Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi skrev 2017-03-01 20:34:35 följande:

Too tiki: Härligt! Det låter som ni hade det mysigt också och inte bara arbete Hoppas det går vägen nu!

Nej, jag har inte varit på något vul, och det gör det hela rätt overkligt. Med alla mina tidigare fyra graviditeter har jag gjort vul runt v. 7 och fått se ett (två!) hjärta. Första och andra då jag gick på fertilitetsklinik, tredje och fjärde för att jag inte visste hur långt gången jag var. Nu vet jag ju på någon vecka när, så jag har inte bokat någon tid. Klart jag är nyfiken, men samtidigt rädd efter det jag läst bara här i tråden om att hjärtat slutat slå, även efter v.12. Jag gissar att jag är i v. 7+ nu. Mår illa nästan hela tiden, men som sagt, jag ska inte klaga, och definitivt inte här.

Ha ett härligt veckoslut i huvudstaden! Vad ska du hitta på när mannen jobbar?

Ja vi har haft det mysigt också :) Jag stannar bara inne på hotellet idag för jag är lite matt efter magsjukan så jag vill passa på att bara vila så jag orkar hämta bilen imorgon :)

Jag förstår om du är rädd för att gå på VUL då man aldrig vet om allt står rätt till. Jag blir bara stressad nu av att jag snart ska testa igen och ev. få plus och sen att det blir missfall igen. Skulle vi få ett + denna månaden vet jag inte heller om jag vill gå på VUL tidigt då jag vet att inget är säkert....Funderar däremot på hur tidigt man kan kolla om fostret ev. har några kromosomfel för det hade jag velat göra innan ett ev. VUL. Finns ju något nytt nu som är säkrare än KUB men minns inte vad det heter. Vet däremot inte i vilken v det går att kolla detta men hade varit så skönt att få det överstökat så fort som möjligt om vi ev. kan få ett + till....Har dålig koll på allt detta och ev. kanske man gör VUL samtidigt, jag har som sagt ingen koll på hur det går till men får väl läsa på om det också :)

Jobbigt med illamående, hoppas att det snart släpper för dig! Jag har nog haft tur med mina tidigare graviditeter. Har mått väldigt bra, inte ens antydan till illamående, men nu tar jag det gärna bara det leder till en liten :)

• Too tiki
    wa76 skrev 2017-03-02 04:56:06 följande:
    Monchichi skrev 2017-03-01 08:55:44 följande:

wa76: Fantastiskt med plus, men jobbigt med blödning. Hur har det gått under natten?

Too tiki: Fick ni till det igår kväll, eller blev det tufft för mannen? Du var ju orolig för prestationsångest. Är magsjukan bättre?

Tack alla! <3
    Jag blödde bara den dagen och ingenting igår. Var inte särskilt mycket blod heller. Temperaturen verkar gått upp igen lite. Men jag vet inte. Brösten är inte lika spända längre och jag tycke inte att stegringen är tillräckligt stor, i o f sig var jag på ÄL + 12 igår. Vågar verkligen inte hoppas på någonting just nu. Haft så himla stressigt med husvisning också, hade två visningar och fick ju städa som en galning varje gång. Dessutom så var en av visningarna på en vardag, och inte lätt när man jobbar heltid.
    Nu får vi bara hoppas att stickan blir starkare idag/imorgon och att husets säljs (verkar varit en intresserad så länge, hoppas att han/hon inte hoppar av bara) så jag kan slappna av.

Åhhh så glad jag blev av att läsa att din temp gått upp lite och att du inte blött något mer :) Hoppas verkligen att allt går bra för er, både med den lilla och husförsäljningen Hjärta
  • Too tiki
    Beedoll skrev 2017-03-02 06:41:31 följande:
    Skönt att höra att det bara var en dag och att tempen stigit! Hoppas det går bra med huset ditt. Skönt att kunna slappna av efter något sådant.

Själv är jag på äl+11 och tempen gick upp lite från 36.95 till 36.06, men gissar att den störtdyker i morgon.

Håller tummarna för att tempen håller sig uppe och att du får + denna månad :)

Själv är jag troligtvis på ÄL +1 så nu kommer den låååånga väntan....

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-03-02 10:26:58 följande:

ÄL+8 här, kollade hcg från Ovitrelle idag och testet var nästan blankt så det är skönt veta den snart är ute ur kroppen inför att jag vill testa på riktigt. 

Får alltid ångest inför BIM...så ledsamt att alltid se negativt så jag fasar inför de kommande dagarna...

