Hemflyttad skrev 2017-04-05 12:53:14 följande:
Progesteron kan maskera ett missfall, i alla fall Lutinus. Krämen vet jag inte, den är ju svagare. När jag fick missfall senast konstaterade jag det genom att gravtesten blev svagare och jag fick till slut Inte gravid på digitalt. Då slutade jag med Lutinus och blödning kom två dagar senare. Hade jag inte slutat är det möjligt att jag hade trott att jag var gravid i flera veckor. Usch. Med tanke på vår ålder vill man ju veta så fort som möjligt så man kan försöka igen.
OM DET VAR JAG skulle jag ta extra progesteron men också boka ett tidigt ultraljud och kolla med digitalt tills jag fick 3+ veckor. Och försöka tänka positivt och njuta av att vara gravid!
Lycka till nu om du vågar dig på ett digitalt!
Jag kommer däremot inte testa mer, nivån på det digitala var ju bra idag, skulle bara få panik om det inte hade slagit om nästa vecka, och skulle behöva försöka få en snabb tid för VUL, då vet jag nog nästan hellre inget om det. Jag väntar in vårt tidiga VUL om 4 veckor....hon sa jag var välkommen redan om 2, men jag vill inte göra för tidigt, med dottern såg de inget hjärta i 6+1 och den kommande veckan var hemsk innan jag fick se hjärtat slå veckan efter. Så vågar inte chansa....läkaren var sen ledig så jag får snällt vänta tills jag är i v 8+1.
Man ska kunna lita på ett test och sen njuta. Och hellre då lägga in ett tidigt VUL som du säger, men att testa mer tror jag bara stressar. Man kan ju råka vara med om att urinet inte är tillräckligt koncentrerat eller att testet skulle slagit om dagen efter osv....tror det stressar mer än gör nytta faktiskt