Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2017-03-08 08:42:47 följande:

Äntligen kom mensen tillbaka i går, nästan 8 veckor efter ma. Gravtest har visat svagt positivt ända fram till för någon dag sen. Måste nu bara bestämma mig om jag ska börja med Pergotime i morgon.

Oj så lång tid du fick vänta innan din mens kom tillbaks! Hoppas och håller tummarna för att du snart får äl så ni kan börja om.

Har du kvar gamla pergo, eller har du köpt privat? Jag har några kvar och kommer kanske använda de jag har kvar om det är så att jag inte blir gravid denna månad. Först ska jag iofs ha minst en ostimulerad cykel för jag känner att min kropp behöver det. Men sen vill jag nog prova en månad med pergo igen eftersom det var när jag åt dem som jag blev gravid. Letrozol ska ju vara bättre men det verkar vara lite individuellt då en del svarar bättre på pergo och en del på Letrozol och jag vill inte slösa en enda månad på något som kanske ändå inte fungerar för mig. Nu vet jag inte om jag kan få tag på mer pergo av läkaren i Danmark och får jag inget då måste jag hitta någon tillförlitlig sida på nätet att köpa ifrån istället även om det tar emot att göra det. 

• Too tiki
    Rosenlarv skrev 2017-03-09 08:33:53 följande:
    Jag har kvar två dubbeldoser som jag hämtade ut i höstas. Min mens har varit väldigt sparsam och konstig så känner mig så osäker på om jag ska börja i dag, vänta en dag eller börja nästa cykel. Är också orolig för biverkningar då jag har väldigt mycket på jobbet just nu. Hur var det för dig med biverkningar?
    Jag fick inga biverkningar alls av pergon mer än vid ÄL och då molade det på ganska mkt men ingen mer biverkning. Däremot progesteronet som jag tar som vagitorier gör mig illamående, yr och väldigt trött. Så till nästa cykel kommer jag be att få lägre dos eller så går jag över på krämen igen för den funkade bättre på mig.
    Iom din sparsamma mens kanske det är bättre att börja nästa cykel för det är ju onödigt att ta om det ändå är något som inte är i balans i din kropp nu. Tänkte på att du bara har två omgångar kvar av pergon för de finns ju inte att få tag på längre.
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-03-09 09:38:22 följande:
    Bara måste kolla av då med er. Jag som typ aldrig blir sjuk trots att barn och vänner är sjuka runt omkring, kan jag ha ett för bra immunförsvar då?
    Jag är väldigt sällan sjuk jag med och har också funderat på detta med immunförsvaret. Det som talar emot att de skulle vara något problem är att jag knappt aldrig blev smittad när jag hade lätt för att bli gravid så mitt immunförsvar måste varit bra då också. Jag tror mer på dålig äggkvalité och progesteronbrist än immunologiska problem.
  • Too tiki
    Någon som vet hur man ändrar nickname här på FL och lösen? Har upptäckt att någon lyckats få tag på mitt lösen och skrivit inlägg FörvånadSkrikandesså jag vill ändra men kan inte hitta var man gör det någonstans, hittar bara att man kan ta bort sitt konto.
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-03-09 04:52:27 följande:
    Jag har varit på fertilitetskliniken igår och man såg ingenting förutom en tjock slemhinna. Kunde varit för tidigt förstås (vecka 4+5) men jag är inte så hoppfull. Dessutom så dök min temp idag (har fortsatt tempa efter att jag plussade också) från 36,99 - 36,98 till 36,67 och brösten är slappa igen, så jag inväntar  nog missfall. Hon skrev ut progesteron till mig men jag vet inte om jag vågar ta den, känns onaturligt och jag misstänker att det bara är äggkvalitén som är nedsatt, man kan ju inte fixa det.
    Hade lågt blodvärde också (inte förvånad, alltid haft det), 102. Så köpte järntabletter och ska börja käka dem redan idag.
    Vill bara ge upp just nu. Oj, vad negativt jag låter men så känns det bara nu, inte kul alls. Hoppas ni andra har det bättre! <3

Har dålig koll på vad man kan se så tidigt men jag hoppas att allt står bra till med den lilla <3 Tempen kan ju gå ner någon dag hit och dit så den ska du nog inte bry dig så mkt om. Bäst vore om du slutade tempa helt och hållet för man blir bara nojjig av att se tempen hoppa upp och ner, bättre att försöka koppla av för det gör ju ändå ingen skillnad :)

Jag hade nog börjat med progesteronen om jag vore du för som jag förstått det är det något som vi äldre ofta behöver för att undvika missfall och det är ju inte farligt för fostret, snarare tvärtom.

