Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

38+ och försöker bli gravid.

Tvilling73 skrev 2017-01-12 08:16:42 följande:

Va ju upp å kissade inatt vid halv 3 så jag håller mig än...

Nu har jag mer molvärk så säkert är mensen på G. Men har med mig test och ska väl testa ändå tänkte jag. Tror dock inte alls på något postitivt resultat. Ömma bröstvårtor fortfarande...

Snart vet vi....

var med uppe i natt och hade inte testen nära så kände de var dumt bara i morse...tror jag testar i morgon.
  • Nykär15
    Tvilling73 skrev 2017-01-12 10:25:16 följande:

Nä då, så blankt det kan bli

Blä vad trist :(
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-01-12 14:20:29 följande:

Hej, tyvärr blir det ingen bebis denna gång. Graviditeten hade trots allt illamående och alla symptom avstannat i v 6. Ligger hemma och har fått cytotec. Så ledsen och förvirrad. Att kroppen kan luras så. Inte minsta tecken på att något var fel.

NEEEEJ! Beklagar verkligen Hjärta vet känslan...hade både mf och MA förra året..min bäbis dog 12+2...har inte lyckats bli gravid igen och det gör ont att BF närmar sig Gråter det hände i juli och hade väl nån förhoppning att iaf vara gravid igen när bf kom..men icke,

Styrkekramar!

• Nykär15
    Rosenlarv skrev 2017-01-13 08:59:12 följande:
    Förstår att det måste ha varit jättetufft. Hade ett annat senare MA innan min stora tjej det var hemskt. På nåt sätt tar jag just nu detta med någon sorts ro även om jag grät floder igår. Jag har ju åtminstone ett gemensamt barn med min nuvarande man, vet ju att ni kämpar för ert första. Det är så frustrerande när längtan, väntan hopp och besvikelse tar upp hela ens tillvaro. Är ju själv tillbaka i den karusellen igen och kommer nog säkert verkligen vara 38+ innan det tar sig ordentligt:( är ju "bara" 37,5. Min kompis som är 40 hade ett MA och ett missfall förra året men är nu gravid i v 20 så det finns hopp! Kram

Tack för att du ger mig hopp mitt i din sorg Hjärta

Jag hoppas vi snart får följas åt med växande magar! 

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-13 10:27:20 följande:

Skulle testat med clearblue early idag men hittade inte min sticka så jag måste ha använt den förra månaden även om jag var helt säker på att jag hade en kvar.....SkrikandesTestade istället med testlagrets sticka som såklart visade neg. så just nu känns det inte så hoppfullt men försöker intala mig att det kanske är för tidigt....är på ÄL+10 idag.

Får testa tidigt stickor från gravidkollen idag så jag ska ta en sån imorgon som senast för att kolla om den kanske visar något. Tempen ligger fortfarande högt men det kan ju lika väl vara progesterall som höjer tempen. Sticker i livmodern av och till och lite ömma bröst annars känner jag inget..

Nykär; Har du testat idag? Var det inte du som använde testlagrets stickor och som hade visat positivt ÄL +10?

Blä för negativt! 

Jo alla gånger jag vart gravid har jag sett det redan på ÄL+10 på Testlagret..men jag testade med negativt med dem idag på ÄL+11 så jag börjar ju ge upp hoppet för denna gången med Gråter

• Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-13 12:32:25 följande:
    Så trist :( Ge inte upp, det kan fortfarande vara för tidigt, särskilt med testlagrets för dem mäter ju från 25Im/ml. Vet att jag tex. skulle kunnat testa med cb early först idag och den mäter ju från 10. Kramar till dig! Hjärta
    Jo men har ju alltid fått plus denna dagen på Testlagret, till och med som igår. Så för varje dag som går ger jag totalt upp. Men kommer testa lördag + söndag med, sen får jag trappa ner progesteronet så mensen inte blir sen...
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-13 15:04:54 följande:

Förstår hur det känns :( Känner lika som din nu för jag har precis testat neg med gravidkollens testa tidigt som också ska mäta från 10 :(

Kan såklart vara tidigt då jag har för mig att Mjölk testade dag 10 och fick neg, men just nu hjälps det inte att jag vet att det kan vara så :(

