Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

EnLitenTrea skrev 2017-10-05 11:41:13 följande:

Hej alla,

Tack för era fina ord, nu är jag hemkommen från akuten och lyckan är stor. Fick se ett foster med tickande hjärta, jag fattar ingenting var så inställd på samma besked som o somras. Dom kunde inte förklara blödningen utan att det kan vara allt från brustet blodkärl till moderkakan ...

ska ta det lugnt nu har jag lovat mig själv

Kram på er, ska försöka få med bild

Åh vad skönt!! :)
  • Zora
    bligravid123 skrev 2017-10-10 12:34:19 följande:

Jo jag funderar på om jag är skengravid... molar i magen öm i brösten. ..hungrig hela tiden. Bim14de nu men mussrpbker starkt att jag inte är gravid ändå tror kroppen det. Har inte vågar testa heller.

Vad har ni andra för erfarenheter av att känna symptom men sen inte vara gravid?

Jag har ofta ?gravid? symptom efter äl (är väl helt normalt? Typ PMS?) Tror det är progesteron som ger såna symptom.

Ibland är jag illamående, onda bröstvårtor, spända bröst, märklig känsla i magen osv. utan att vara gravid. Ibland har jag mindre symptom men inte ens det är ett tecken på nåt.. har haft noll symptom och varit gravid och haft noll symotom och inte varit gravid.
  • Zora

Imorgon ska jag ta blodprov för att kolla TSH. Ska bli skönt att veta om det ser bra ut eller om det kan ha något att göra med mina MA. Ni som har tagit test, vad ska man ha för värde för att det ska anses som bra?

• Zora

Någon som kan säga nåt om mina TSH värden?

S-T4 = 11 pmol/L

S-TSH = 2,23 mE/L

S-T3 = 5,7 pmol/L

• Zora
    Milou3 skrev 2017-10-13 17:25:46 följande:

Jag skulle försöka få ner ditt TSH något!

Läkaren skrev att det var normala värden. Nu tog jag det här provet via werlabs, bara för att utesluta problem med sköldkörteln, men vem vänder man sig till om man vill försöka få ner det? Hälsocentralen antar jag, men dom brukar ju inte vara så hjälpsamma om värden ligger inom det normala...
  • Zora
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-15 07:32:40 följande:

Jag har precis börjat med levaxin denna vecka pga för högt tsh (fertilitetsmässigt).

Hur högt värde hade du?
  • Zora

Jaha.. Äl+13 idag (brukar ha 13-14 dagars luthealfas) Tog ett test som jag ser något på.. får se om ni också ser. Men borde det inte vara starkare om det nu verkligen är något? Tänkte jag är ju typ på BIM?

• Zora
    Milou3 skrev 2017-10-18 07:45:39 följande:

Jag ser! :) åh hoppas det ökar på nu!

Trodde nästan inte det fanns nåt streck :p har stirrat mig blind på det där testet! Ja, jag är ju inte så hoppfull och har svårt att tro att det skulle vara något och att det i såfall går bra.. men det syns ju något och det har hittills bara varit helt blanka test om det inte varit något.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.