Rindi skrev 2017-11-14 13:08:11 följande:
Hej! Jag har följt tråden i ca 1 år (och vid något tillfälle läst igenom den fr början). Jag har hoppats och våndats med er, så det är väl dags att jag kliver fram ut skuggorna. Första inlägget någonsin på Familjeliv, men denna tråd är alltid fri från pekpinnar och dömande och bara full av värme, pepp och kunskap. Jag har två egna barn, 7 och 9 år samt numera bonusbarn. Jag och nya sambon (eller kanske mest jag, hehe) vill ha i alla fall ett gemensamt barn. Jag är 39,5 och han 46. Spiralen tog jag ut i april och i juli plussade jag. I v 6-7 lyckades jag få ett VUL trots semestertider och där var ett hjärta som slog! MEN jag tyckte den var alltför liten för sin vecka... Ett par v senare började mitt illamående klinga av och magen (var helt uppsvälld pga progesterAll fr v 2) sjunka ihop. Jag anade oråd och på VUL hos barnmorska i v 10 konstaterades MA. Vi var mitt upp i flytt och husförsäljning och med barn varannan vecka och jag var ganska rädd för den medicinska behandlingen. Men det gick bra. En lugn dag hemma på toan, jag använde inte de starka värktabletterna ens. Dessvärre så småblödde det flera veckor efteråt, men jag varken hann eller orkade ta tag i att boka ngn kontroll (pga flyttbestyr och utmattningssyndrom). Plötsligt en dag kom en kraftig blödning igen, med lite klumpar, som höll i sig ett par dar. Därefter trosskydd i yttterlgare 10 dagar tills jag plötligt fick ngt som påminde om ägglossning. Sen slutade det blöda helt och tio dagar senare fick jag mens. Nu är jag på ÄL+1 efter den mensen, men min temp är fortfarande lite bananas efter missfallet, så jag har ingen förhoppning på denna cykel trots bra tajmning av sex. Jag lyckades bra med tempningen innan, använder Fertility Friend (Natural Cycles funkar inte på mig, den känns mer som en något man kan sälja med mördande reklam...) och tempar faktiskt i underlivet(!) för bäst resultat. Jag vill passa på att tacka alla er fantastiska, modiga och starka kvinnor i den här tråden för all kunskap ni delar med er av. Tack vare er hade jag koll på att MA existerar, jag äter rosenrot, uniquinol och e-vitamin (samt vanlig multivitamin och folsyra förstås) och jag har lärt mig hur jag använder och läser av ÄL-tester på rätt sätt (har denna cykel använt Testlagrets, i somras Clearblue med dubbel hormonindikator). De barn jag redan har blev till på första försöket båda två och när jag bar 17 blev jag oplanerat gravid nästan i samband med min sexdebut. Ingen tidigare erfarenhet av missfall och barnen är helt friska. Men att vara 39 är ju inte samma som 17 el 29 el 31... Det blev långt det här, men nu vet ni lite om mig i alla fall.
Välkommen! Beklagar MA:t (Har själv haft två direkt efter varandra) Glad att tråden hjälpt dig, den har hjälpt mig också! Deppiga är vi ibland, men aldrig några påhopp utan mycket stöttning! Håller tummarna att ni kommer att lyckas snart!