Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-02-23 20:08:35 följande:
Ja, jag är 38. Nej, vi ska inte vänta. Vi har tid i mars på Carl von Linnekliniken. Så förhoppningvis kan vi dra igång med hormoner när jag får mens i april typ den 20:e. Vi har försökt 1,5 år utan resultat.
Men de här 20 folliklarna, är det alltså de man har tillgång till då så att säga, är det altid ungefär samma antal eller kan det se helt annorlunda ut om en månad eller två? Kan det komma fram fler anlag när man stimulerar med hormoner?
Ursäkta dumma frågor.
Visst finns det inget sätt att mäta äggkvaliteten?
Inga dumma frågor alls! Har själv gjort ivf, men är ingen expert. Så bra att ni ska köra igång nu. Antalet folliklar kan variera från månad till månad, men brukar inte variera med stora antal iaf. Inte när ni ska göra ivf redan nu, hade ni väntat ett år, kanske du hade haft 7,8 på varje sida. De dom ser när ni drar ig
Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-02-23 20:10:43 följande:
Har kortison några nackdelar?
ång är normalt de som kommer växa till sig.
Nej, det finns inget sätt att mäta kvalitèn tyvärr.
Om man tar långtidsbehandling och tar höga doser av kortison kan det skada både dig och barnet, säger 1177 och FASS. Men så höga doser tar man normalt inte vid ivf, dock är det få kliniker som är villiga att skriva ut det. Men om man har immunproblem kan de hjälpa, tänkte om du hade funderingar på om det är det som spökar för dig.
Jag hade också valt tre-pack då du har så bra afc och är 38, det har väl kliniken också sagt att det kan vara värt?