Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2018-08-22 21:41:52 följande:
    Ringt för att få tid för undersökning nu när de öppnat igen för nya patienter (stängt från maj). Det är två månaders väntetid. Suck! Känns hopplöst. Tiden går och går, orolig för fertiliteten i och med åldern, är ju 41 år. Men jag försöker hålla modet uppe. Inga känningar på gång, bim på fredag.
    Men va jobbigt att det tar sån tid för dig. Har du fått nån tid nu då?
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-08-24 14:51:11 följande:
    Nej, när jag ringde sa sekreteraren att det tar två månader att få tid. Men vi får köra på som vanligt.
    smurfen 11 skrev 2018-08-24 09:42:55 följande:

Men va jobbigt att det tar sån tid för dig. Har du fått nån tid nu då?

Nej. De skickar en kallelse om två månader. Suck! Men vi kör på dom vanligt och får hoppas på det bästa.

Hur går det för dig?
    Ok ännu längre väntetid då, suck. Ja, det enda ni kan göra då är att köra på som vanligt.

Jo tack, det går bra än så länge, vecka 10 nu, in i vecka 11 imorgon. Mår som en kratta emellanåt, illamående och har haft svårt äta och ens lukta på grejer, är ingen jätteförbättring där än, men ska inte klaga nu när vi kommit så här långt:) Det går väl över snart!
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-09-04 22:26:29 följande:
    Lycka till >3. Vi är själva i IVF karusellen nu.
    Hur går det för dig med allt? Bättre än du trodde?
  • smurfen 11
    Trullis82 skrev 2018-09-05 05:14:38 följande:

dag är det dag 14 sen Ovitrelle sprutan

Tog ett CB med veckoindikator för att säkertställa mitt tidigare test o här kommer resultatet

Så härligt Trullis, stort grattis, att all möda varit värt det!
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-09-05 22:25:36 följande:
    Jo tack är lite öm nertill annars mår jag väldigt bra ska in på äggplock på Fredag är sååå nervös o orolig inför det. De såg ju 5 äggblåsor sist. Vill bara ha det här överstökat.
    Jag var också öm de sista dagarna. Tänk att du kommer få morfin, så det är inte ens säkert du kommer känna så mycket. Det enda jag kände var bedövningssticket, men inte ens det var långvarigt eller gjorde särskilt ont.

Jag var bra lullig, det enda jag hörde var i princip när de ropade "ägg". Tror det hjälper att du inte har alltför många ägg och ta ut.

Lycka till morgon:) 
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-09-06 22:18:05 följande:
    mammsen79 skrev 2018-09-07 14:45:57 följande:

Har nu varit på sjukhuset och varit på äggplock och det gick bra är bara sååååå trött nu. 4 ägg blev resultatet av 5 äggblåsor. Ska tillbaka på Måndag för återförening.

Tack gulliga du det värmer >3 får be om massa morfin, är det i armvecket de ger det?
    mammsen79 skrev 2018-09-07 14:45:57 följande:

Har nu varit på sjukhuset och varit på äggplock och det gick bra är bara sååååå trött nu. 4 ägg blev resultatet av 5 äggblåsor. Ska tillbaka på Måndag för återförening.

Hann dessvärre inte svara dig, men nu läser jag det gick bra ju:)

Vad roligt att det blev 4 äggg, hoppas på bra befruktning och delning.

• smurfen 11
    Mawie skrev 2018-09-09 05:47:21 följande:

Det gick inte vägen den här gången heller, 5 dagar innan bf,( v 39, mitt hjärta går så ont, vet inte vart jag ska ta vägen.

Kände min dotter i onsdags kväll på torsdags morgonen slog inte hennes hjärta längre.

Känns som våran tid och min kropps möjligheter tagit slut.

År av försök, flera missfall, skada på livmodern som behöver opereras och nu det här.

Blir 40 snart, ville så gärna stt min sambo skulle bli pappa, han är helt fantastisk och det gör ont att se honom så här förstörd.

Men gud vet inte vad jag ska säga, men är så otroligt ledsen för er skull:(

Jag beklagar av hela mitt hjärta. Stor kram.
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-09-10 18:04:51 följande:

Det har gått bra så blir att göra gravtest i slutet av månaden.

Men vad kul:) spännande! Då håller vi tummarna.

Blev det några till frysen?
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-09-12 12:40:53 följande:

Trullis: ser bra ut med digitala testet.

