Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-05-25 09:01:23 följande:

Milou3: Äsch, hoppas du tar fel på värken! Vad för juicande har du druckit tidigare? Juice låter ju bra men innehåller ofta mycket socker, om du vill undvika det. Lycka Till med omläggningen. Det går säkert bra om det är ett eget val och du verkligen vill.

Jag kör citron, ingefära, spenat, grönkål , ananas och mynta samt vatten! Och en massa is :) iaf 2 glas om dagen.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-05-25 09:32:44 följande:

Jobbigt med mensvärk! Känner jag med, men jag vill verkligen inte ha mens i dagarna för jag ska åka bort, gå på fest osv. i helgen. Fick ÄL tidigare än väntat så planerna rubbades lite. Tar nu lutinus för att hålla mensen borta några dagar extra, hoppas det funkar.

Bra med en plan och att äta/dricka nyttigare! Jättebra om du kan lägga ner nikotinet helt, för det är väl det mest skadliga vad gäller fertiliteten.

Nästa månad, då smäller det för oss! Positivt tänkande osv!

Ja vi måste tänka positivt nu trots ständiga negativa gravtest. Nästa månad då jäklar!!!!
  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-25 10:13:38 följande:

Testet var blankt så väntar in mens.

Heja dig. Du kommer må hur bra som helst.

Fan :( men så länge mensen håller sig borta finns ju en chans ändå.
  • Milou3
    wa76 skrev 2017-05-26 20:27:29 följande:

Fick svar på NIPT idag, inga avvikelser! Nu bara att invänta RUL för att se om allt är bra, om tre veckor, så man kanske kan börja tro på riktigt att det blir någonting och våga berätta till barnen (och chefen på jobbet)?

Va skönt! :)
  • Milou3

Liten status här från mellansverige och urskogen i värmen. Mensen kom i morse. På dag 28. Fick så kraftiga kramper att jag nästan spydde. Nu börjar det sakta bli mer hanterligt och i morgon börjar sambon och jag med RR och vitaminer samt sväljer ner det med god egencentrifugerad juice.

Kommer absolut köra äl-test och temp för att ha koll på själva äl men sen släpper jag kontrollen och låter kroppen tala om för mig om det blir bebis eller ej.

Kommer dessutom vara på väg till Spanien vid nästa BIM så kommer ha det att se fram mot om nu inga symptom dyker upp.

Hoppas ni alla mår fint och kan njuta av sol och värme i dag :)

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-28 19:31:47 följande:

Idag har det dragit och molt lite på ena sidan. Tänk om jag kunde ta det som ett tecken men tyvärr brukar jag känna av molvärk då och då plus att jag tränade magen på morgon. Bim -2 eller 3 idag.

Vad är din magkänsla? Känner du dig gravid? Kommer du testa innan bim eller kommer du vänta?

Själv måste jag ringa gyn i morgon och kolla upp mig känner jag. Den extrema mensvärken jag hade i går har jag aldrig haft tidigare och på kvällen när jag tog ut tampongen kom det ut jättemycket levrat blod med typ hinnor och stuff! Skitvidrigt! Typ skakade av chocken. Nu i dag är mensen slut! Brukar alltid ha mens i 4-5 dagar.
  • Milou3

Måste bara fråga er här, pratade nyss med en kompis som håller på och tjatar om att jag har endometrios. Inget jag ens tänkt på tidigare och faktiskt upplevt hennes tjat om att jag skulle ha det som jävligt jobbigt. Men när jag googlat lite nu så stämmer ju en del av symptomen in. Borde kanske kolla upp det? Hur som, hon sa iaf också att man inte ska ha mensvärk vid mens. Att det inte är normalt. Jag har alltid haft mens värk och de flesta jag känner har mensvärk. Men är det så alltså? Att det är onormalt att ha mensvärk?

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-28 23:24:31 följande:

Nej det är inte onormalt. Det är ju mer vanligt. För mig har mensvärken lindras efter att jag fått barn, istället har jag fått ägglossningsvärk. Jag tror, efter ddetlilla jag läst, att endometris ger extrem smärta. Värt att kolla upp ändå ifall att... din beskrivning på mensen gör en ju lite fundersam på tidigt missgsll? Eller jag vet inte. Att mensen ändrats är nog rätt vanligt i vår ålder. Min har ju ändrats efter spiralen och blivit kortare eller sparsammare. Kanske det beror på slemhinnan som Flisan41 är inne på. En gynlälaresa sa en gång att när menscykeln ändras är det första tecknet på att fertiliteten sjunker fast det var ifall den blivit kortare/längre. En del kompisar har fått rikligare mens nu med åren, det är ju också konstigt.

Jag känner inget särskilt... Håller bara tummarna! Jag kommer inte att testa för innerst inne tror jag mensen kommer på tisdag.

Bra att du inte testar! Har nu läst mycket om att den största missfallsrisken sker innan man ens kommit till BIM. Så lika bra att vänta tills ett par dagar efter BIM.

Håller tummarna för dig att det blir ett fint plus om några dagar!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-29 07:59:20 följande:

Alltid haft stark mensvärk och har inte endometrios, är väldigt vanligt med mensvärk så det låter konstigt att hon sa så.

Tack! Hon får tro vad hon vill. Jag tror inte att jag har det heller.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:41:56 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Åh vilken underbar nyhet!!!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.