Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Hemflyttad skrev 2017-10-18 07:51:50 följande:

Suck. Kemisk graviditet för mig den här månaden. Plussade i måndags på ÄL+11, rätt svagt men ändå normalt. Hade dock haft spottings alltså småblödningar ända sedan ÄL+1, så kändes inte så positivt. Testade igen imorse på ÄL+13 och det är ännu svagare.

Sjukt trött på det här nu. Trodde inte ens jag hade ÄL på rätt sida så var inställd på minus. Varför ska kroppen luras så? Varför låter den skitembryon implanteras bara så de kan sluta utvecklas nästan direkt? Tycker att jag har gjort allt jag kan för äggkvalitet osv, finns liksom inte så mycket mer jag kan göra där. Tre graviditeter, tre missfall i år. Tidigare för varje gång.

Zora, hoppas verkligen att det blir starkare för dig! Skulle inte fästa så mycket vikt vid hur starkt det är, bara det blir starkare efter några dagar.

Nä vad tråkigt :( Är ju lite fundersam om mitt svaga positiva också är något kemiskt.

Tidigare har jag testat pos svagt men mycket tydligare än nu på äl +10. Senast var det dock neg på äl+10 och sedan testade jag inte förrän äl+15 och då har det svagt positivt. Nu slutade ju det tyvärr med MA i v.11. Gången innan testade jag svagt pos. på äl +9 och mer tydligt dagen efter. Även då blev det ju MA (utan foster) i v.9.. så visst, om det är starkt tidigt har ju ingen betydelse, men frågan är om väldigt svaga streck så här nära BIM verkligen kan vara något. Är väl som vanligt bara att vänta.. suck
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-10-18 08:17:57 följande:

Är du helt säker på när du hade ÄL då? Det borde ju kunna diffa lite, plus att embryot kan fästa olika snabbt. Det är ju stor skillnad mot testet från igår, så det är positivt!

Hade pos. Äl test 4/10 så äl borde varit 5-6/10. FF har satt äl till 5/10, men NC har satt den till 9/10. Om det var 9:e skulle dock spermierna levt 4 dagar och de gånger jag blivit gravid hittills har det krävts sex mycket närmare äl (vad jag vet). Ja jag vet inte vad jag ska tro.. Funderar på att inte tro något alls förrän om några dagar kanske.. kanske kommet mensen imorgon.
  • Zora

OM det nu skulle vara något, tror ni att det är ?farligt? att gå på ett pass Kettlebell? Har bara gått 3 ggr och är rätt så väldigt otränad. Brukar bli rätt slut efteråt. Men det har kanske ingen betydelse så här tidigt?

• Zora
    Hemflyttad skrev 2017-10-18 08:45:39 följande:

Hoppas ni lyckas tajma det bra den här månaden! Söndag är ju en bra dag för ÄL.Det är säkert ingen fara, men jag hade nog hoppat över just den här gången.

Ja.. vi får se. Kan ju ta det lite lugnare. Innan man vet så ska man väl kunna leva normalt och jag vet ju egentligen inte..

Jo jag ska vänta med test några dagar. Antingen kommer ju mensen eller så bör det vara starkare om några dagar.
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-10-18 11:18:53 följande:

Jag ser absolut! Ser ut som mitt gjorde på äl+10 denna gången, kunde ana redan på äl+9, men då behövdes en lampa för att se!

Jag hade varit lite försiktig med stark fysisk träning faktiskt, har inte vågat ta några risker när jag väl lyckats få plus. Du verkar ha väldigt lätt bli gravid måste jag säga :) grattis!

Lätt och lätt :p Första plusset tog ett år! Men efter det verkar det ju gått lätt, även om det ju inte gått bra hittills..
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-10-18 14:53:52 följande:

Nä men detta är väl tredje plusset tätt inpå varandra? Nej det är skit när det inte går bra...mina första två plus gick rätt fort men sen gick det ju kass båda gångerna, tog sen 8 månader få plus igen och hittills går det ju bra, men man vågar inte ta ut ett skit ändå. Håller tummarna på tredje gången gillt för dig!

Ja precis! Om det här är på riktigt så har jag fått 3 plus väldigt tätt. Man undrar ju varför det inte blev nåt första året.. jaja. Nä ta ut något vågar man ju inte. Tack för tummarna!
  • Zora

Nä hörni. Jag kunde ju inte hålla mig utan tog ett till test idag och det är inte ett dugg starkare. Kanske tom svagare.. vet att man kan behöva vänta några dagar men jag är på äl +14 idag och det borde verkligen vara starkare.. Man ska ju inte hålla på att fippla, men lyser jag igenom testet syns en hyfsat tydlig linje och det har jag inte sett på de som varit uppenbart negativa. Men nu känns det som mensen är på gång också, så det är nog ingen bäbis på G ändå :(

• Zora

Jag hade iof svaga test förra gången också, men det jag tagit nu motsvarar kanske äl +9-10 och i såfall hade jag äl typ 9-10/10 och jag fick pos äl test 4/10. Sista sexet 5/10 så att det skulle vara senare äl känns osannolikt. Jag gissar att mensen dyker upp nu under dagen.

Här är iallafall testerna från förra gången

• Zora
    Hemflyttad skrev 2017-10-19 08:11:52 följande:

En dag är nog inte tillräckligt för att konstatera att det inte blir starkare. Men förstår att det inte känns positivt, särskilt som det är ÄL+14. Mina test från ÄL+11 och ÄL+13 ser ut som dina. Tänkte testa igen senare idag när jag fått nya gravtest för att vara helt säker.

Det blir 3 eller 4 tidiga missfall för mig i år, känns verkligen skojigt...

Nä usch. Inte kul alls. Men du tror inte att det är något för din del alltså?

Jag funderar på om ett digitalt skulle ge utslag nu om det verkligen var något. Kanske ska köpa ett och testa. Då får man iallafall svart på vitt.
  • Zora
    Hemflyttad skrev 2017-10-19 08:13:42 följande:

De var verkligen svaga förra gången, du kanske är låghormonare?? Hur länge levde embryot förra gången?

Det levde till v.7 sedan upptäcktes MA:t i v.10 och kom ut v.11
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.