Håller tummarna för att den lilla mår bra <3

• Too tiki

Hittade precis vart man byter lösenord så nu är förhoppningsvis problemet löst :)

• Too tiki
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-09 18:21:01 följande:

Nu är jag less bebisverkstaden. Mensen kom idag och det känns som att det aldrig kommer ta sig.

Usch för mens :( Förstår att det känns hopplöst men hoppas du orkar ta nya tag om ett par dagar <3
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-03-09 18:32:42 följande:
    Tack! Jag har börjat med krämen, tog i morse innan jag gick till jobbet och tog nu i kväll igen. Ska ju vara två gånger om dagen? Tog även Niferex, blir 2 om dagen det med.
    Nu det intressanta! Ssk från fertilitetskliniken ringde och sa att mitt TSH värde låg på 2,98! Det var en överraskning! Hon frågade om jag åt levaxin, men det har jag aldrig gjort. TSH vid tidigare provtagningstillfällen har ju oftast legat mellan 1,7 och 2,2 (senaste 3 åren). Så nu vill hon att jag tar flera värden (autoimmunitet och fritt tyroxin antar jag) för att eventuellt börja med levaxin! Jag är chockad, men de  kanske inte är så ovanligt! Många här verkar äta levaxin? De tär bara at tingen i min släkt någonsin behövt äta levaxin!
    Det var verkligen bra att jag inte avbokade min tid på fertilitetskliniken. Tänk om mitt missfall i slutet av v 10 berodde på högt TSH? Och att det var svårt att bli gravid p g a det samt p g a lågt blodvärde!?
    Bra att du började med krämen :) Progesterallkrämen ska man ta två gånger om dagen till en början. Man ska ju öka dosen hela tiden och jag har för mig att man ska tre gånger per dag sen men är osäker. Niferex, är det också progesteron?

Ja det var ju en himla tur att du gick till kliniken trots att ni lyckats själva. Tror säker att det kan ha varit ditt höga TSH som gjorde att det inte gick hela vägen förra gången för det om något ställer till det. Håller tummarna för att du inte bildar antikroppar och att du snabbt får rätt dos för det kan vara lite svårt i början. Förutom TSH, ska de också ta prov för antikroppar (minns inte vad det heter men har för mig ngt TPO), sen ska de också ta fritt T4 och fritt T3.
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-03-09 18:34:27 följande:
    Ja så är det nog.

Slutade röka i morse. Nu ska jag bara få mannen att följa med på det ...

Det sätter nog käppar i hjulet för oss också.
    Kanon att du lyckats sluta röka :) Hoppas du får med din man också för det kan ju sätta käppar i hjulet.
  • Too tiki
    Hej alla,
    Ville bara höra av mig lite snabbt här då jag varit borta från FL ett tag. Livet kom tyvärr ikapp oss då min pappa blev hastigt sjuk och somnade in onsdag förra veckan Gråter . Just nu känns allt väldigt jobbigt men vi har i varje fall försökt fortsätta hoppet om att få barn och min pappas sista ord var att vi inte får sluta försöka utan ge allt nu så länge vi kan. Hans ord var det som hjälpte mig att börja på en ny omgång Letrozol och idag är jag på cd 7 och sista dagen med Letrozol idag och en spruta Gonal F. Vet inte om det är så klokt att fortsätta just nu men det känns samtidigt som jag måste göra något för att skingra tankarna då det varit så mkt den sista tiden.
    Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg men jag hoppas att det har gått bra för någon här i tråden och för er som det inte gått så bra för önskar jag lycka till denna månad. Kram till er alla och ta hand om varandra!Hjärta
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.