Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Har inte testat mer sen i förrigår. Men mitt test jag tog då ser ändå ut att vara svagt svagt positivt vid just genomlysning som du skrev Nykär. Ju mer jag tittar på bilden desto mer konfunderad blir jag. Fortfarande noll symptom och tänker inte testa mer. Men att det kan bli så här gör ändå att det väcks ett liiiitet hopp.

• Milou3
    bluebird6 skrev 2017-06-17 22:55:24 följande:

Tycker också det är svagt svagt- Tycker det ser ut som det jag tog som du tyckte det syntes på?! 

När hade du BIM? 

Har bim om 3 dagar. Fast detta är ju när man sätter testet mot solen. Syns inte riktigt lika tydligt när det låg platt. Sen har jag inga känningar eller symptom heller så jag skulle faktiskt bli helt sjukt förvånad om mensen inte kommer på onsdag! Tänkte mest om någon här fått ett sånt streck av genomlysning och det inte var positivt.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-18 09:16:54 följande:

Ja, jag ser! Ska du inte testa igen då, så får du svar? Så slipper du gå och undra.

Jag har aldrig sett något vid genomlysning.

Brist på känningar tror jag inte betyder något. Jag tror verkligen att det kan variera från graviditet till graviditet. Det är så väldigt tidigt.

Om jag testar och det blir negativt så skulle det kännas som "mäh pucko, fattaru väl att du inte va gravid" typ ;) men om jag inte testar och mensen kommer så känns det ändå som jag har kontrollen och överlistar. Haha väldigt flummigt och överanslyserande.
  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-06-18 14:52:32 följande:

Fyller 43 om en månad. Har två barn, 4 och 6 år.

Är på 4:e försöket nu. ÄL+7. Bim på midsommarafton.

Mannen har börjat få prestationsångest runt ÄL så vi fick bara till det en gång. Råkade bli dagen innan ÄL så det var i alla fall bra.

Det har min sambo med så jag håller tyst om när jag har äl. Att det inte räcker med att det tar lite längre tid att ens kunna bli gravid liksom ...

Känner du av nåt än?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-19 07:55:25 följande:

Nu känns det som att en del blir gravida till höger och vänster. En vecka kvar till bim och jag går som på nålar. Jag känner inget särskilt och brukar inte göra det förrän några dagar innan bim. Håller tummarna nu!

Håller tummarna för dig!
  • Milou3

Haha vad roligt att ni är mer nyfikna än mig :)

Har förvandlats till en pessimist här och tänker inte testa.

Har fortfarande noll symptom. Och jag är känslig och intuitiv så vore jag gravid skulle jag känt det. Är på äl+13 och har bim om 2 dagar. Sladdriga och fullkomligt oömma bröst, noll flytningar och varken halsbränna eller illamående.

Äter penicillin nu för min uvi och är på sluttampen av min förkylning jag fick i torsdags så är ju vråltrött pga det och fått lite plitor i ansiktet men det skyller jag penicillinet på.

Men lustigt nog känner jag inte av att mensen skulle vara på g heller. Tänk om jag hamnat i klimakteriet nu? Tänk om det aldrig blir bebis för oss :( tänk om jag har en cysta som ställer till det, eller ännu värre - cancer?

Usch, ja ni hör ju mina depptankar. Kommer varken tempa, köra äl-test eller något annat kommande cykel.

Ska bara njuta av semestern och dricka kallt vitt vin under ett parasoll och försöka släppa allt som har med bebisverkstad att göra. Faktiskt tappat orken. Och hoppet.

• Milou3

Spännande Too tiki! Kommer nog smyga in och kolla från espania hur det går för dig :)

Beedoll: blä för mens!!!

Hemflyttad: håller tummarna för dig!

Åh vad ni är gulliga allihopa :) men tro mig, jag är inte gravid tyvärr. Tempen sjönk lite i morse och den ska ju snarare gå upp om man är gravid.

Ett drömscenario vore ju att mensen inte kom på onsdag ( såklart ) och att jag tog ett test på fredag em som visar starkt plus. Att jag sen slår in testet och lägger den i handväskan och ber en flygvärdinna att servera min sambo den med en drink på planet till Spanien på fredag kväll! Vore ju sååå nice! Eller att jag inte säger nåt alls och väl nere i Spanien så säger jag bara att mensen är sen och att vi kanske borde kolla med ett test. Vore såå underbart att se hans reaktion när plusset visar sig!

Nångång kommer det ske förhoppningsvis!

Ska försöka tänka mer positivt nu och inte gnälla så mycket :) kram på er!

• Milou3
    Nr 3 på G skrev 2017-06-19 19:00:15 följande:

Ni har ingen BIM-lista i tråden nånstans?

Nä vi är rätt få här :) uppdaterar varandra ist och nästan en tredjedel här är gravida.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.