Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-04-24 12:37:02 följande:

Oj, skulle du berätta det för sonen så tidigt? Hur gammal är han? Jag är skitnojjig, kommer berätta för barnen vid midsommar om allt gått bra tills dess. De visste inget förra året heller...fast jag var i v 13

Min första tanke var att berätta det men kommer nog vänta. Berättade sist då barnen hörde oss prata om det i köket och vips visste 3 av hans polare och deras mammor om det ... så nä. Men det vore ändå kul att plussa på hans födelsedag! Liksom lite knyta ihop säcken a la spirituellt-aktigt :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-24 12:42:40 följande:

Om jag blir gravid igen kommer jag inte att berätta för barnen förrän efter KUB/vecka 12. De är ju små, förskoleålder båda två, så vet inte om de skulle fatta ändå förrän magen syns!

Jag har iofs varit nojig i mina tidigare graviditeter också, helst inte velat berätta för någon förrän barnet varit ute, typ.

Min dotter är 12,5 och väldigt intuitiv och lyhörd så även om det vore roligt att vänta till RUL och visa en bild på bebisen i samband med att man berättar, kommer hon fatta mycket tidigare :) OM och NÄR det nu ev sker ...

Hur gamla är dina barn?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-24 12:57:01 följande:

Mina barn är 6 och 9 år, dottern har frågat flera gånger under sista året om jag har en bäbis i magen...förra året hade jag ju det men sa att det tror jag inte...hon vill gärna ha ett småsyskon. 

Men känner de är för små att bära att ev hålla tyst, sånt vill ju barn berätta. 

Men till RUL hade inte gått i nån av mina graviditeter, det har synts tidigt på mig alla gånger. 

Nä alltså det räcker ju med att jag ätit för mycket en kväll så klappar sonen på magen och frågar om jag är gravid :) det syns ju säkert tydligare efter fler graviditeter.

Tänkte förresten på det där med förlossning. Lite tidigt att fundera över det nu innan jag ens är gravid iof, men hur som, tror ni att kroppen "går tillbaka" som om det vore 1:a förlossningen efter x antal år? Födde sonen på 45 minuter ...
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-24 13:17:42 följande:

Tja du...vem sjuttsingen vet? Har ju en miniförlossning från förra året...det gick fort när jag väl var inne för att sätta igång det. 

Jag tror jag är rätt snabb, men första var med snitt, skulle varit planerat pga säte men vattnet gick 10 dgr innan. Åkte in direkt, var då öppen 5 cm så de blev ett akutsnitt. 

Andra startade värkarna 04 och han är ute 10.30. Var öppen 3 när vi kom in vid 5.30, en timme senare var jag öppen 10. Sen tog krystvärkarna 3 timmar plåga och de fick klippa och ge värkstimulerande på slutet då värkarna avtog i styrka, dock inte i mängd, fick knappt en paus emellan....

Så är rädd det går rätt fort nu med...och vill helst till ett sjukhus ca 7 mil härifrån...det som ligger på 2,5 mil födde jag på sist, det är just nu det enda sjukhuset med förlossning i Gbg så känns som det är överfullt hela tiden...så hoppas hinna till det andra där man inte skickas hem efter 6 timmar...

Ja det låter som ganska snabba förlossningar.

Läste om någon som fick bli igångsatt just för att hon haft så snabba förlossningar innan.

Danderyd här i Sthlm var grymt minns jag. Åkte direkt efter förlossningen i en rullstol med dottern i famnen under sjukhuset i mörka mysiga gångar till vi kom upp till hotellet som tillhörde sjukhuset. Eget rum med dubbelsäng och tv och bara ringa på en klocka så kom barnmorskor in och kikade. Åt maten i sängen. Hur lyxigt som helst :)

Hoppas du hinner till det andra sjukhuset!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-24 13:45:26 följande:

Stickorna brukar gå ner väldigt fort på mig och det verkar stämma med tempen. Däremot en månad så gick tempen ner väldigt mkt 2 dgr efter det att jag trodde att jag haft ÄL och då tror jag att kroppen försökte ägglossa igen och det är det jag vill försöka undvika.

Men jag får hålla koll med både stickor och temp och i varje fall låta det gå 3-4 dgr innan jag börjar med progesteron och hoppas på att jag inte stör ÄL. Jag har haft tydliga ÄL känningar nu de sista månaderna men då har jag gått på Pergo el. Letrozol. Månaderna utan stimulering har jag kanske känt ngt, men inte så att jag reagerat på det om jag inte riktigt känt efter så det vågar jag inte gå på nu..såvida RR inte hjälper till så det känns mer för det har jag läst att det kan göra.

En annan fråga som poppade upp i mitt huvud nu :) Ska jag sluta med RR idag (hade positivt idag på ÄL stickorna), eller ska jag vänta tills jag vet att ÄL har varit? 

