Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Fiaida05 skrev 2017-03-05 10:30:40 följande:

Hejsan

Ny här och roligt att hitta den här tråden.

Är 38-år och jobbar på ett syskon. Har precis haft ÄL och väntar på BIM runt 20-23 mars.

Välkommen!! :)
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-05 11:37:15 följande:

Urk vad det är svårt stt inte hoppas.

Ser jättebra ut! Inte testat än?
    bluebird6 skrev 2017-03-05 14:47:45 följande:

Hej, inne och kikar. 

Ser att några närmar sig Bim. Spännande och lycka till. 

Här har jag fortf inte fått utslag på Ältest och ingen mens. Så jobbigt att vänta..
    Kanske dags att ringa gyn för den där utredningen ändå om vi vågar prova igen. 

Det var ju 4 veckor sedan skrapningen i fredags så nu borde ju hormonerna återställt sig. Bara några dagar efter skrapningen så testade jag negativt och jag blödde bara drygt 1 vecka. 

Passera kubtestdatumet var jävligt jobbigt.
    Och nu är min sjukskrivning slut så jag ska tillbaka till jobbet i morgon. Kunde visst inte sörja för länge enligt läkaren. 

Vad jobbigt det är att försöka gå vidare när ens hela värld har gått i kras...igen och resten av världen liksom bara fortsätter.. 

Låter jättejobbigt! :( Jag hoppas att du är riktigt nära ägglossningen nu. Min ägglossning var sen den här månaden, CD 17, brukar ju annars vara CD13-14, så man vet aldrig! Håller tummarna! <3
    Too tiki skrev 2017-03-05 16:20:38 följande:
    Så härligt att testet blivit starkare, då vågar jag skriva stort GRATTIS, så härligt att det gick vägen för er :)
    Tack! :) Nu testar jag varje dag och oroar mig att stegringen inte är tillräcklig ändå. Usch, man har alltid någonting att oroa sig för. Bara 16 dagar sedan ägglossningen dock, så jag borde nog lugna mig lite.

• wa76
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-07 17:33:25 följande:

Tempen störtdök idag så jag antar att mensen är på g.

Usch så tråkigt! :(
    Nykär15 skrev 2017-03-08 08:49:06 följande:

Min sambo har heller inga egna...så jag vill verkligen kunna ge han den gåvan och att få uppleva en förlossning!

Att välja ex adoption blir för oss svårt eftersom vi inte är gifta och jag är för gammal för flera länder. Vi har även för stor ålderskillnad på oss och då jag vart gift innan skulle han och jag behöva vara gifta i 5 år...som för att bevisa att jag inte skiljer mig igen..så den kravlistan som fanns där gör att vi inte har det valet att gå vidare med. Är man äldre får man även äldre barn och det är vi inte sugna på....

Fått negativt idag, BIM i morgon. Så nu får vi börja om..har möte på IVF-klinik på tisdag så jag hoppas vi får dra igång på mensen i början på april hos dem. Så denna cykel blir helt naturlig utan stimulering. Rätt skönt på ett sätt.

Vi har ju redan gjort utredning, så kan nog starta rätt fort med IVF. Spermierna var jättebra och mitt AMH högt för min ålder.

Vårt sista alternativ om IVF inte funkar är ÄD utomlands..men får verkligen hoppas tre försök med mina ägg ska räcka...blev ju ändå gravid två ggr förra året så omöjligt känns det ju inte. 

Tråkigt med negativt på stickan! Men det är ju bra att ni ska börja med IVF! Borde ju verkligen underlätta för er!

Jag har varit på fertilitetskliniken igår och man såg ingenting förutom en tjock slemhinna. Kunde varit för tidigt förstås (vecka 4+5) men jag är inte så hoppfull. Dessutom så dök min temp idag (har fortsatt tempa efter att jag plussade också) från 36,99 - 36,98 till 36,67 och brösten är slappa igen, så jag inväntar  nog missfall. Hon skrev ut progesteron till mig men jag vet inte om jag vågar ta den, känns onaturligt och jag misstänker att det bara är äggkvalitén som är nedsatt, man kan ju inte fixa det.
    Hade lågt blodvärde också (inte förvånad, alltid haft det), 102. Så köpte järntabletter och ska börja käka dem redan idag.
    Vill bara ge upp just nu. Oj, vad negativt jag låter men så känns det bara nu, inte kul alls. Hoppas ni andra har det bättre! <3
  • wa76
    MammaPippi skrev 2017-03-07 08:02:04 följande:

Plussade supersvagt på BIM -4 i helgen, nu rätt starkt plus ;)
    Känns overkligt efter så många försök och MA i somras. Hoppas så att slippa missfall såklart, men försöker bara njuta av känslan att faktiskt ha kommit ett steg längre denna gång ! Det betyder ju ändå att något funkar ;)

Hoppas på fler plus i gruppen!! 

