabletterna blir man trött av och jag håller ju mig knappt vaken nu, så går ju inte. Bara att hålla ut, sova är skönt, då går tiden och man mår inte illa.

Har en del hugg och molvärk idag med, så helt slut.

Håller tummarna för sticket nu!!
  • Nykär15
    Lykkeliv skrev 2017-04-22 17:25:49 följande:

Åh hoppas på bra stickning nu!!

Jag har mer molvärk för varje dag som går. Inga ömma bröst som sist dock. Men fick halsbränna innan och det har jag typ aldrig!!

Spännande! Vilken dag är du på nu?
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2017-04-22 19:51:36 följande:

Skönt att det har mojnat lite så här på kvällen. Har nid et bra? Stannar ni bara helgen?

Kan rekommendera Pinchos i sommar när ni är här. Öppnade i april här i stan och de som varit där har varit supernöjda:)

Igår fick mannen nog efter 3 dagar på raken mys (avelstjur och grejer var det tal om ;) ) så det fick bli kramkalas istället.

Får mysa vidare och hoppas på träff någon dag innan mens iaf. Inga ÄL test hemma eftersom vi inte visste hur vi skulle göra. 

Ha en fortsatt bra helg. 

Vi har säsongsplats så kommer upp nästa helg igen.

Vi var faktiskt på Pinchos igår, lustigt! Älskar de i Gbg. Men jag har ju noll matlust, åt 1 rätt och några oliver...men alko-fria drinkarna var goda ;)
  • Nykär15
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 08:47:11 följande:

Jag har inte så mkt symtom. Det drar i magen, nästan som mensvärk, har haft det några dagar nu. Men inga andra symtom, så jag vet inte. Känner mig gravid, samtidigt inte, skum känsla.

Jag ska göra ett test i veckan, beställde hem igår, så de kommer väl i lådan på tisdag.

Jag hoppas!!!! Bim +3 idag om min cykel är som vanligt vill säga.

Vad spännande! Hade du en tydlig äl efter MA?
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-23 09:06:13 följande:

Jag är några dagar efter ÄL och sjukt trött. Tog ju dubbla Ovitrelle-sprutor för ägglossning och det är en massa hcg däri. Så det är väl graviditetströtthet jag känner. Rätt jobbigt och ingen lust att vara så här trött varje månad.

Har planerat att köra sprutor tre månader på raken (den här månaden, maj, juni) sedan ta en paus över sommaren och så tre månader till. Har det inte tagit sig då går vi tillbaka till den naturliga metoden. IVF eller liknande är inget alternativ för oss. Har redan lagt flera hundra tusen i min barnjakt som började för 10 år sedan, och nu har jag ju faktiskt två barn.

Men att bli så här otroligt trött är inte roligt. OK om man är gravid, men ... Får hoppas att jag får ÄL på rätt sida nästa månad och att det tar sig då, helt enkelt. Eller att det sker ett mirakel den här månaden.

Trevlig söndag på er!

Usch ja, tröttheten. Lär nog vara de dubbla sprutorna som ställer till det. Jag hoppas att motsatt sida fångar upp ägget då du slipper detta fler månader.
  • Nykär15
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 09:41:10 följande:

Ja iaf vad jag tror. Flytningar och en liten blödning.

Fick en typ stickande känsla ca en v efter med, kan va ägget som fäste då. Så jag lever på hoppet.

Men läst om så många som det tar typ 6-8v efter ma innan de får sin mens igen, så jag vet inte vad jag ska tro, förvirrad!

Förra grav hade jag så tydliga symtom, brösten, humöret och gasig.

Nu känner jag inget i brösten och humöret är inte påverkat. Bara gasig och molvärk i magen som kommer och går. Snustorr nedtill... Blir knäpp *S*

Jag tycker du ska ta ett test! Du är ju förbi BIM.

Med mitt första mf fick jag äl 12 dgr efter första blödningsdagen. Efter vårt MA tog det ist 3 månader. Så det kan verkligen variera.

Fick du skrapas eller sätta igång ditt MA? Vilken v var du i? Och när hade du ett negativt grav.test?
  • Nykär15
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 11:55:11 följande:

Eftersom jag inte är säker på bim efter ma så tänker jag att jag samlar lite extra ;) skulle ju egentligen satsat på morgonurin men vill inte vänta till imorgon nu när jag har testen :P

Jag testar alltid starkare på em, så det går nog fint idag :) åhhh vad spännande!! Håller tummarna stenhårt!
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-04-23 12:58:52 följande:

Nykär15: Har du ätit Rosenrot utan att blivit gravid någon gång? För jag har läst att den kan korta menscykeln.

Blev det så för dig isf?

De två barn jag har åt jag ingenting, de blev till på första försöken båda två, men var ju nästan 7 år sen...

Bara blivit gravid med rosenrot sista 15 månaderna, tredje gången nu. Har inte fått förkortad cykel alls.
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-04-23 13:40:29 följande:

Har konstaterat att RR absolut måste göra något med min kropp för igår på cd 7 fick jag hög fertilitet, något jag aldrig fått så tidigt förut utan det brukar jag få cd 10-11.

Förutom denna skillnaden är min temp oerhört jämn, den diffar nästan ingenting från dag till dag, mot normala fall då den går som en jojjo upp och ner. Ska bli spännande att se om jag får maximal på monitorn imorgon, eller övermorgon för i såna fall får jag ÄL mkt tidigare mot vad jag brukar få. Har redan ÄL känningar så det skulle inte förvåna mig om det blir så, spännande detta :)

Spännande! Verkar bli tidig äl för dig då, hoppas den väntar till iaf CD10 dock, äggen ska ju inte mogna fööör fort heller.
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 11:55:11 följande:

Eftersom jag inte är säker på bim efter ma så tänker jag att jag samlar lite extra ;) skulle ju egentligen satsat på morgonurin men vill inte vänta till imorgon nu när jag har testen :P

Har du testat ännu? Så nyfiken ju!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.