Hur brukar din temp se ut efter äl och när kommer premens-dippen? Jag ligger efter äl mellan 36.8 och 37.1 och tempen sjunker inte förrän samma dag eller dagen efter mens.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-24 13:44:16 följande:

Tror inte jag blir igångsatt, de räknar nog inte mina som sååå snabba. Men hade jag åkt in senare tror jag inte jag hade tagit mig fram...kunde knappt stå på benen när vi kom in med andra. Det går fort från det drar igång till fullt öppen ju...då känns det som jag ska svimma om jag står upp. 

Vi hade eget rum båda gångerna och killen fick vara kvar. Med första var jag kvar tre dygn pga snitt. Med andra stannade vi 1,5 dygn bara för vi ville hem. Men kände i efterhand att jag borde stannat en natt till...

Men nu får omföderskor inte stanna, 6-8 timmar. Bara om man föder sent på kvällen eller natten man får vara kvar. Men de har upptäckt att det missats fall av gulsot på de små när de skickas iväg så tidigt, så det är ett stort ansvar att lägga på nyblivna föräldrar. Och man har ju typ sprungit tre maraton och kan äntligen pusta ut och då skickas man hem..när man borde få vila i en miljö där man kan känna sig trygg om allt inte funkar som det ska efter några timmar. 6 timmar är väldigt kort tid kan jag tycka...

Så jag hoppas innerligt att jag orkar åka den långa vägen, men kan hända jag drabbas av panik och vill till det som är närmast bara....vi får se. Ska försöka tänka på hur jag vill ha det efteråt och därför härda ut en längre resväg. 

Ja just det! Åkte också hem efter 6 timmar med sonen.

Fan! Ville ju att min kille skulle få uppleva att bli lite ompysslad och gosa in sig i hela förlossningsmomentet som blir under några dagar! Och tryggheten!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-24 14:22:22 följande:

Vill visa er skillnaderna på min temp denna månad mot föregående månad. De streckade linjerna på diagrammet blev av att jag missade att skriva i att jag tagit progesteron ett par dgr så bry er inte om det :) Diagrammet där tempen går upp och ner är alltså från föregående månad och så brukar min temp se ut (eller värre).

Betydligt jämnare temp nu! Kostar den där appen nåt?

Prenumererar och fixar appar hit å dit så vill helst inte dra på mig mer kostnader! Fan bara progkräm, äl-test och gravtest kostar ju en förmögenhet haha

För ju själv dagbok över min temp men lite kul att se ett diagram:)
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-24 15:09:44 följande:

Fertilityfriends app var gratis de första 3 månaderna, nu betalar jag för den men minns inte hur mkt, men den är inte så dyr. Tycker bättre om den än andra jag testat men jag antar att det är en smaksak.

Här är länk till sidan fertilityfriend.com/

Dyrt blir det jaaaa! . Vågar inte ens börja räkna på vad vi lagt ut sen vi började för då blir jag bara deprimerad och än mer deprimerande blir det om vi måste dra igång med IVF...

Tack! Ska kolla in. Hittade någon annan gratisapp nu där man kunde registrera temp. Börjar nog med den. Lär väl radera allt i ren frustration om några dagar ändå .. :/
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-24 15:14:44 följande:

Fick precis reda på att min närmaste granne som är 47 år är gravid (planerat) efter att ha ätit RR i två månader. Hon hade tydligen försökt i 5 år utan att lyckats och detta med både pergotime och andra hormoner. Känns väldigt upplyftande måste jag säga och nu hoppas jag än mer på RR 

Nä men lägg av!!! :) Gud så kul!! Ja oavsett vad som händer denna cykel för mig kommer jag fortsätta!

Kändes lite som att jag aldrig vetat vad en god natts sömn var innan RR och blir man sen lättare gravid liksom. Om om om nu detta sker kommer jag lova er att skriva en krönika om detta och skicka in! Mer RR till folket :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-24 20:05:56 följande:

Nej inget BB-hotell tyvärr, bara på det längre bort. Så man har inget val, man skickas hem. Sist kunde jag inte sitta upp på flera timmar samt fick migrän efter 3 timmar krystvärkar...hade vart förjävligt bli hemskickad då.

Har haft eget rum bägge ggr så inte störts av andra. Tycker alla borde få det efter en så stor grej och när man är både öm och skör. Avskyr sal, är för privat för sånt...

Va existerar att man föder i en sal ens? Jag hade börjat gråta! Är extremt privat så då hade jag hellre fött hemma.

Alltså jag har så fruktansvärt ont i ländryggen och haft nu i 2 dagar så jag blir orolig att nåt e fel. Hade så för 10 år sedan runt äl och fick proppa i mig värktabletter då av smärtan. Inte långt i från nu alltså. Och ser det verkligen inte som gravsymptom då jag aldrig haft detta förr.

Måste ju bero på progesteronkrämen!?!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.