Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-01-26 11:50:19 följande:

Bra med män som ställer upp, för som du skriver gör man ju allt detta tillsammans. Vet att min man hade kommit med på undersökningar om vi fått någon och det känns skönt att bara veta det :) Om nu det bitne blir något denna månad har jag fått koll på en klinik i Sthlm som hjälper de som är i min ålder. Funderar starkt på att ta en liten tripp dit och se om de kan hjälpa oss såvida de inte har väldigt lång kö...

Jag det är skönt att ÄL närmar sig och att jag känner något av den nu :) Blev lite orolig, för förra månaden kände jag ju biverkningar av pergo på pergodag 4 men inga biverkningar alls denna månad. Förväntade ju mig än mer biverkningar iom att jag tar dubbel dos nu. Det gjorde mig ju såklart nojjig tills jag läste att det kan vara så olika månad för månad :) Nu hoppas jag att jag får hög fertilitet på fertilitetsmonitorn i morgon, eller senast på lördag för annars blir jag nog orolig igen... :)

Ja det ska bli kul att följas åt mot BIM igen så får vi hålla tummarna för att vi och flera av oss här får våra efterlängtade + denna månad, det är vår tur nu :)

Njut nu av de positiva beskeden du fick av gyn, känns så hoppingivande så inte ens jag kan låta bli att le när jag tänker på att det såg så bra ut för er denna månad :) 

Tack, vad gullig du är! Jag ska njuta, känner mig iaf gladare än på länge av dagens besked! Mitt i allt detta behöver man ändå höjas ibland och få lite hopp!

Tycker absolut du ska prata med kliniken, privata brukar oftast inte ha så långa köer. Jag fick komma in på första besöket tre veckor efter jag ringde i höstas till vår. De har ingen direkt åldersgräns då jag går, hon tyckte jag ännu hade mycket goda chanser trots att jag är 40, så det är skönt. Även gyn jag var på när jag fick MA sa att jag inte ska tänka så mycket på åldern då jag är frisk och allt ser bra ut nu, så har jag samma chanser som många andra. Men det sitter ändå i bakhuvudet..helst som tiden bara går och inget händer. 

Men vi ska fixa det här! Allihop! Nu är det som du säger vår tur!

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-27 10:54:04 följande:

Var går du någonstans? Tänkte på att vi ju ska flytta ner till Gbg och som jag förstod det bor du väl i närheten av Gbg?

Idag känns livet lite lättare för idag fick jag hög fertilitet på monitorn :) Kände redan igår att något var på G för det började mola på som det gjorde förra månaden. Om det blir som förra månaden kommer jag få ÄL den 1-2 feb vilket blir cd 15 eller 16. Hoppas att den längre tiden ger fina ägg nu så vi kanske får ett + denna månad...

Lycka till nu, jag håller tummarna för er :)

Härligt! Håller tummarna nu! Jag hade inget positivt äl-test igår så jag hade iaf inte fått tidig äl av mig själv denna gång. Tog Ovitrelle igår kväll och då släpper ägget idag eller i morgon. Eftersom det var 23 mm igår så är det ju runt 25 idag vilket är kanonbra. När man lossar själv är de ju lite mindre vid denna tid så hon sa cd11-12 är jättebra för mig som normalt lossar på 12 annars med.
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-28 16:01:26 följande:

Åh vad skönt! Det låter ju verkligen lovande! Håller tummarna att det verkligen tar sig den här gången!

Tack! Jag med...men inte riktigt börjat räkna ner till BIM, gissar ägget släppt inatt, igår hade jag sjukt ont och idag är det nästan borta. Så bara vänta två veckor då ;)

Får testa och se hur mycket hcg som är kvar om en vecka, så jag ser att det är borta innan jag ev kan se ett förhoppningsvis tidigt plus :)
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-29 12:44:51 följande:

Ja, det blir vänta igen! Men hur är det med HCG nu då, är det från medicinen duf ick? Blir det inte lite förvirrande, då man inte vet om det är resterna eller om det är ett tidigt plus?

De säger att man kan svagt utslag i ca 10 dgr efter den tagits, så tänker att jag testar om några dagar så jag ser den går ut ur systemet så jag sen vet om ett plus skulle vara att lita på, enklast och minst förvirrande då tänker jag?

Kommer kännas tufft se ett plus bara, som man vet inte existerar...men får hoppas det sen kommer tillbaka några dagar senare :) BIM 10/2...
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-29 12:54:26 följande:

Själv drömde jag för två dagar sedan att jag födde (heeelt utan smärta, så klart! :) ) en liten pojke. När jag vaknade var tempen lite högre än jag brukar ha. Nästäppa. Kanske bara lite sjuk? Undrar om jag bord einaktivera tempen igår och idag. Testade negativt både igår och idag (jag vet att det är tidigt, men kund einte låta bli efter drömmen jag  hade :P ).

Här är min kurva (man ser cykeln från december också)

Åh vilken härlig dröm! När är BIM för dig?

