Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-10-19 22:13:32 följande:

Sambon fixar absolut inte dagen efter varandra :( och nyss blev jag så ivrig att jag nämnde äl ändå!! Fan. Så risken är att det fullkomligt låser sig för honom och att det inte blir nåt alls denna cykel. Han börjar dessutom 06 i morgon så det är i kväll jag har en chans. Om än nu rätt minimal :((((

Ajdå! Känner igen problematiken.. min fixar oftast inte två dagar i rad heller..
  • Zora

Det digitala visar inte gravid och stickan är om möjligt ännu svagare.. så det är väl kört då ;(

• Zora
    Milou3 skrev 2017-10-21 08:41:30 följande:

Men usch :( så länge mensen håller sig borta och tempen inte sjunker så försök hålla hoppet uppe! Kram

Nej det går inte att hålla det uppe. Det är kört. Finns inte en chans att det skulle vara så här svaga test om det var något. Äl +16 idag om jag tror på FF. Går jag på NC så äl +12. Enligt NC är BIM imorgon så jag tror mensen kommer då faktiskt.
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-10-23 14:53:30 följande:

Så tråkigt! Förstår att du ger upp hoppet. Har du testat igen eller har du börjat blöda? Vi låg precis lika men jag fick "mens" i fredags. Så typ 1-2 dagar senare än vanligt bara.Så bra! Några mer tecken på ÄL?Efter 38 börjar fertiliteten försämras rejält överlag, så om jag var du skulle jag försöka pricka ÄL varje månad framöver och göra utredning efter 6 månader om det inte blivit något, ifall det finns något problem som lätt kan åtgärdas.

Det är väldigt individuellt och många blir gravida och får barn lätt som en plätt i din ålder. Men gör vad ni kan för att maxa chanserna. Lycka till!

Nej inga fler tester. Jag började blöda igår :( så 3-4 dagar senare än vanligt. Tråkigt att det inte blev nåt för dig heller.
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-10-24 09:41:35 följande:

Gick det bra igår? Känns det som att ÄL är på g idag?  Så tråkigt. Bara att fortsätta försöka... Börjar tröttna på det här nu.Började vid plus, cirka ÄL+11 båda gångerna. Började då även med lutinus. Tog båda till 12 veckor. Prednisolon måste man trappa ner när man ska sluta, men det kan vi ta när det blir aktuellt.

Har inte pratat med gynekologen, ska träffa henne på måndag och kommer att fråga då. Vet att de på Carlanderska mumlade något om äggkvalitet när jag gjorde ivf där för länge sedan, så eventuellt finns det någon teori om att det kan påverka kvaliteten om man tar det under stimulering? Får se om jag orkar googla ... 5 mg känns hur som helst för lågt för att göra någon skillnad.

Samma här. Jag börjar ärligt talat tro att vi faktiskt inte kommer få fler barn :(
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-10-24 20:08:46 följande:

Näj!! Upp med hakorna nu! Klart ni kommer få fler barn. Något annat finns inte. Det handlar om tålamod tjejer.

Tänk inga negativa tankar. Tillåt er att känna negativt en stund om så behövs men sen upp på hästen igen. Klart det går. Allt går!!

Kanske är det tålamod som behövs. Men sen är ju frågan hur gammal man vill vara. Jag hade ju satt lite som gräns att alla barn ska komma innan 40, nu blir det inte så. Förstår om de som inte har barn sedan tidigare kanske kan tänka sig att tänja åldersgränsen långt, men jag har ju faktiskt två barn och ibland undrar även jag (som någon annan skrev) orkar kroppen? Frågan är när man drar gränsen. Viss ålder? När man bara inte orkar mer?

1,5 års försök nu i november och två MA + vad det nu var som hände senast (?kemisk? graviditet, fel på testerna? Vem vet) Jag försöker verkligen hålla modet uppe, men det känns som att kroppen motarbetar mig :(

Nä!! Nu ska jag strax lägga de två sötnosarna som jag faktiskt har och njuta av dom! Sedan ska de positiva tankarna flöda!! :)
  • Zora
    mammsen79 skrev 2017-10-24 22:16:59 följande:

Jag känner precis likadant, man vill så mycket o då går det ej. Har haft ägglossningtest som nu är slut och kom aldrig upp i maximal fertilitet utan bara hög

Så östrogen har jag väl i kroppen men kanske inte ägglossning eller vad tror ni? Vilka tester använder ni?

Jag använder testlagrets äl-test och dubbelkollar med cb-digital om jag är osäker
  • Zora

Hinner knappt gå in och läsa.. men här väntar jag på äl, igen. Tycket min mens blev konstig förra gången. Blödde som jag brukar och det slutade typ efter 5 dagar som det brukar, men sedan har jag haft svagt svagt rosafärgade flytningar ända till för någon dag sedan bara. Är på cd 12 nu och senast igår var det lite. Vad kan sånt bero på? Har aldrig haft så förut?

• Zora
    Milou3 skrev 2017-11-02 08:42:39 följande:

Iom att du nyss fått mf igen så tätt inpå kanske din kropp behövde rensa ut lite extra? Har du gjort någon gynundersökning efter mf? Kanske ska göra det, mest för att dubbelkolla att allt kommit ut?

Nej, det gjordes ingen undersökning efteråt. Det skulle inte behövas sa dom. Gjorde en när det pågick pga att jag hade väldigt ont och nästan slutat blöda. Då satt det ju fast rester i livmoderhalsen. Dom tog dom bort och tittade samtidigt i livmodern. Där var det tomt. Fanns lite kvar i livmoderhalsen efter dom fick bort det värsta, men det skulle komma ut av sig själv. Sen skulle jag testa med grav.test efter typ 4-5 v och var det neg, vilket det var, så skulle det vara ok. Första mensen efteråt var lite skum med endel klumpar och gammalt blod, men i övrigt var den normal. Men nu andra mensen så har det ju varit de här rosa flytningarna. Har inte sett några idag så nu kanske det slutat (hoppas jag). Men det kanske har nåt med hormonbalansen i kroppen att göra.
  • Zora
    Milou3 skrev 2017-11-02 08:42:39 följande:

Iom att du nyss fått mf igen så tätt inpå kanske din kropp behövde rensa ut lite extra? Har du gjort någon gynundersökning efter mf? Kanske ska göra det, mest för att dubbelkolla att allt kommit ut?

Sen det här senaste (om det nu var en urtidig graviditet eller vad det var) den borde ju inte ställt till nåt tycker jag?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.