Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-04-25 19:06:58 följande:

Förstår och minns känslan du beskriver svullen och öm runt livmodern, tycker det låter lovande :)

Verkar som gubben är med på noterna idag också, skönt, så slipper jag fundera på det :) Rent statistiskt är det lättare att blir gravid på våren läste jag idag så med lite tur blir vi fler här i tråden som lyckas nu. Ska ha med melatoninet att göra. Har läst det förut någonstans men minns inte var nu men idag såg jag mer faktagranskad artikel som egentligen handlade om IVF och att chanserna ökar för dem runt våren. Får hoppas att årstiden kan hjälpa till på traven förutom då RR som jag tror mer och mer på ju mer jag läser om den :)

Melatoninet och d-vitamin :) tror även man blir lite mer glad och avslappnad när det närmar sig sommar.

Vilken härlig man du verkar ha!! Min har precis blivit sjuk och han är som sjuka män i humorserier - helt jäkla jobbig och överdriven! Tur jag inte har äl nu asså!

Hur mår du förresten anonym ( Sanna)??

Vilken äl är du på?
  • Milou3

Visste ni att snippan blir lila/grå strax innan BIM vid graviditet och håller sig så ett tag. Läste nåt inlägg där en bm/gynekolog hävdade att man kunde se på sin snippa om man var gravid :) och att hon sett det på tjejer innan de själva visste om att de var gravida. Har med blodflödet runt blygdläppar att göra.

• Milou3
    Lykkeliv skrev 2017-04-25 22:26:59 följande:

Har idag fått en förändring i flytningarna. Från snustorr till att det kändes som det rann till. Väldigt klistrigt, slemmigt eller hur man ska förklara det. Trodde det var mensen som kom, bara rann till. Och ikväll har jag fått lite molvärk i magen. Hoppas på att brösten ska ömma med (som sist). Vill veta nuuuuu! Är jag gravid el ej??? Cd 34 efter ma.

Hur är era flytningar kring bim?

Hur lång cykel brukar du ha? Har du testat än?

Jag är ganska jämn oavsett om jag är gravid eller ej, sekretmässigt. Så det är inget jag kan hålla utkik efter tyvärr.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-25 23:12:38 följande:

Var tvungen att kolla och Arctic Root innehåller 144 mg och den jag har innehåller 200 mg. Vet inte om  den skillnaden spelar ngn roll, däremot kan säkert det göra skillnad om man äter en el. två tabletter per dag. Har man väldigt lågt östrogen borde det vara bättre med två tabletter men blir det för mkt östrogen är det ju inte heller bra så det är svårt att veta vad som är bäst, när man inte har kollat upp vad man har för värden. Svårt detta, men jag nöjer mig nog med en tablett nästa månad, om jag nu inte blir gravid denna vill säga...

Måste bara fråga dig Too tiki ang temp.

Jag har de senaste två dagarna vaknat 1 timme tidigare, är det bäst att ligga kvar vaken i sängen och tempa ex 07.00 eller måste man tempa direkt när man vaknar även om det då skiljer en hel timme? För nu har jag ist tempat 06.00 och tempen blir 0.2 lägre. Än tidigare dagar. Iof har det nog med min ickegraviditet att göra men bra att veta ändå. Vet du?
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-26 08:01:57 följande:

I går när jag satt och åt middag fick jag ordentlig värk och sa till min man "hoppas att det är ett ägg som fäster" värken tilltog och jag blev tvungen att lägga mig ner i soffan. Värken blev bara värre och värre och ökande till den värsta smärta jag upplevt. Vi fick åka i ilfart till gynakuten och jag låg i bilen och hyperventilerade och tänkte att dettta måste vara ett x eller så dör jag nu. Den vidrigaste smärta jag känt och jag har ju ändå fött två barn och haft flera missfall. På akuten fick jag stark smärtlindring och började också blöda. Läkaren upptäckte blod i buken och det visade sig att det måste ha varit en äggcysta som spruckit och läckt ut blod i buken. Som tur var inget farligt. Helt slut nu och så trött på min knasiga kropp. Förklarar ju kanske ändå min märkliga ägglossning denna månad. Någon som varit med om detta?

Usch va hemskt!!

Skönt att det var ofarligt och att du mår bättre nu.

För 5 år sedan fick jag så där ont strax efter att jag haft sex. Fick sån panik av smärtan så gick upp och vankade och skrek i hallen tills jag tillslut svimmade av smärtan.

