Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Monchichi, gulligt namn förresten, lekte med dom när jag var liten:)

Jo tänker som du där, inte kan det bli bättre iaf med öl...konstigare saker har väl hänt när folk blivit gravida förstås. Själv dricker jag ett-två glas vin per månad, tror inte det skadar. Men sambon både dricker mycket kaffe, badar och dricker mellanöl-starköl, så det undrar jag om allt ihop inte blir tveksamt.

• smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-07-24 13:56:56 följande:

Asch, kom lite rosa precis. Började med lutinus igår kväll, så det var lite otippat. Brukar inte blöda då. Hade möjligen lite brunt på pappret igår, tänkte det kunde varit en gammlt blod från nidblödning. Idag är det ÄL+9 så det känns för sent för det. Gjorde ett gravtest som var negativt. Jag VET att det är tidigt, men ändå. Suck.

Kan vara nidblödning :), ägg kan fästa kring de dagarna. 
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-07-24 15:55:04 följande:
    Bra jobbat :)

Fick selexid, okej att äta om man är eller vill bli gravid sa han.

Jo jag hade mens :) men sluttampen. Blöder oftast bara 4-5 dagar.
    Japp :), har världens äggstockkänningar nu så kanske ska hoppa på honom ikväll också!

Om du inte får Trombyl, kan du ta Albyl Minor istället, det funkar lika bra, och är receptfritt.
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-07-26 08:43:47 följande:

Minus idag.

Var lite optimistisk i måndags för jag hade lite konstiga känningar, men igår kändes det som vanligt igen. Men är ändå så besviken. Hur länge ska man orka med det här? Det tar så mycket energi som jag hade kunnat lägga på annat.

Fy vad trist:( håller med dig. ..energi som definitivt kunde gått till annat. Vi människor slutar dock aldrig hoppas, inte förrän klimakteriet kommer tror jag man lägger ner helt.
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-07-27 08:29:14 följande:

Hur går det för er här i tråden? Gravida som ogravida:)

Här väntas det på äl i slutet av helgen iaf. Började äl-testa i morse, CD 8, men som tur var fetnegativt!

Ska till gyn den 2:a aug och har då troligen nyligen haft äl så är lite nojig att mitt kommande vul då kan "irritera" en ev befruktning. Fast nä? Borde det inte va?

Har en svag jobbig känsla att jag åkt på en cysta på höger äggstock igen. Det lär jag ju bli varse om på tisdag iof. Håll tummarna att min känsla är fel.

Annars händer det inte mycket här. Njuter av mina sista dagar på semestern innan jobbet den 7 aug.

Här händer inte mycket heller, semester på Österlen och nedräkning till bim

Vadå cysta, hur känner man det?

Hoppas ni lyckas tajma bra till helgen:)
  • smurfen 11
    Monchichi skrev 2017-07-27 12:55:09 följande:

Sanna: Så tråkigt med minus och mens!

Hemflyttad: Kasta inte in handduken än. Eller du känner ju din kropp bäst och vet säkert tiden mellan äl och mens, men det låter för mig som det fortfarande finns chans om det bara är äl+12. Hoppas!

Milou3: Nä men inte kan väl vul störa? Jag förstår att du funderar, men jag kan inte tänka mig att det gör skada. Det skulle ju vara heldumt. Snart gyn-besök! Hoppas du får med mannen på lite skoj i helgen

Själv börjar det kännas tungt. Var på mvc i morse och magen är stor som i v.36 för en enlinggraviditet, och jag är i 28+. Har gått upp 13 kg. Bebisarnas hjärtan tuffade på fint iaf. Skönt med semester men kan ju inte påstå att jag blir piggare av det, men det beror väl på omständigheterna också, försöker hinna med att fixa lite hemma med en mindre ombyggnation, målning och sånt, så jag får väl skylla mig själv. Nu gör jag som minstingen och tar lite siesta

Åh önskar man fick tvillingar, så det bara blev en förlossning, och två barn på en gång för blir det barn så blir det nog bara en gång pga åldern...eller får man ks vid tvillingar?
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-07-30 11:12:40 följande:

Vill bara säga hej då och önskar er alla all lycka med bebisverkstan! Har nu haft ett långt samtal med sambon och han tycker allt blir för jobbigt och blockerande med sex kring ägglossning så vi har bestämt att lägga allt på hyllan ett tag. Blir inga mer vitaminer, äl-test osv. Jag kommer inte heller gå in på fl något mer eller räkna dagar hit och dit.