Hoppas det var en sanndröm :)
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-29 14:36:12 följande:

Fy så långsamt tiden går :( Fick hög fertilitet på monitorn idag igen!! Tog ett billigt test vid lunchtid och då strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket. Var därför tvungen att dubbelkolla med CB vanliga test som givetvis bara visade en rund ring. Blir verkligen galen på denna väntan, vill ha ÄL nu!!  Ursäkta bittert inlägg men jag var bara tvungen att få ur mig lite skit för jag känner mig extremt otålig just nu :)

Segt, vilken dag är du på nu?
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-29 15:29:55 följande:

Ja nu går tiden extremt långsamt..... Är på cd 12 idag så jag har ju inte väntat så länge men på något vis känns det mkt längre än vad det brukar :(

Är också lite fundersam på hur vi ska tänka på vad det gäller samlag. En del skriver ju att man ska ha samlag var tredje dag om simmarna inte är så bra kvalité. Vi har ju ingen aning om hur min mans simmare är så frågan är om vi ska göra som vi gjort hittills, varannan dag....eller kanske börja testa var tredje dag istället. Känns som om man har lättare för att missa själva ÄL om man kör var tredje, för det är väl så att spermier av sämre kvalité inte lever kanske mer än max 24 tim?

På tal om spermier så fick jag frågan om vi ha testat avhållsamhet 5-7 dagar innan ÄL för att få bättre chans att bli gravid. Någon som hört någon teori om att det ska vara enklare att bli gravid om man gör så?

Jag tror på varannan isf, hört att man inte ska ändra på sina rutiner då tillgång styrs av efterfrågan, så gäller att inte mixtra för mycket. Ni får väl förutsätta att simmarna är ok om ni inte vet?
  • Nykär15
    wa76 skrev 2017-01-30 19:02:44 följande:

Ja, vissa cyklar kan ju det bli lite senare ägglossning, jag har haft det ibland också, fast då testade jag inte med stickor utan märkte att mensen kom riktigt sent.

Jag förstår hur du menar att man har DEN känslan. Och åldern. Har den ständigt, att man är lite galen att man ens vågar hoppas. Om knappt tre månader (till påsk :D)  är jag 41. Andra får ju barnbarn vid den åldern! :D

Och jag är 40 om ett par veckor ;)
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-31 08:16:39 följande:

Skit också :( Nu vet jag att det är en klen tröst, men man kan inte bara kolla tempen för den verkar kunna variera, även om jag gör precis som du när det börjar närma sig BIM.

Jag fick maximal fertilitet på monitorn idag så nu kommer den eviga väntan fram till BIM :) Hade väl fått maximal på monitorn igår kväll också om jag bara hade kunnat testa fler än en gång om dagen med den. Tempen har också gått ner till 36,48 så jag tror jag har ÄL nu, eller haft udner natten för jag har inga känningar alls just nu... Nu gäller det bara att tempen går upp och stannar uppe så jag vet att ett ägg verkligen har släppt också. Alltid något man ska vänta på :D

Håller tummarna för att din temp går upp och hör gärna av dig om hur det går för dig. Kramar Hjärta

Flitiga ni är som orkar tempa! Jag är alldeles för lat för en sån grej...känner att man oavsett verkar känna sig lätt osäker, ingen kan ju verkligen veta om man inte tar prov eller ser på VUL. Jag har koll på att den närmar sig och sen kör vi ju ändå varje dag. Jag vill mest ha koll på när den är så jag kan räkna ner till BIM och hittills har det ju stämt bra eftersom mensen kommit punktligt i tid till den. 

Så nu väntar vi på BIM ihop! Jag är på ÄL+3 idag....

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-31 09:16:05 följande:

Tempningen stressar mig inte lika mkt som ÄL testerna för dem tycker jag är jobbiga. Tyvärr kan man ju inte se på tempen innan ÄL, bara att den har varit, hade det inte varit för det hade jag skippat att tempa nu när jag vet att min lutealfas är kort. du skriver att man inte kan veta om ÄL varit om man inte tar prov eller VUL, stämmer det? Jag har läst att man kan vara säker att ÄL har varit om man får en tempökning, hittar däremot inga vetenskapliga belägg för det, därav min fråga.

Ja nu blir det spännande och långsam väntan fram till BIM :) Kommer du testa på ÄL +10 denna gången också? Nu får vi hålla tummarna för att vi får lite plus i tråden, även om jag själv inte är så optimistisk som jag varit tidigare. Kanske ett gott tecken, vem vet.... :D

Jag har läst att vissa som tempat ändå inte haft ÄL fast tempen säger det. Allt beror ju på hur exakt och noga man är, så jag känner att jag orkar inte lita ens på det faktiskt. 

Nej jag kommer testa på CD12, måste se första så Ovitrella går ut helt. OM jag ser helt blankt test ex på CD8+9 så kanske jag vågar testa innan. Men måste vara säker på att den är borta först, annars får jag testa senare än jag brukar så jag inte slutar med Lutinus för tidigt. 

Jag har dåligt med hopp, trots att jag fått all hjälp jag kan få just denna gången..men har blivit besviken så många gånger nu att jag inte riktigt orkar hoppas. 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.