Vaknade naken på hallgolvet med pojkvän som ringde ambulans, varpå de kom ( bor nära KS)

Visade sig vara en ofarlig cysta vid ena äggstocken som togs bort 3 veckor senare med titthålsoperation.

Varit sjukt nojjig att det skulle försvåra för mig att bli gravid igen - vilket det kanske gör? Men blev ju gravid nu i december så även om jag fick mf är jag tacksam att ens blivit gravid. Då vet jag att äggstockarna funkar hyfsat iaf.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-26 09:32:11 följande:

Ha ha! Det har jag aldrig hört talas om, men låter väl rimligt. Tror dock jag avstår. Gravtesten visar ändå plus så tidigt numera, det får duga.

Ja haha Iom att det var 9 år sedan jag kikade mig själv mellan benen sist så skulle jag inte ha en aning om hur skillnaden var nu isf :)

Men ändå lite kul kuriosa ;)
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-26 09:17:44 följande:

Hmmm, här verkar ÄL blivit hämmad för ingen tempökning idag heller :( Kollat med stickorna idag igen och de börjar gå ner och monitorn visar hög.

Vet inte vad jag ska tro men jag känner att stickorna jag tog i måndags var så starka som de brukar vara så LH toppen borde varit då, likadant vad det ju igår men idag ner som sagt.

Tog med morgonurin alla gångerna så det är ju inte senare tagit på dagen heller så nu är det alltså 48 tim sen stickan gav utslag första gången. Har molvärk nu, känns som mensen är på G och sekretet är för tillfället krämaktig, igår på kvällen senaste hade jag ÄL sekret. Kan jag ha ÄL såhär sent efter LH toppen?? Inte likt mig i varje fall för jag brukar alltid få den dagen efter stickorna visat ngt.

Ja det kanske du har?! Min temp sjönk på dag 12 och steg markant dag 13 och första glada gubben kom dag 8!

Fortsätta trötta ut mannen då ;)
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-26 10:01:23 följande:

Oj, testade mer efter dag 8? Fick till det igår igen men ikväll blir det svårt för min man är borta, däremot imorgon får vi försöka få till det :)

Ja jag klickade ur stickan och såg att den inte alls var lika stark som kontrollstrecket så testade varje dag fram till dag 10 , först DÅ var teststrecket starkare.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-26 12:07:03 följande:

Använde du Clearblues stickor, eller monitor? Jag har ju använt vanliga stickor och monitorn denna månad och de vanliga var starkare än kontrollstrecken i måndags och igår (möjligen ändå starkare igår) men monitorn kunde jag inte testa med i måndags när de vanliga gav utslag.

Har kikat på fertilityfriends och jämför med andras diagram och sett flera som fått utslag 48 tim före ÄL så nu hoppas jag bara att min temp går upp imorgon, annars har det nog gått åt skogen denna månad, såvida min kropp försöker ägglossa igen om ngn dag....

Såna stickor man kör in i en hård manick, så det blir ring eller glad fast gubbe :)

Om jag går på att äl skedde 2 dagar efter första glada gubben är jag iaf omöjligt gravid då vi hade sex först 2,5 dagar efter första glada gubben.

Tror din temp ökar i morgon bitti!
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-04-26 14:11:25 följande:

Oj vad ni hinner skriva mycket!

Too tiki: Knepigt med din äl, när sker/skedde den? Tråkigt med ovisshet. Men som ni verkat jobba på om kvällarna så ska det ju finnas simmare när det är dags vad det verkar.

Nykär: Inte långt kvar till VUL nu, spännande! Vi kanske får något slags svar samma dag du och jag.

Lykkeliv och Milou3: Håller tummarna för plus för er!

Rosenlarv: Fy vad otäckt du skulle gå igenom. Det låter dramatiskt med smärtan och blodet. Kan det bli så där även i tidig graviditet, vet du?

Jag har tagit fvp nu på fm, och sett två små sprattelbebisar. Nu känner jag som lite träningsvärk nästan i magen och tänkte ta en lugn eftermiddag så bra det går med mina 5 andra underverk hemma. Nu börjar en långsam väntan på provsvar, typiskt det är en extra helgdag också. Denna gång ville sambon veta kön, så jag gick med på det om han lovar att hålla tyst. Får se hur det går med det. Jag tycker ju själv att det är så spännande att få suga på den karamellen tills förlossningen.

Vad mysigt det låter med två sprattelbebisar!!:)

Vad är det för kön på de fem ni har hemma?

Håller tummarna för ett fint provsvar.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.