Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

EnLitenTrea skrev 2017-09-15 18:47:20 följande:

Vad duktiga ni är som ger upp ciggen, jag slutade själv för 10 år sedan när jag träffade min man :)

Är så glad för det, men jag kan ändå ta en festcigg någon gång då och då.

Jag börjar tappa hoppet om att min Lilla böna ska stanna kvar, har absolut inga symptom kvar och tempen har sjunkit.

Två veckor kvar till VuL , känns som en evighet.

Sanna härligt att du börjat power walk

Kul att det snart är BIM Zora& Dragon Woman, någon mer?

Förstår om du är orolig, men försök att strunta i tempen säger jag! Den går lite upp och ner även när man är gravid. Vid mina två missfall (MA) sjönk inte tempen ordentligt förrän graviditeten kommit ut, detta trots att fostret då varit dött i ca 2-3 v.
  • Zora
    EnLitenTrea skrev 2017-09-15 20:07:14 följande:
    Försvann dina symptom helt eller dök dom aldrig upp?
    Blandat. Första missfallet hade jag "växtvärk" från plus till missfall. Ökade närmare missfallet (men då visste jag redan att det var avstannat eftersom jag hade bruna flytningar och var på VUL pga det. Däremot kom aldrig illamåendet igång. De två gånger jag varit gravid och det gått bra, så har illamåendet satt igång runt v.7. Det hände aldrig. Nu kan ju graviditeter vara olika, det ska man ha i bakhuvudet.

Andra gången mildrades växtvärken något. Dock inte så markant att jag skulle kunna sagt att det berodde på MA. Gick upp i vikt och kände illamående vid några tillfällen men även den här gången kom det liksom aldrig igång med illamåendet. Brösten kändes stora och liksom ömma och det försvann inte förrän allt var ute. Den här gången fick jag veta vid ett VUL inför fosterdiagnostik och hade egentligen ingen misstanke om att något var fel. Förutom det uteblivna illamåendet.
  • Zora
    Monchichi skrev 2017-09-17 21:52:10 följande:

Hej på er!

Efter slemproppen börjat lossna började också värkarna tämligen omgående. Kl. 10.48 och 10.50 i fredags välkomnade vi två friska flickor till världen, en månad tidigt. De vägde 2465 resp. 2620 gram. Vi mår alla bra men befinner oss på neonatal för lite extra vård p.g.a. den tidiga födseln. De ligger i värmesäng och matas än så länge mest via sond. Jag längtar såå mycket att komma hem till vardagen och mina andra barn, som nu är hemma med farmor.

Stort grattis! Å vilka bra vikter! Min första föddes i v 38 och hon vägde mindre (2175g, hon var tillväxthämmad)
  • Zora

Nu är mensen här. Men den är väldigt konstig än så länge. Har fått som brunt "skräp" flera dagar, alltså som bruna mindre prickar, pytteklumpar. Idag är det lite mer brunt men inget blod. Mensen ska dra igång idag enl. Äl men har som sagt redan haft flera dagar med skräp, kanske kan räknas som spottings?

Hur var första mensen efter MF för er som haft det? Kom det blod eller var det bara gammalt skräp som kom ut? Vill gärna att det kommer lite blod så man vet att det rensas ordentligt känner jag. Men det kanske kommer om någon dag.

• Zora
    Hemflyttad skrev 2017-09-19 09:17:15 följande:
    Tycker verkligen du är duktig, klart det blir lite bakslag ibland. Kämpa på, det kommer att löna sig!
    Zora skrev 2017-09-19 09:03:47 följande:

Nu är mensen här. Men den är väldigt konstig än så länge. Har fått som brunt "skräp" flera dagar, alltså som bruna mindre prickar, pytteklumpar. Idag är det lite mer brunt men inget blod. Mensen ska dra igång idag enl. Äl men har som sagt redan haft flera dagar med skräp, kanske kan räknas som spottings?

Hur var första mensen efter MF för er som haft det? Kom det blod eller var det bara gammalt skräp som kom ut? Vill gärna att det kommer lite blod så man vet att det rensas ordentligt känner jag. Men det kanske kommer om någon dag.

Kan inte hjälpa dig tyvärr, det senaste missfall jag har fått var i vecka 6 och cykeln efter har alltid varit som vanligt. Låter som spottings, det kommer säkert igång snart. Har du testat igen för säkerhets skull?

Jag tänkte testa igen idag, om jag tar testet i eftermiddag tre timmar efter att ha druckit/kissat och det inte är starkare så måste jag väl kunna sluta med medicinerna? Plussade på Äl+10, idag är det ÄL+14.
    Nej, jag har inte testat igen. Tempar och tempen har sjunkit så det är garanterat mensen. Kanske är gamla rester från missfallet som kommer ut först så blodet kommer sen? Bara att vänta och se.
  • Zora
    EnLitenTrea skrev 2017-09-19 10:48:33 följande:
    Min mens var oxå så, klumpig brunaktig och varade längre, säkert 8-10 dagar
    Hmm.. ja vi får se hur den beter sig. Hoppas bara att allt skit kommer ut (om det nu ändå är nåt kvar) även om man inte blöder. För det som kommer nu är ju bara gammalt, inte ett dugg färskt.
  • Zora
    EnLitenTrea skrev 2017-09-22 10:50:46 följande:

Lyckan är stor idag, fick se ett litet tickande hjärta, helt otroligt & jag som var helt inställd på samma besked som sist. Tänk att denna gången kände jag inte av äl, fick inga symptom & har inga direkta symptom nu heller... så lurad man kan bli :)

Nu får vi hoppas att liten stannar kvar & nästa steg blir Kub, sist hann vi ju aldrig dit.

En liten bild på pyret ...

kram på er och hoppas på fler plus här snart & mys för er som har äl på gång

Åh grattis! Vad skönt! Hoppas så att den dagen kommer snart, när jag också får se ett tickade hjärta istället för det omvända. Härligt EnLitenTrea!
  • Zora

Så tråkigt för er som precis fått mensen :(

Själv närmar jag mig äl nu. Var nog bra att jag fick en mens ändå. Känns som att det kom ut en del gammalt skräp under den, men nu ska det ju vara ok tycker jag

• Zora
    3hjärtan skrev 2017-09-30 15:19:23 följande:

Hur många mf har ni haft på raken?

2 MA direkt efter varandra (fick ingen mens efter första, utan blev gravid direkt) Första i v.9 andra i v.11. Har nu haft en mens sedan senaste och inväntar äl i veckan.
  • Zora
    Anonym (undrare) skrev 2017-10-04 15:49:01 följande:

En fråga här inne ni som är 38+ efter hur långt tid blev ni gravida på vanlig sätt ?? 

har ni ätit nåt tillskott när ni provade bli gravida?? 

Blev gravid efter ett år, fick MA. Blev gravid direkt igen och fick ett till MA. Väntar nu på min andra äl efter senaste MA:t, så är alltså i nuläget inte gravid. Har bara ätit ACO vitaminer för kvinnor.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.