Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Är det någon som vet om UVI kan påverka äl-test? Eller vad som är "fel".

Jag vet att man inte ska fortsätta testa med cb efter glad gubbe, men Iom tidig äl så ville jag ändå göra det och nu är det 5:e dagen med positivt äl-test/ glad gubbe.

Tempen har ökat så äl borde ju ha skett. Eller?

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-08 07:01:17 följande:

Ursäkta flera svar, mobilen hakar upp sig. Några dagar kvar till äl för oss. Hoppas vi får till det.

Ja jag kan ju bara avvakta och se och hoppas på det bästa. Noll sekret nu iaf. Torrare än öknen i trosan :)

Hoppas du får en stark och fin äl snart :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-08 12:20:24 följande:

Så konstigt med stegring i flera dagar. Jag skulle tippa att ägget har släppt, vissa har väl stegring under lång tid? Jag har däremot stegring i typ en timme.

Som jag tror jag har nämnt tidigare så går fertilitetskliniker helt på första glada gubben när man planerar embryoåterföring i naturlig cykel. Om det inte var tillförlitligt så skulle de väl ändå använda en annan metod? Men, det finns ju som sagt alltid undantag...

Har förresten läst på flera ställen att om man släpper två ägg släpps de inom 24 timmar.Spara

Tack för lugnande och bra svar :)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-06-08 12:17:41 följande:

Åååh... ska på VUL om några timmar. Har haft bruna flytningar sedan i måndags som mer och mer övergått till rödbrunt. Ser ut som slutet av mensen. Har inga grav.symptom. Jag tror det är kört :(

:( nej fy vad jobbigt!! Hoppas den hänger kvar trots blödning!!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-06-08 16:00:22 följande:

Tyvärr kommer jag att återkomma till gruppen för att försöka igen.. tom hinnsäck, inte rund, inget foster syntes. Ska tillbaka om en vecka för att bekräfta och få medicin om det inte kommit ut av sig själv. Så ledsen

Nej va tungt :( usch beklagar verkligen!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-13 09:16:27 följande:

Goda nyheter för mig den här månaden, två äggblåsor på rätt sida! Känns skönt att vara med i leken igen. Kan ju knappast ha sån tur att det blir något den här månaden, men nu vet jag i alla fall att det finns liv i vänster äggstock fortfarande och slipper ta p-piller en månad för att försöka sparka igång den.

Ska ta ÄL-spruta imorgon så ÄL blir väl torsdag eller fredag. Ni kan ju gissa vad jag och mannen tänker hitta på de närmaste dagarna.

Planen nu är att försöka naturligt under sommaren (ska bli skönt!) och sedan troligen köra stimulerade cykler på samma sätt till hösten.

Om det inte tar sig innan dess förstås...

Åh vilken lättnad!! Heja heja håller båda tummarna på jackpot denna cykel!
  • Milou3

Kan testlagret ge torkstreck? Är bara på äl+7 eller 8 (ff och min app säger olika) men testade av ren nyfikenhet i morse som vid första anblicken blev negativa. Efter 20 minuter ser jag svaga svaga streck. Har iof noll symptom.

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-13 14:42:52 följande:

Men har du testat tidigt nu igen, du är galen! Hur många dagar efter glad gubbe på ÄL-test är du?

Tycker att testlagret alltid ger ett "nästan"-streck, alltså man kan inbilla sig att man ser något men man kan inte riktigt fästa blicken vid det. När det är ett riktigt plus syns det på ett annat sätt. Svårt att förklara.

Men för mig har det varit ungefär som på Nykärs bild på ÄL+11 (inte testat tidigare), så ÄL+7 låter väldigt tidigt.

Håller tummarna för att det är ett riktigt streck du ser!! Det borde verkligen vara dags för er nu!

Är 9 dagar efter glad gubbe.

Jag inbillar mig inte strecket men kan inte se nåt rosa så det är nog bara torkstreck!

Tack för bilden Nykär och Zora :)
  • Milou3
    Zora skrev 2017-06-13 16:04:16 följande:

Kan visa mina test från den här gången (brukar inte testa tidigt, men fick en känsla och gjorde det) På Äl +8 syntes ingenting varken i verkligheten eller på bild, men när jag lagt alla brevid varandra så kan man kaaaanske ana något med god vilja redan på Äl +8. Men som sagt. Helt blankt om man bara tittade på det enskilda testet. På Äl +10 var det tydligare, men fortfarande väldigt svagt.

Och mitt ser ut som ditt äl+8.

Ja det är verkligen vår tur nu men denna månad har vi bara haft sex en endaste gång och det dagen efter glad gubbe så chansen kanske inte är så stor ens. Och äl på CD 10 vilket inte heller är optimalt : /

Ska försöka hålla mig från att testa på två dagar iaf.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.