-
Ja fy! Å varför kan det inte bara blöda ut tidigare? När det sker? Nu går jag in i v.11 imorgon och har alltså gått med en "död" graviditet i 4 v.... Nä, nu hoppas jag att det här går fort! Tog en vecka från de första bruna till "klumpen" kom ut förra gången. Vill gärna att det går fortare den här gången.Hemflyttad skrev 2017-08-20 10:30:07 följande:Önskar så klart att det hade gått vägen för er, men ska man ändå få missfall är det ju lika bra att det sätter igång. Hoppas det kommer igång ordentligt och snart är över ...
-
Fy vad tråkigt. Vet precis hur det känns :(Anonym (Sanna) skrev 2017-08-20 12:17:11 följande:
Jag hann inte testa, mensen kom. Känner mig grundlurad!
-
Puh! Vilken pärs! Hade så vansinnigt ont i söndags, maxdosen alvedon/Ipren hjälpte inte och jag tillbringade rätt mycket tid på toa om man säger så.. tyvärr släppte aldrig mensvärken helt utan hade lite småont hela igår och nu idag var det på gränsen till outhärdligt igen! Blödde inte så mycket heller. Misstänkte därför att allt inte var ute. Hade ju tack och lov tid på gynmottagningen idag.
Det visade sig att det satt fast rester i livmoderhalsen som proppade igen. Där av allt det onda. Hon lyckades pilla bort det så det kom ut, tillsammans med rätt mycket blod. Sen slutade det göra ont. Jag är helt slut efter att haft ont så länge och jag borde ju åkt in akut sa hon... man är ju för envis..
Lite rester fanns i livmoderhalsen efter det, men tomt i livmodern. Fick valet att ta tabletter för att skynda på och hjälpa det ut, men jag avstod. Tror endel kommit av sig själv nu. Inga mer kontroller om jag inte får ont igen. Sen ska jag ta ett grav.test om 4 v och är det fortfarande pos ska jag ringa.
Hon tyckte vi skulle vänta en mens innan vi försöker igen, men svarade liksom inte på varför? Jag vill inte vänta känner jag nu. Tiden går. Samtidigt blir jag lite nervös om det kan vara dåligt att försöka innan mensen startat. Om det är större risk för MA/MF? Blev i gravid direkt förra gången och det gick ju inte bra.. -
Ja det här är inte kul. Har börjar få lite ont igen, men jag hoppas att det beror på det sista som satt kvar i livmoderhalsen. Blöder lite mer nu också. Hoppas verkligen att det inte blir nåt mer strul nu.Hemflyttad skrev 2017-08-23 08:19:22 följande:
Oj, vad du har fått gå igenom Zora! Skönt att det i stort sett är över nu då. Hoppas hcg:t minskar snabbt. Knepigt angående om ni ska vänta en mens eller inte. Jag hade kanske gjort det ändå, för att ge livmodern en chans att verkligen läka. Fast vem vet om det egentligen behövs? Jättesvårt. Konstigt att hon inte kunde förklara varför hon rekommenderade det i just ditt fall. Finns det någon annan läkare som du kan rådfråga?
Det var ingen läkare jag träffade nu utan en barnmorska. Ska ringa min vanliga BM och fråga samtidigt som jag avbokar de tider jag fått hos henne. -
Ja, jag fick inget riktigt svar.. hon sa: "om 4 veckor ska du ta ett graviditetstest och är det fortfarande positivt så hör du av dig. Sen tycker jag att ni ska vänta till du fått tillbaka mensen innan ni försöker igen"Monchichi skrev 2017-08-23 09:19:41 följande:
Zora: Lider med dig för allt du får utstå nu. Hoppas det snart känns bättre. Håller med om att det borde finnas en anledning till att råda på ett visst sätt. Vad fick du egentligen för svar när du frågade varför vänta en månad?
Milou3: Lycka Till hos gyn idag! Spännande att se hur äggblåsa är på gång.
Frågade då om det kan påverka att det blir missfall OM vi försöker innan och då hummade hon mest, sa typ "mja nja njä, men jag tycker att ni ska skydda er tills du fått mens" så inget klart svar.