Kram på er och tack för oerhörda fina råd, tips och stöd.

Känner igen mig mycket, så är det hos oss också, och kanske hos några andra här också, att ibland orkar man bara inte. Kanske lyckas ni utan allt planerande nu då, hoppas det :)

Kram tillbaka :)
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-27 17:06:36 följande:
    Det kanske blir två pga åldern. Blir nog oftast ks med tvillingar men tex min moster födde vaginalt 39 år gammal. Annara blir man ju oftast lättare gravid när man nyligen varit det om ni skulle vilka köra på syskon rätt tätt.
    Jo också hört fler ägg kan släppa när man blir äldre. Jag tänkte mer att det blir nog bara ett barn för oss, då jag redan är 42, så optimalt hade vart tvillingar, så blir det syskon även om jag vet risker är större då.
    Hemflyttad skrev 2017-07-28 09:23:14 följande:
    Gud, klimakteriet! Det är väl ändå flera år kvar till dess. Tror ärligt talat jag behöver hitta något annat "projekt" att engagera mig i, för jag mår rätt dåligt just nu. Det påverkar mitt humör och allmänna mående för mycket. Inte bra.

Ha en skön semester, och hoppas mensen håller sig borta vid bim!
    Haha jo, det får vi hoppas !

Jag är också sur som en citron emellanåt, min sambo får ta det mesta tyvärr, allt kring barn tar ju all energi.

Ja, vi får väl se, bim är 7 augusti, har aldrig hänt nåt nån gång, så tror inte det denna gång heller dock:(
  • smurfen 11
    Monchichi skrev 2017-07-28 09:48:06 följande:
    Jag kommer tyvärr förlösas med kejsarsnitt. Hade så gärna velat föda vaginalt, och de små ligger dessutom båda med huvudena nedåt så verkar ju optimalt, MEN jag har två snitt bakom mig. Vid mitt UL förra veckan sa läkaren att om det varit ett barn kunde jag möjligen fått försöka, men två är större påfrestning och större risk att det spricker i gamla ärret då livmodern där inte är lika elastisk. Jag älskar ju förlossningar och har mått absolut bäst vid de vaginala. Tyvärr blev jag snittat med tvillingarna för fem år sedan p.g.a. sätesbjudning och tidig vattenavgång. Och senast blev det urakut snitt när bebisen inte kom ner i förlossningskanalen och sjunkande hjärtljud. Så jag tycks inte ha något val nu.

Milou3 och Hemflyttad: Håller med, tiden går verkligen fort!  
    Ok, jag trodde man alltid gjorde snitt med tvillingar.  Men man får tänka att det ska vara bäst för barnen och mamman.

Vet ni om könen?
  • smurfen 11
    Monchichi skrev 2017-07-30 16:16:23 följande:
    Nej men vad tråkigt det låter, kan tänka mig besvikelsen. Hoppas ni mår bättre snart!
    Hemflyttad skrev 2017-07-30 11:28:58 följande:

Fick äntligen mens i morse, 2,5 dygn efter sista lutinus. Så nu börjar det om igen ...Obestämd

All Lycka Till er denna gång!Kul att höra från dig! Och att du verkar må bra. Svårt med namn när det är barn 6 och 7, vi har ju tagit många favoriter redan. Jag vet inte vad det är heller. Får se om det hinner bli mer jobb för mig, ska på nytt läkarbesök om drygt två veckor, får se hur det känns då.
    smurfen 11 skrev 2017-07-30 15:04:33 följande:
    Ok, jag trodde man alltid gjorde snitt med tvillingar.  Men man får tänka att det ska vara bäst för barnen och mamman.

Vet ni om könen?
    Jag vet inte vad det är för kön, men sambon vet då vi valde att ta reda på det efter fostervattensprovet. Jag vill ha den spännande överraskningen kvar. Men jag har en gissning.

Oj, att din sambo kan hålla sig från att säga det till dig ! Hade jag nog inte kunnat :)

Har du tvillingar i släkten, är det därför du får tvillingar så lätt?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.