Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-07-19 11:50:12 följande:

PE sägs man kunna testa med 6 dagar innan bim!

Ska du testa? :) hur många dagar efter äl är du?

Jag är ju bara på äl+8 nu. FF har satt ut äl två dagar innan men det kan inte stämma då jag går efter sekret och det var klart äggvite den dagen samt krämigt på tisdag. Jag skulle vilja testa för om jag inte är gravid (vilket jag inte är) skulle jag behöva äta antiinflammatorisk nu.

Är Clearblues testa tidigt bra? Skulle jag kunna få utslag på fredag? Bim är på måndag.
  • Anonym (Sanna)

Jag känner av molvärk på vänster sida. Jag vet inte om det är ett gott tecken eller inte... Ibland brukar jag känna det men inte varje månad. Jag tror inte jag är gravid. I början hade jag en sån känsla men eftersom det sket sig med sex närmare äl så har jag svårt att en långväga simmare träffat rätt. Jag måste köpa ett test och testa imorgon för den här väntan är olidlig.

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-07-20 22:12:30 följande:

Så i dag kom mensen! Väldigt rinnigt och utan koagulerat blod som jag brukar ha. Vilket känns skönt.

Bokat en tid nu den 2:a augusti för koll. De gör tydligen ingen missfallsutredning där om man är över 38 år men hon kommer ändå kolla med vul och ta lite prover sa hon. Kör i gång med Rosenroten i dag. Har läst lite i tråden ang det där med aggressivt immunförsvar och även googlat en del och det stämmer ju in rätt bra på mig. Har mycket allergier samt förkylning- och pollenastma. Blir sällan sjuk. De gånger jag plussat senaste året så är det när jag varit sjuk. Och mina mf har kommit 2-3 dagar efter BIM. Så frågan är om jag inte borde börja knapra predisona direkt vid äl?

Så bra du fått tid relativt snabbt. Det låter intressant set där med immunförsvaret, ifall det har ett finger med i spelet. Kan ju vara värt prova predisona. Skit att mensen kom ändå.

Jag har lämnat prov och får veta till veckan om sköldskörtelprovet är som det ska. Köpte inget graviditetstest. Det känns verkligen inte att jag är det. Tror mensen kommer på måndag.
  • Anonym (Sanna)

För mig är äl 1-2 dagar efter trådigt sekret. Känner oftast av molvärk innan och mera ont vid äggsläpp.

Kanske ni hade sex några dagar innan Babba74 så någon simmare ändå fanns där vid ägglossning? Tråkigt mannen inte vill fortsätta försöka. Hoppas du kan övertala honom ifall det inte tar sig.

• Anonym (Sanna)

Svettningar, snälla säg det är ett tecken på graviditet och inte ett tidigt klimakterie. :-P

• Anonym (Sanna)

Okej! Nu har jag köpt ett CB Early. Kan jag testa ikväll eller måste jag vänta till morgonurinen?

Jag hoppas ju men har egentligen ingen känsla att jag är gravid men jag döööör av nyfikenhet.

• Anonym (Sanna)

Jag testade, helt blankt. Som jag ändå kände på mig men jag var ju så nyfiken. Bara att invänta mensen.

• Anonym (Sanna)

Tror du kan vara något på spåret där Milou. Något att ta upp när du träffar gyn. Märkligt ändå det kan bli så i kroppen.

• Anonym (Sanna)

Jag inväntar mens. Kommer snart, om några timmar. Känner lite svagt mol i ryggen. Känner mig less bebisverkstan men satsar i augusti att pricka in ägglossningen bättre. Sen får vi se, om jag ger upp allt.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.