Har pratat med min BM nu och hon tyckte inte vi behövde vänta om det kändes bra i kropp och själ. Fick erbjudande om en samtalskontakt också, men tackade nej. Får se om jag ändrar mig ang. det. Sen sa hon också att hon tyckte att jag skulle ringa gyn om/när jag blir gravid igen och fråga om dom tycker att jag behöver trombyl. Vet inte exakt vad sånt är bra för? Men det får väl gyn avgöra i såfall. -
Nä, blir det värre eller inte slutar göra ont så ska jag ringa. Mensvärken fortsätter och det kommer ut endel, så sålänge jag fortfarande blöder med mensvärk borde det vara ok. Slutar det blöda och värken fortsätter, eller om det inte verkar avta med blödningen så är nog något fel. Men jag avvaktar ett tag till iallafallHemflyttad skrev 2017-08-23 08:48:55 följande:Tveka nu inte att åka in om det blir värre.
Och bra att få en second opinion. Lite googling kan ju inte skada heller, känns som att man ofta får höra att man ska vänta en månad och att det egentligen inte finns någon anledning. Men det kan ju vara så att det i just ditt fall vore bra att vänta en månad. Fast i så fall vill du ju så klart veta varför. Klart man helst inte vill missa en månad i onödan. -
Vad bra :)Milou3 skrev 2017-08-23 10:18:07 följande:
Klar hos gyn!
Allt såg fint ut och hon kunde se en äggblåsa på vänster sida redo att lossa om 4-5 dagar. Fått en remiss att kolla progesteron samt AMH till den 6 september.
Även om jag ville ta fler prover och veta mer känns det ändå skönt att veta att ingen cysta såg ut att störa.
-
Ja, jag hade ju ett missfall i juni också. Den gången sa dom inget om att vänta och vi körde på när jag slutat blöda, och blev ju gravid direkt! Ingen mens emellan. Men det gick ju tyvärr åt skogen nu då..EnLitenTrea skrev 2017-08-23 13:20:00 följande:Zora jag fick ju missfall i juni och upplevde samma osäkerhet inför att köra på direkt eller inte. Den BM jag pratade med rekommenderade oxå att vänta en mens.
Vi gjorde så att när min kropp kändes bra och när jag slutat blöda helt hade vi sex. Sen kom mensen efter 3 veckor så osäker på om jag ens hade äl.
Det jag oroade mig mest för med att sätta igång för tidigt var om man skulle få en infektion i livmodern, det lät väldigt otäckt.
Kör på känsla, ni bestämmer vad som känns bara för er, men kanske vänta tills du haft en vecka utan blod för att inte riskera infektion .
Har dock svårt att tro att det ska påverka om man får missfall utan att vänta på mens. Jag menar, äggen blir väl inte av sämre kvalitet direkt efter MF? Och har man rester och hormoner kvar så blir man ju inte gravid som jag fattat det. -
Ja, dessvärre två MA på raken :(EnLitenTrea skrev 2017-08-23 13:45:31 följande:Men åh stackare att få två MF på raken : (
Jag tyckte att det kändes bra att köra på, då är man ju igång och kan se framåt istället. Dock blev jag inte gravid direkt. Har du känt av din äl efter ditt MF?
Håller tummarna att du får ut allt snabbt : )
Känner alltid av min Äl väldigt tydligt. Dels får jag tydligt sekret och dels får jag ont! -
Men om man får Äl så borde alltså slemhinnan hunnit byggas upp? Den borde ju börja byggas oavsett om man blöder pga mens eller pga missfall?Nykär15 skrev 2017-08-23 15:46:50 följande:Livmoderslemhinnan kan vara för tunn direkt efter mf om man inte har en blödning emellan. Så om en ny graviditet fäster så har den inte tillräckligt tjock hinna att bädda in sig i och bygga en moderkaka. Det är östrogen som bygger slemhinnan och den påbörjas i början på mensen, sen kommer äl och efter det progesteron. Så kan vara väldigt viktigt, helst om du haft två mf direkt på varandra.
Förra gången blödde jag ca 2 v och fick Äl efter 3 veckor. Får se hur länge det håller på den här gången.
Ok, då vet jag vad trombyl är. Får prata med gyn om jag blir gravid igen så får dom avgöra, svårt att veta själv.