Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-05-04 07:55:08 följande:

Ja min mens som brukar vara koagulerad var inte det heller, skönt och mindre ont med. Heja RR!

Usch så tråkigt med din mormor...hoppas en liten själ flyttar in och får er att drömma framåt <3

Tack :) ja det hoppas jag med! Man är lite besatt och av ett kontrollfreak, kollade nyss i almanackan och såg att vår trip till Ibiza antingen kommer bli när jag är i V.9, precis har plussat eller precis fått mens ... hoppas på det förstnämnda såklart även om det innebär att jag ligger och spyr hela semestern ;)

All lycka till i dag!! Det kommer gå jättebra! Vill höra alla målande detaljer så fort du hinner sen :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:02:45 följande:

Äntligen klara!

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Åh vad härligt!! Bara njuta vidare!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-04 17:32:10 följande:

Skönt Vul är gjort nu Nykär.

Här kom mensen nu.

Nej!! Fan. Ett plus per cykel i denna tråd var min plan. Nu är det du Too tiki som plussar då!
  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-04 18:36:00 följande:

Jag är inne på försök 3 på CD7 och fick just hem rosenrot i brevlådan så jag tog en idag. Är kanske lite sent i cykeln men jag tänkte att bättre sent än aldrig.

Visst ska man äta rosenrot fram till ÄL och sedan byta till progesteronkräm fram till mens alternativt vecka 12?

Japp, stämmer bra!
  • Milou3

Vill bara säga hej och att jag läser era inlägg med stor beundran över er kunskap! Såå mycket man lär sig här!

Kan ingenting om nipt, kub, fvp osv även om jag vet vad som menas.

Fick hem nya äl-test i dag och även om jag bara är på CD 6 testade jag. Tackolov blev det negativt :)

Men sex varannan dag inleddes i morse! Nu ska det banne mig bli varannan dagssex fram till minst en dag efter äl! Semesterresa inbokad och beställt. Mannen fortsätter lydigt att knapra zink och RR :) såå tacksam för det!

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-06 00:14:40 följande:

Jag har bestämt mig för att hoppa rosenrot denna månad. Jag har testat fyra månader innan. Har hitills haft sparsam mens, såklart hunnit fantisera att det var en konstig nidis av något slag, men nu är det mer som det brukar andra dagen.

Sanna kör du med progesteronkräm?

Jag vet inte vad jag ska tro om allt, RR, prog-kräm osv.

Den månaden jag blev gravid var första månaden med vetegroddsolja men andra månaden med progesteronkräm - dock första månaden där jag smörjde efter äl. Månaden innan började jag smörja innan pga okunskap.

Kommer du testa nåt annat, typ apiforce? Eller bara köra naturell? :)
  • Milou3
    Betty20 skrev 2017-05-06 22:20:56 följande:

Är det någon fler i tråden som har BIM runt 17 maj? Har ju haft lite ovanligt lång cykel mens (31-32 dagar..)sedan mf, men fortsätter den vara lång borde BIM vara då....

Jag har BIM den 26 maj och äl den 11 maj enligt min app men det kan ju ändras lite, beroende på när jag får äl.

Är på CD 8 i dag och inga känningar på att äl är nära alls. Lite vattniga flytningar dock.

Ska försöka få till lite sex i kväll ändå. Mannen lär väl få sedvanlig söndagsångest och jag däckar i soffan ...

Ska natta ungarna lite tidigare i dag och mysa till det med någon film och täcke i soffan så kanske det funkar :)

Sanna: tror iof inte att det gör nåt om du skulle börja med RR någon dag eller två senare men i bland är det bra att pausa och starta om :)
  • Milou3
    Mamma02 skrev 2017-05-07 08:58:12 följande:

Hej igen

Jag plussade i slutet av februari o är nu i v.14 o allt känns bra. Har gjort kub testet o det var bra.

Grattis!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-07 11:17:57 följande:

Kanske jag börjar imorgon i alla fall. Har ju tabletterna hemma.

Gör det! Läst en massa bra om RR förutom i just fertilitetssyfte också.

Märkt att sambon vaknat med stånd flera morgnar på raken nu ( faktiskt inte alltid han har morgonstånd) så nåt gör de ju uppenbarligen för honom med :) synd bara att man känner sig som minst sexig på morgonen ;)
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-05-08 07:06:15 följande:

Fick mens fredag kväll/natt och började i morse med Pergotime som jag fick utskrivet i höstas. Blev inte av förrän nu pga ma och sen tidigt missfall. Får se nu vad detta ger. Hoppas nu att jag slipper besvärliga biverkningar. Ska försöka få tag på min läkare i dag. Hon har lovat att jag skulle få komma in vid äl för otrivelle men på senaste tiden har hon varit om omöjlig att få tag på:(

Nej vad trist med mens :(

Finns det ingen annan läkare du kan komma till ist?

Själv testade jag nyss negativt på ett äl-test. På CD 9 så äl verkar dröja eller utebli ( hua, ta i trä att den inte uteblir) har noll känningar på att äl är ens i krokarna. Extremt lugnt i magen faktiskt. Vilket är såå typiskt då sambon äter både zink och RR och vi nu har sex varannan dag. Håll tummarna att min äl bara "stabiliserats" med RR och kommer runt CD 14. Efter uttag av Mirena så har jag haft rätt tidig äl runt dag 10-12. Har någon här märkt den månaden ni inte hade äl? För RR sägs ju förstärka äl, inte ta bort den!

Usch, skitnojjig nu att så är fallet.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.