38+ och försöker bli gravid.
Bra med män som ställer upp, för som du skriver gör man ju allt detta tillsammans. Vet att min man hade kommit med på undersökningar om vi fått någon och det känns skönt att bara veta det :) Om nu det bitne blir något denna månad har jag fått koll på en klinik i Sthlm som hjälper de som är i min ålder. Funderar starkt på att ta en liten tripp dit och se om de kan hjälpa oss såvida de inte har väldigt lång kö...
Jag det är skönt att ÄL närmar sig och att jag känner något av den nu :) Blev lite orolig, för förra månaden kände jag ju biverkningar av pergo på pergodag 4 men inga biverkningar alls denna månad. Förväntade ju mig än mer biverkningar iom att jag tar dubbel dos nu. Det gjorde mig ju såklart nojjig tills jag läste att det kan vara så olika månad för månad :) Nu hoppas jag att jag får hög fertilitet på fertilitetsmonitorn i morgon, eller senast på lördag för annars blir jag nog orolig igen... :)
Ja det ska bli kul att följas åt mot BIM igen så får vi hålla tummarna för att vi och flera av oss här får våra efterlängtade + denna månad, det är vår tur nu :)
Njut nu av de positiva beskeden du fick av gyn, känns så hoppingivande så inte ens jag kan låta bli att le när jag tänker på att det såg så bra ut för er denna månad :)
Tack, vad gullig du är! Jag ska njuta, känner mig iaf gladare än på länge av dagens besked! Mitt i allt detta behöver man ändå höjas ibland och få lite hopp!
Tycker absolut du ska prata med kliniken, privata brukar oftast inte ha så långa köer. Jag fick komma in på första besöket tre veckor efter jag ringde i höstas till vår. De har ingen direkt åldersgräns då jag går, hon tyckte jag ännu hade mycket goda chanser trots att jag är 40, så det är skönt. Även gyn jag var på när jag fick MA sa att jag inte ska tänka så mycket på åldern då jag är frisk och allt ser bra ut nu, så har jag samma chanser som många andra. Men det sitter ändå i bakhuvudet..helst som tiden bara går och inget händer.
Men vi ska fixa det här! Allihop! Nu är det som du säger vår tur!