Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-10-12 13:00:05 följande:
    Too tiki skrev 2017-10-11 09:54:47 följande:

Jag brukar få ÄL sekret ett par dgr före ÄL och före jag får utslag på testerna. Så troligast är att du inte har ÄL nu men en del får utslag på tester efter ÄL har varit och det gäller särskilt oss äldre, har jag läst så jag hade inte enbart litat till tester. Jag har det inte så och enda sättet att ta reda på om man får utslag på testerna efter ÄL har varit är att tempa.
    Nu har en del bara ÄL sekret samma dag som ÄL är, så det kan ju skilja sig åt från person till person men också olika från månad till månad. Det enda man egentligen kan säga med sekret är att när det inte längre är trådigt, då har ÄL varit.
    Jag hade bett mannen komma hem så ni inte missar ÄL :)

Vi bokade rum på ett Bed and Breakfast halvvägs mellan där han är på kurs och hemma. Mina föräldrar tog barnen över natten. Kändes lite galet att göra så men mysigt! <3 

Haha ja vad gör man inte:)

Det kanske är då det händer, när man gör nåt annorlunda !
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-10-14 10:32:16 följande:

Är själv på CD 5 och min mens tog slut redan i går morse med endast någon ljusrosa flytning som avslut på morgonen. Aldrig haft så lite mens! Och ska försöka att inte noja över det. Beräknad äl nästa lör/sön. Börjar väl med äl-test på onsdag CD 9. Har även börjat med min pulmicort ( kortisoninhalator pga pollen/förkylningsastma) den ska tydligen milt sänka immunförsvaret, och jag använde den sist när jag blev gravid så jag testar ändå.

Äter så mycket kosttillskott nu så det är sjukt! 3 tabletter omega 3 med magnesium, 1 zink, D-vitaminspray, 1 rosenrot, 1 msk vetegroddsolja ( innehåller 100% e-vitamin ) folsyra samt B12- vitamin på recept. Skippar faktiskt multivitaminet nu. Dagarna segar sig fram! Vill ha äl nu!!!

Det var ju bra av dig att använda pulmicort, om det hjälper är det ju kanon!

Ja det var många piller:) Dvitamin och Omega tre är bra för att sänka immunförsvaret också, men kanske hästdoser behövs;)

Vad var det för immunprover du fick ta då, vad hette dom?
  • smurfen 11
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-10-14 16:06:45 följande:

Hur tänker ni kring alternativ om ni inte blir gravida på naturlig väg? Vad är alternativ som känns OK och inte?

Jag tänker nog så här....

Insemination med partners sperma - javisst om det hjälper

Insemination med donatorsperma - Vet inte... Nu tror jag iofs inte att det är mannen min det är fel på utan mer troligt på mig. Men om det nu skulle vara det.... Så får han väl avgöra i det fallet. 

Ägglossningsstimulering - absolut om jag får det med min koagulationsrubbning

IVF- Ja, det är ett alternativ även om vi måste betala då vi har barn redan. Men samma där med min koagualtionsrubbning. Misstänker att det kanske går att vända sig någonstans utomlands.

Äggdonation - Jag vet inte. Skulle kännas konstigt med en annan kvinnas ägg. 

Adoption - Tveksam. Jag vill ju ha ett barn som är fött av mig och som vi är biologiska föräldrar till och som är biologiskt syskon till våra barn.

Sånt här är apsvårt.

Så här har det varit för mig. När man insett att tiden gått och inget barn blir på naturlig väg, så börjar tankem gro dag för dag på vad nästa steg blir, och då testade vi ivf, som inte hjälpte just då. När inte det heller gick vägen blir det nu äggdonation. Har haft jättesvårt tänka att mina gener inte fortsätter, inte för att jag är så himla perfekt men det är ju så med människor man vill ju kunna föröka sig. Men till skillnad på adoption så bär jag ju barnet, får gå genom förlossning och graviditet. Så för mig blir det nästbästa. Men varit skitsvårt komma dit jag är idag i tanken, och har nog liiiten bit kvar fortfarande.

Vet inte vad för koagulationsrubbning du har, men mot det brukar ju Trombyl i första hand hjälpa. Det får du ju hjälp med i Sverige.