Vet hur det känns men har hopp om att det ska ta sig för er denna månad Hjärta Glad
  • Too tiki
    Canimo77 skrev 2017-03-02 12:43:03 följande:

Halloj alla idag är jag på cd 19 så var stickan super stark men tempen detsamma som varje morgon. Vet att jag om ca 8 gudar kommer få min mens betyder det att detr ganska kort luteal fas? Då är det svårare att bli gravid? Lycka till alla!!!

Härligt då har du ÄL snart :) Tempen går inte ner förrän du har ÄL så imorgon kanske den är lägre, eller övermorgon.

Ja lutealfas på 8 dgr är för kort så om jag vore du skulle jag börja med progesterall kräm när du vet att ÄL är över, alt om du kan få utskrivet vagitorier. Fungerar dock med krämen, däremot skulle jag ta på mer än vad som står på tuben för den dosen är för liten för mig och jag har runt 10 dgr lutealfas utan krämen (har 14-15 dgr med kräm då jag smörjer på ca: 60 mg per dag). Bättre ta för mkt än för lite då det inte är skadligt, vagitorier innehåller ju mkt mer än krämen och de används ju flitigt så det är soms agt ingen fara för fostret med en större mängd.

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-03-03 10:07:01 följande:

Det är säkrare än KUB, denna info finns på fostertest.se:

NIPT tar fasta på att fostrets DNA förekommer i mammans blod under graviditeten. Ett vanligt blodprov analyseras som bestämmer mängderna av de 23 kromosomerna. Dessa ska vara lika om fostret är normalt, medan en avvikelse hos någon av de somatiska kromosomerna indikerar syndrom. NIPT har redan utförts på över 600.000 graviditeter och är både bättre och säkrare än de tidigare metoderna: över 99,9 procent av alla foster med Downs syndrom identifieras.

VI kommer göra NIPT nästa gång vi blir gravida, redan i v 10 tänker jag, ville veta så fort det bara går. Sist fick vi ju se på KUB att den lilla hade dött bara 2-3 dagar tidigare. Jag kommer sen göra privat UL i v 13-14 igen för att se om den lille lever än. Jag går privat och kommer be om UL v 8, 10 och sen 13-14 och sen får jag se om jag känner mig trygg..men kommer inte tveka för att boka nåt om jag behöver lugnas...det får kosta extra, men att gå runt och må dåligt om det går att undvika kommer jag inte göra. 

Detta låter ju jättebra:) Kommer göra detta istället för fvp för det känns inte så bra med tanke på missfallsrisken. Vill inte riskerna något i onödan om vi nu blir gravida igen..
  • Too tiki
    Fiaida05 skrev 2017-03-05 10:30:40 följande:

Hejsan

Ny här och roligt att hitta den här tråden.

Är 38-år och jobbar på ett syskon. Har precis haft ÄL och väntar på BIM runt 20-23 mars.

Välkommen :)
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-05 11:37:15 följande:

Urk vad det är svårt stt inte hoppas.

Ser mkt lovande ut, håller tummarna för att tempen håller sig fortsatt hög :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-03-05 15:07:51 följande:

Bluebird6: usch vad jobbigt! :( så fort stickorna börjar stegra kommer det kännas bättre ska du se. Ta en dag i taget.

Ja här närmar sig bim. Förmodligen på fredag/lördag. Sist hade jag dock en lite längre cykel så bim kan vara även på söndag.

Hursomhelst så tog jag ett test i morse ( dum som jag va)

För det blev spökstreck garanterat och nu sitter jag helt urdeppig med 5-6 dagar kvar tills mens och för att börja om på nytt. Det borde ju visat hyfsat tydligt Iom att det var ett känsligt test på 10 miu.

Testar nog ett sista test på onsdag och visar det negativt blir det ny beställning av ägglossningstest. Faan :(

Hur går det för er andra?

Det är fortfarande väldigt tidigt. Jag tog ett testa tidigt innan jag fick + två dgr senare med de som mäter 25 miu så ge inte upp :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-03-05 15:07:51 följande:

Bluebird6: usch vad jobbigt! :( så fort stickorna börjar stegra kommer det kännas bättre ska du se. Ta en dag i taget.

Ja här närmar sig bim. Förmodligen på fredag/lördag. Sist hade jag dock en lite längre cykel så bim kan vara även på söndag.

Hursomhelst så tog jag ett test i morse ( dum som jag va)

För det blev spökstreck garanterat och nu sitter jag helt urdeppig med 5-6 dagar kvar tills mens och för att börja om på nytt. Det borde ju visat hyfsat tydligt Iom att det var ett känsligt test på 10 miu.

Testar nog ett sista test på onsdag och visar det negativt blir det ny beställning av ägglossningstest. Faan :(

Hur går det för er andra?

Glömde skriva, jag är på cd 4 så jag har ett bra tag tills det är dags att testa :(
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.