Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2017-04-04 15:21:57 följande:

Läste massa dåligt om graviditetskollens stickor nu. Just att de inte ökade och visade jättesvagt länge. Fick upp hoppet lite nu. Har också haft det fruktansvärt stressigt sedan jag plussade och jobbat nästan 24/7 så är rädd att det ska påverka. Sen oroar jag mig fortfarande för att det bara ska vara rester från ma 12 januari. Men i så fall skulle jag vara väldigt ovanlig antar jag! Antecknade förra gången så jag vet att det riktiga illamåendet med avsmak för det mesta började runt vecka 6-7.

Nej inte heller hört gott om dem, så tycker du ska lita på det digitala, eller ta ett sådant till om det får dig att må bättre. Du ÄR gravid, det är inte rester nu i april <3
  • Nykär15

Mitt sista test är taget, idag på BIM. Så lycklig och måste nu bara tänka positivt och blicka mot nästa delmål, VUL 4/5. Kan fortfarande inte fatta att vi lyckades igen <3

• Nykär15
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-05 07:12:21 följande:

Det är så roligt Nykär. Ni har ju försök länge och när nästa steg skulle ha varit ivf.

Vi har försökt sen juni men det tar tid. Jag är orolig om det någonsin kommer ta sig igen men så kan det vara med kroppen. Fyller snart 40 och märker en skillnad i cykeln och humör.

Tack <3 ja 15 månader har vi hållt på och med tragedin förra sommaren bakom oss...så det är stor respekt för kroppen nu att den orkar bli gravid igen. Hoppas nu vi kommer hela vägen fram denna gången.

Jag fyllde KU precis 40, men min cykel är inte förändrad än. Den var störd och i obalans efter MA, men efter Letrozol kom den igång igen. Denna cykel var ju ostimulerad men äl kom ändå som den skulle. Jag tog Rosenrot, har du testat det?
  • Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-05 07:53:53 följande:

Grattis Nykär, härligt att se! Glad

Tack! Ja det var grymt härligt, nu får jag blicka framåt mot VUL Hjärta
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-05 10:41:25 följande:
    Åh vad härligt!!! Själv vågar jag inte ta ett nytt digitalt av rädsla för att bli besviken. Tog ytterligare en sticka i går kväll som möjligen var aningen starkare men jag tycker fortfarande att det verkar vara för svagt eftersom det var på bim. Men ännu ingen mens åtminstone. Lite illamående och ibland molvärk men annars inga direkta symptom. Vad har du för symptom?

Klart du vågar, du ÄR gravid, jag vet det bara Hjärta

Jag har bara molvärk, mår som vanligt i övrigt. Men så brukar det vara. Brösten brukar börja om som tidigaste en vecka efter BIM...så jag tar det lite med ro. Brukar faktiskt ha mindre ont i brösten första tiden som gravid än jag brukar ha inför mensen ska komma. Sen brukar jag få avsmak för mat runt v 7-8. Så än så länge får jag bara försöka njuta av att känna att det molar och jag kan äta allt ett tag till...

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-04-05 12:15:18 följande:
    Kör du någon progesteronkräm eller annat nu? Gjorde ju det sist men hoppade över det denna gång. Inbillar mig att progesteronet lurade min kropp lite och fördröjde missfallet. Men det är ju omöjligt att veta..

Ja jag körde med den starkare krämen denna cykel för jag ville inte slösa på mina Lutinus vagitorier då jag ville spara dem till vår IVF då nya kliniken bara skriver ut tre förpackningar varav två går åt under tiden från äggplock till testdag och sen får man för ytterligare en vecka. Men jag vill fortsätta till v 14...som min förra klinik sa. Så köpte även på mig lite extra utomlands. Men nu tog jag som sagt bara krämen från ÄL, sen när jag plussade på ÄL+9 så började jag med vagitorierna direkt. Jag vill inte chansa. Började även med mina Trombyl direkt och hittills har det ju gått bra, dem var jag stressad över att börja med. Men de flesta börjar vid plus när de får via IVF. Dock tyckte inte nya kliniken jag skulle ta dom heller sen..men nu hann jag aldrig börja där ju, så jag följer förra läkarens ordination och jag kommer ju även träffa henne på fredag när jag tar nya TSH-prover. Kommer gå dit och ta dem då de gör det oftare, VC har ju inte ens kallat mig än....så betalar hellre 200 kr var 4:e vecka och känner mig trygg faktiskt. 

Jag tycker du ska ta ett digitalt, om det ser bra ut så börja smörja med krämen och tänk att du väntar barn. Det är mitt råd! 

Kanske kan progesteronet fördröja ett ev missfall. Men i detta fallet så vet du ju inte om det är ett och då hade iaf inte jag vågat chansa. Släng de där dåliga testen nu och köp ett riktigt!