Kan ju vara bra å kolla mannens spermier om ni inte vet dom är ok, så kan man bocka av det sen.
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-10-14 20:10:21 följande:
    Jag ska ringa honom på måndag och be att få papper på alla resultat. När jag var där så klickade han i allt jag nämnde typ som ni nämnt. Men jag litar inte fullt ut på någon läkare så självmedicinerar med pulmicort nu ändå. Tror dock den dosen är för låg. Och biverkningar är svamp i halsen som jag alltid får efter typ någon vecka - vilket är vidrigt. Men vad gör man inte ...

Tror iaf det blir äl denna månad. Börjat känna av svagt mol i dag :)
    Japp gör det, bäst ha allt på papper. 

Så bra du känner av att äl verka närma sig:) Bara att få med sambon på rätt dag!

Jag har inte känt av så mycket som jag brukar, men igår på VUL såg han en follikel på höger sida, och jag hade en treskiktad slemhinna på 10 mm på dag 14 så han va helnöjd. Inte haft det där klegget denna månaden, så kroppen kan allt lura en ibland. Hade jag inte gjort VUL hade jag inte vetat om äl, då jag inte kollat med stickor.
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-10-14 22:17:22 följande:
    Grattis till bra follikel och slemhinna!

Hoppas du får en släng förkylning nu med så det tar sig ;)
    Jo tack...måtte nu resten funka nån jäkla gång också...

Haha ja nån får gärna hosta mig rakt i fejset !
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-10-15 20:53:03 följande:
    Men hej! Har inte haft möjlighet att titta in så mycket, oj vad det har skrivits! Får läsa igenom när det lugnat sig lite här.

Jag väntar på mens och hoppas att den kommer igång snart. Tänkte testa imorgon för säkerhets skull, känner mig inte det minsta gravid. Tror ju som sagt att jag hade ÄL på fel sida. Ska boka tid hos läkaren och börja med sprutor på CD3.

Hur är det själv? Väntar du på ÄL? Såg att du hade fått bra resultat från läkaren, så bra! Jag betalade typ 7000 spänn, de tog hur mycket blod som helst och skickade till New York för analys när jag gjorde mina immuntester för länge sedan, så dina var nog inte riktigt lika omfattande - men ändå skönt att få lite koll.Glad
    Hade gärna betalat för sånt också, men här görs ju inte ens testerna. Tänk om läkare här kunde börja se sig om i världen lite.

Ska du ta Menopur eller liknade, och börja denna cykeln då?

Men hoppas du inte fått mens:)
  • smurfen 11
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-10-16 13:49:35 följande:
    Är chansen att bli gravid större när man har en infektion?
    Om man har ett väldigt starkt immunförsvar kan det hjälpa att få en förkylning t.ex vid äl. Då har cellerna fullt sjå att bekämpa det viruset istället för det befruktade ägget som hos vissa kvinnor ses som inkräktare.
  • smurfen 11

Du hade ju redan svarat på frågan om infektion ser jag nu Milou:)

Jag fick tillbaks ett svar från läkaren idag, att jag ska ta mjölksyrebakterier piller i 10 dagar. KAnske dör fiskarna i det, om floran därnere är i olag??

Kanske är nån annan här som har samma problem, det verkar ju bli avhjälpt snabbt i så fall, så testa det. Ska sticka till apoteket och köpa idag. Tror man kan ta sånt även i förebyggande syfte.

• smurfen 11
    Mawie skrev 2017-10-16 15:16:12 följande:

Har precis fått mitt tredje missfall, var helt ovetandes att jag var gravid.

Har ju haft blödningar i sju veckor efter det förra. Kom mest som en chock.

Nä men usch:(   så himla jobbigt det låter...

Hur märkte du att du var gravid nu då?

Får du en utredning nu då?
  • smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-10-16 17:31:10 följande:
    Varför tyckte läkaren att du skulle ta det? Och hur långt innan äl ska du köra det?

Har läst det förr någonstans att det ska främja miljön i muttowich ;)
    Han gjorde nånting med en tops därnere, vet inte vilket prov han tog dock. Skulle börja direkt, jag är nu på cd 17, så är ju försent nu om det hjälper spermier.

Vi ska ju göra äggdonation, så vill de veta allt och lite till. Vet inte om baskilusker kan vandra upp till livmodern.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.