Åh vad kul med någonting positivt!! Grattis!! :D Hoppas verkligen att det går hela vägen den här gången!
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-03-09 13:13:52 följande:

Har dålig koll på vad man kan se så tidigt men jag hoppas att allt står bra till med den lilla <3 Tempen kan ju gå ner någon dag hit och dit så den ska du nog inte bry dig så mkt om. Bäst vore om du slutade tempa helt och hållet för man blir bara nojjig av att se tempen hoppa upp och ner, bättre att försöka koppla av för det gör ju ändå ingen skillnad :)

Jag hade nog börjat med progesteronen om jag vore du för som jag förstått det är det något som vi äldre ofta behöver för att undvika missfall och det är ju inte farligt för fostret, snarare tvärtom.

Håller tummarna för att den lilla mår bra <3

Tack! Jag har börjat med krämen, tog i morse innan jag gick till jobbet och tog nu i kväll igen. Ska ju vara två gånger om dagen? Tog även Niferex, blir 2 om dagen det med.
    Nu det intressanta! Ssk från fertilitetskliniken ringde och sa att mitt TSH värde låg på 2,98! Det var en överraskning! Hon frågade om jag åt levaxin, men det har jag aldrig gjort. TSH vid tidigare provtagningstillfällen har ju oftast legat mellan 1,7 och 2,2 (senaste 3 åren). Så nu vill hon att jag tar flera värden (autoimmunitet och fritt tyroxin antar jag) för att eventuellt börja med levaxin! Jag är chockad, men de  kanske inte är så ovanligt! Många här verkar äta levaxin? De tär bara at tingen i min släkt någonsin behövt äta levaxin!
    Det var verkligen bra att jag inte avbokade min tid på fertilitetskliniken. Tänk om mitt missfall i slutet av v 10 berodde på högt TSH? Och att det var svårt att bli gravid p g a det samt p g a lågt blodvärde!?
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-03-09 13:04:12 följande:
    Någon som vet hur man ändrar nickname här på FL och lösen? Har upptäckt att någon lyckats få tag på mitt lösen och skrivit inlägg FörvånadSkrikandesså jag vill ändra men kan inte hitta var man gör det någonstans, hittar bara att man kan ta bort sitt konto.
    Lösen kan man ändra, men jag tror inte att det går med nickname? Har aldrig lyckats med det!
  • wa76
    Anonym (Sanna) skrev 2017-03-09 18:21:01 följande:

Nu är jag less bebisverkstaden. Mensen kom idag och det känns som att det aldrig kommer ta sig.

Så tråkigt! :(
    Men ge inte upp hoppet. En dag blir det din tur! <3
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-03-10 09:20:46 följande:
    Bra att du började med krämen :) Progesterallkrämen ska man ta två gånger om dagen till en början. Man ska ju öka dosen hela tiden och jag har för mig att man ska tre gånger per dag sen men är osäker. Niferex, är det också progesteron?

Ja det var ju en himla tur att du gick till kliniken trots att ni lyckats själva. Tror säker att det kan ha varit ditt höga TSH som gjorde att det inte gick hela vägen förra gången för det om något ställer till det. Håller tummarna för att du inte bildar antikroppar och att du snabbt får rätt dos för det kan vara lite svårt i början. Förutom TSH, ska de också ta prov för antikroppar (minns inte vad det heter men har för mig ngt TPO), sen ska de också ta fritt T4 och fritt T3.
    Niferex är järnpiller! Lutinus (progesteron i form av vagitorier) fick jag utskriven av läkaren. Köpte idag (oj vad dyra de är!!) men jag vet inte om jag ska ta dem, det kanske räcker med krämen? Blev lite skrämd när jag läste bipacksedeln...
  • wa76
    Nykär15 skrev 2017-03-13 08:16:55 följande:

Första mötet på kliniken i morgon för uppstart av IVF...pirrigt!