Jag har bara testat när min mens uteblivit vid tidigare graviditeter så jag har ingen annan referens än det.... Kommer testa imorgon med morgonurin och hoppas att det kanske syns något då. Gör det inte det kommer jag vänta tills måndag med att testa på ÄL+13. Är det inte positivt då kommer jag sluta smörja med krämen så mensen kan komma igång. Håller tummarna för dig och hoppas, hoppas att du får ett + imorgon! Kramar

Usch o fy...då är vi i samma sits, tänker som du att jag testar till äl+13, sen släpper jag det och slutar med Lutinus så mensen får komma...
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-01-13 21:05:38 följande:

Too tiki: Tack för info om vitaminerna. Jo det enda jag påminner mig ha hört är det där med folsyra om man hoppas på graviditet, men det tror jag att jag får i mig via maten. Övriga är jag högst osäker på så där får jag nog tänka om.

Rosenlarv: Hu vad tufft för er! Hoppas som du säger att kroppen fixar detta nu när det ändå måste ske, och att ni har kraft att försöka snart igen.

Anonym(:)): Grattis!

Too tiki och Nykär: Ni testar ju så tidigt, och ger upp redan före ÄL+14. Men det klart om tidigare graviditet visat tidigt så förstår jag lite, men jag skulle ju säga att än finns det hopp. Det är ju bara så jobbigt att få det där negativa. Hellre inget veta än negativt har jag resonerat, fast jag vet att det gör ju egentligen ingen skillnad. Det där med progesteron och kräm kan jag iofs inget om. Stoppar man mensen med det om man inte är gravid? Den vill man ju förstås inte förskjuta om man ändå inte är gravid. Hellre får den komma då så man får ladda om. Hur som, håller tummarna för er att det visar + snart!

Alltid plussat tidigt och måste sluta med progesteronet så mensen kommer annars. Kommer ta ett test igen i morgon på äl+13, sen får jag nog ge upp...
  • Nykär15
    Monchichi skrev 2017-01-15 09:34:10 följande:
    wa76: Tack för mer vitamininfo. Vi äter rätt mycket ägg, men på tok för lite fisk. Svårt komma på fiskmåltider men det är ju förstås en ovana. Vad säger dietisten om lågkolhydratkost?

Tvilling73 och mysmammi: Äsch vad tråkigt!

Nykär: Hur har det gått idag?

Too tiki: Trist med sen postleverans. Har du köpt något nytt test?

Anonym (Littleprincess): Vi försöker med barn nummer 6.

Vi får nog avbryta försöken denna månad. Jag har drabbats av vad jag tror är halsfluss och känner mig riktigt risig. Bad timing! Tror väl knappast att kroppen skulle prioritera att skapa en graviditet om den har fullt upp med att utrota en inflammation.
    Testade negativt igår och slutade då med Lutinus så mensen kan komma idag eller förhoppningsvis i morgon så vi kan börja om...testade idag med på BIM och det är negativt så bara att vänta nu. Ledsen igår men man blir luttrad..så bara att kämpa vidare. Tårarna hjälper ju tyvärr inte det minsta...
    Anonym (Sanna) skrev 2017-01-15 22:06:11 följande:

Jag hoppar in här. Är 39 år och är snart på nionde försöket. Vi försöker på femte barnet.

Jag har precis fått mens och har börjat för första gången med rosenrot. Äter även magnesium, kalcium, d vitamin, omega 3, multivitamin samt tar terracough som ska göra det lättare för simmarna. Hoppas mycket på rosenroten. Vi får väl se hur det går.

Jag har försökt hänga med lite i tråden. Hejsan allihopa!

Välkommen! 
  • Nykär15
    Too tiki skrev 2017-01-16 09:38:09 följande:

Negativt idag ÄL+13 :( Är troligtvis inte gravid för idag dippade tempen också så idag slutar jag med krämen och hoppas mensen kommer igång så jag kan börja om med pergo (dubbelkur denna gång).

Blä..vet känslan. Slutade igår med Lutinus efter negativt på ÄL+13...börjar ju undra om man nånsin ska bli gravid igen...Gråter kram
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.