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-05 12:53:14 följande:
    Progesteron kan maskera ett missfall, i alla fall Lutinus. Krämen vet jag inte, den är ju svagare. När jag fick missfall senast konstaterade jag det genom att gravtesten blev svagare och jag fick till slut Inte gravid på digitalt. Då slutade jag med Lutinus och blödning kom två dagar senare. Hade jag inte slutat är det möjligt att jag hade trott att jag var gravid i flera veckor. Usch. Med tanke på vår ålder vill man ju veta så fort som möjligt så man kan försöka igen.

OM DET VAR JAG skulle jag ta extra progesteron men också boka ett tidigt ultraljud och kolla med digitalt tills jag fick 3+ veckor. Och försöka tänka positivt och njuta av att vara gravid! Glad

Lycka till nu om du vågar dig på ett digitalt!

Jag kommer däremot inte testa mer, nivån på det digitala var ju bra idag, skulle bara få panik om det inte hade slagit om nästa vecka, och skulle behöva försöka få en snabb tid för VUL, då vet jag nog nästan hellre inget om det. Jag väntar in vårt tidiga VUL om 4 veckor....hon sa jag var välkommen redan om 2, men jag vill inte göra för tidigt, med dottern såg de inget hjärta i 6+1 och den kommande veckan var hemsk innan jag fick se hjärtat slå veckan efter. Så vågar inte chansa....läkaren var sen ledig så jag får snällt vänta tills jag är i v 8+1. 

Man ska kunna lita på ett test och sen njuta. Och hellre då lägga in ett tidigt VUL som du säger, men att testa mer tror jag bara stressar. Man kan ju råka vara med om att urinet inte är tillräckligt koncentrerat eller att testet skulle slagit om dagen efter osv....tror det stressar mer än gör nytta faktiskt

• Nykär15
    Monchichi skrev 2017-04-05 13:28:56 följande:

Hemflyttad: Tråkigt med negativt test

Nykär: Fint GRAVID-test! Men 2-3, står det så vid BIM redan? När står det +1 då? Du kanske bär på extra mycket HCG?

Så hade jag sist på BIM med, så det är nog normalt. Mitt ägg fäste ju väldigt tidigt eftersom min nidblödning började redan på ÄL+3 och höll på så smått till ÄL+5. Så om man testar digitalt innan BIM får man nog oftast 1-2, men vid BIM påbörjar man ju nästa vecka nästan så då kan en del få 2-3. Men visst känns det betryggande att det är högt HCG, så jag är jätteglad för det!
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-04-05 13:41:36 följande:

Jag var ju på läkarbesök inför fvp och UL igår. Visst var det liv i magen, och så underbart att se sprattlet! Dock var min oro för två befogad, jag väntar tvillingar, igen. Det blev.... jobbigt. Vi var så säkra på fvp, men nu rekommenderade inte läkaren det. Går man på KUB och får en förväntat bra siffra är fvp inte längre möjligt, och vi skulle vilja ha större säkerhet. Vi har fem barn och tror att om vi skulle få två sjuka barn skulle det bli på bekostnad av de vi redan har. En jobbig tid väntar oss med beslut vilken fosterdiagnostik vi ska göra. Jag är nu 39, 40 om ett par veckor. Blev daterad till 12+2.

Osäker om jag är för detaljerad för alla som kämpar så här i tråden. Jag önskar iaf alla Lycka Till framöver!

Men oj oj tvillingar en gång till! Jag förstår dina tankar med tanke på att du har flera barn redan och vad det skulle kunna komma att innebära...

Varför rekommenderade de inte fvp? Kan ni göra moderkaksprov? Håll oss uppdaterade framåt hur ni gör och vad som händer. 

Jag är själv lite rädd för två...men hellre två än ingen för oss, men har ju bara mina barn varannan vecka så jag vet vi skulle fixa det. Men samtidigt blir man ju orolig om det visar sig att en av dem mår bra men den andra inte...vad gör man då? Jag hoppas så innerligt att vi bara väntar en just därför...jobbigt nog om det skulle visa sig vara något...

kram!

• Nykär15
    Hemflyttad skrev 2017-04-05 14:00:06 följande:
    Oj! Först och främst: grattis! Det måste kännas härligt att få se de små. Men jag förstår att det också känns jobbigt att behöva fatta ett sådant beslut. Gör man inte fvp på tvillingar? Hur är det med NIPT? Om jag blir gravid igen kommer jag att göra NIPT. Det är visserligen dyrt men väldigt säkert och helt riskfritt.

Man kan tyvärr inte göra NIPT vid tvillinggraviditet, inte ens KUB är så tillförlitligt då med blodprovet vad jag förstått. 

Vi kommer med göra NIPT, fixar inte KUB efter hur det gick sist...då kan man dessutom ta blodprovet från v 9+ här och alltså få svar innan v 12. Och sen tänkte jag isf göra ett privat UL till i v 13-14 för att se så liten lever....det är min plan, hoppas att nå dit. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.