Själv kände jag ett hugg igår och håller tummarna det var ägget som fäste. Det kanske bara var nåt annat men jag hoppas, hoppas. Äl+7 Idag.

Spännande Sanna! Hoppas det var ett positivt hugg:) Det är ju din tur nu! Inget nytt om gyntid?
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-09-12 23:44:13 följande:
    Skrev till dig men citerade tydligen på mig själv hahahah
    Chansen att få tvillingar var ganska stor så blev lite i chock i förrgår och i går, i dag har jag mått så bra inget ont och inte lika trött så tror det berodde på den sista sprutan jag fick för 1 vecka sedan som jag blev trött av . så i dag blev det  en promenad i solen , lagade soppa till middag som blev super god , hade så mycket energi i dag även om jag jobbat natt. Hur går det för dig?
    Hehe inte lätt med teknik:)

Men så bra en kom till frys, på dag fem eller? Eller frös de in på dag tre?

Vad menar du, satte ni in två?

Jo tack, det går bra. Inne i vecka 13, kub såg bra ut, nu blir nästa koll mitten av oktober. Mår lite illa emellanåt, men det har lättat sen vecka 6-12 i alla fall. Men har superkänslig näsa så skulle kunna extraknäcka som knarkhund:)
  • smurfen 11
    mammsen79 skrev 2018-09-13 12:49:09 följande:
    Vad menar du, satte ni in två?

Ja de frös in på dag 3 tror jag de satte im äggen på dag tre på mig. Jag undrar hur många ägg får man sätta in?
    Ja alltså, satte du in två i livmodern, eftersom du pratade om att vara orolig för tvillingar? I Sverige brukar de sätta in ett, om man försökt flera gånger så kan de ibland sätta in två.
  • smurfen 11
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-09-15 23:24:41 följande:

Började bebisverkstan för typ 2 dagar sedan så än tänker jag inte ge upp. Vi får se hur det känns om ett år om inget hänt. Har ju 3 fina barn sedan innan så jag överlever utan en fyra om det nu inte vill sig men kommer ångra om vi inte ens försöker.

Chansen finns. Förra året föddes nästan 6000 barn i Sverige av kvinnor över 40.

Visst ska man försöka själv ! Det behöver inte vara kört för man är 43, konstigare saker har ju hänt...man ångrar som du säger om man inte ens försökt.

Jag är också 43, träffades ett par månader innan min 40 års dag, och vi försökte i nästan 3.5 år hemma plus en ivf innan vi gick över till ÄD. ÄD är inget man gör i en handvändning, först ska man inse att det inte funkar hemma, sen testa ivf, och sen testa ÄD, om man vill. Dessutom kostar det mycket pengar, och som Nykär säger, alla har inte råd. Det var mycket svårt att ställa om huvet att det inte blir biologiska barn för oss, men det här barnet kommer vara minst lika välkommet förstås:)

Så att påstå som anonyma jag att man ska mer eller mindre överge sina ägg, det vore att tappa hoppet helt. Det är svårare visst, men det kan visst gå! Däremot har jag svårt att se att diverse preparat kan hjälpa, såvida man inte har pcos till exempel, eller brist / fel på något. Eller att mannens simmare inte funkar som de ska, eller är få.
  • smurfen 11

Hej på er, ser det är många nya (anonyma?), så hänger inte med här riktigt längre men är inne och läser. 

Vad bra Sanna att du äntligen ska iväg till ditt besök nu, hoppas du får några svar! Och framförallt råd om vad göra.

Kul att det är flera äldre som försöker, och någon som har lyckats trots 40+ :)

• smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-10-30 07:11:03 följande:

Jag har inte testat maca men ätit lite munkpeppar men det har inte blivit riktigt någon kontinuitet av det. Tänkte ev testa det igen ifall det kan hjälpa. Dr sa i alla fall att slemhinnan såg fin ut och skulle passa bra ta emot ett ägg så det kändes bra. Något att bocka av på listan i alla fall. Tror det är gulkroppen som kan vara bekymret men har ju samtidigt smort med extra progesteronet i ett år sås vårt veta.

Kul att gå in här också och se hur det går för alla:)

Vad bra att slemhinnan ser bra ut, alltid nåt att bocka av som du säger:)

Hoppas ni fick till det vid äl.
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-10-30 18:14:17 följande:
    Hur går det för dig?
    Jo, tack det går bra, lite småkrämpor men håller det sig så här är jag glad :)

Går in i vecka 21 på måndag. Inte särskilt stor än men det kommer nog.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.