Underbart!! <3
  • wa76
    Monchichi skrev 2017-03-15 09:39:19 följande:

Nykär: Spännande med IVF-start. Det känns konkret, men håller ändå tummar att det hinner ta sig denna cykel!

Too tiki: Hur går det för dig? BIM idag?

wa76: Hur mår du? Hoppas allt är i sin ordning trots tempen som du oroade dig för. Jag kan inte det där med vad TSH ska ligga på men tolkar det som du hade för högt, hur påverkar det graviditeten? Jag skulle också slutat tempa och bara låta tiden ha sin gång, känns som mindre stress då man ändå inte kan göra något, men gör så klart det som känns lugnast för dig.

Välkomna ni nya!

Jag tog semester ett par dagar och åkte till fjällen med mina tvillingtjejer medan farmor var här hemma och tog hand om skolbarnen och minsting. Nu är jag tillbaka i vardagen, som två månader framöver är föräldraledig heltid. Vi har valt att inte ha dagis så en av oss är alltid hemma som det är nu.

Vad skönt med lite semester! Härligt att du kunde åka iväg med en mindre skara, så man får lite lugnare också! Hoppas ditt illamående är bättre nu? Vilken vecka är du i nu? Nåt tidigt ultraljud snart? :)

Här är det nog bra. Inte fått missfall än... smörjer med Progesterall och äter mina järntabletter - 2 om dagen, magen blir ju kass, men jag hade lågt blodvärde så det är järn som gäller! Tempen återhämtade sig sen men jag är så hemskt orolig att jag ska blöda att jag håller på att bli tokig. Du har ju rätt att man ska sluta oroa sig eftersom man ändå inte kan påverka någonting, men du vet - lättare sagt än gjort! ;)
    Mest är jag nu orolig över att jag knappt har några symtom. Borde ju vara i v. 5+5 idag och då brukar ju de flesta få illamående och fruktansvärt ömma bröst, kisa ofta och ha molvärk. Men jag har typ ingenting förutom att jag är fruktansvärt trött (sömnig) och sover jättedåligt.

Ja, TSH var förhöjt och det betyder ju i princip att det finns för lite sköldkörtelhormon i kroppen och hypofysen stimulerar alltså sköldkörteln (med TSH) så att den ska tillverka större mängder hormon. Jag vet ju inte var jag ska ta proverna för uppföljning, ssk nämnde att jag borde göra det på mottagningen där jag ska skriva in mig vid graviditet, men jag tycker inte att jag vill vänta så länge (tänker ju inte skriva in mig förrän tidigast v 9-10, om det går så långt och jag inte får missfall eller MA). Varför kan inte de själva ta kompletterande prover? För dyrt antar jag? Usch, vet hur det är med sjukvården, tyvärr. Ska ju dit nästa fredag, den 24 mars, på eftermiddag, så jag hoppas jag får tydligare svar. Inte så nöjd med läkaren på Linné kliniken, måste jag säga. Skulle inte rekommendera henne.

Vill också hälsa välkomna alla nya! :) <3
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-03-23 10:54:43 följande:
    Hej alla,
    Ville bara höra av mig lite snabbt här då jag varit borta från FL ett tag. Livet kom tyvärr ikapp oss då min pappa blev hastigt sjuk och somnade in onsdag förra veckan Gråter . Just nu känns allt väldigt jobbigt men vi har i varje fall försökt fortsätta hoppet om att få barn och min pappas sista ord var att vi inte får sluta försöka utan ge allt nu så länge vi kan. Hans ord var det som hjälpte mig att börja på en ny omgång Letrozol och idag är jag på cd 7 och sista dagen med Letrozol idag och en spruta Gonal F. Vet inte om det är så klokt att fortsätta just nu men det känns samtidigt som jag måste göra något för att skingra tankarna då det varit så mkt den sista tiden.
    Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg men jag hoppas att det har gått bra för någon här i tråden och för er som det inte gått så bra för önskar jag lycka till denna månad. Kram till er alla och ta hand om varandra!Hjärta
    Usch vad jobbigt, beklagar verkligen, mina tankar är med dig!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.