38+ och försöker bli gravid.
Äsch... syns inte ett dugg på bilden... :P
Kanske lite tydligare här?
Äsch... syns inte ett dugg på bilden... :P
Kanske lite tydligare här?
[quote=77452873][quote-nick]wa76 skrev 2017-02-27 18:50:01 följande:[/quote-nick]Äsch... syns inte ett dugg på bilden! :P[/
Svårt att se på foto. Håller tummarna för att tempen går upp. Jag har försökte att inte vara så forserad på detta, det har hjälp mig att inte tempa, på så sätt att jag inte analyserar varje temp hela dagen . Jag har tydligen lätt för att bli besatt lol. Har läst om ngn kräm progestall? Osäker på stavningen, har du testat? Funderar på att försöka varannan dag runt äl + några dag innan och efter, nästa cykel. Ist för att tempa och kolla äl stickor, har rätt regelbunden cykel. Sen kan det ju vara så enkelt att jag inte är så fertil längre, tyvär
Kram
Tycker mig ana något på andra bilden! Håller tummarna och hoppas att tempen stiger och att strecket blir mörkare. :)
wa76: Jag hade svårt att se på bilderna, men det är ju inte lätt att få till bilden. Åh, håller tummarna att det går vägen för er! Att strecket blir starkare. Tempen kan jag inte analysera då jag aldrig tempat, men hoppas som Too tiki säger att den kan gå ner och sedan upp igen vid plus. Håll hoppet uppe! Jag bokade ju tid till gyn men fick plus precis innan, håller tummar att det är samma för dig!
Too tiki: Ok, mycket resande för dig. Förstod som att du bor i norr, men är i Gbg nu (eller var) och mannen i Sthlm, också resan utomlands. Var det lite laddning tillsammans nu i helgen? Hoppas det hjälpt och stärkt er i detta kämpande! Heja heja att du hinner fram i tid. Tänkte också föreslå tåg när du mår dåligt, men nu läste jag ju att du givit dig av, bra! Om ni fick till det söndag kväll så borde det ju fortfarande finnas simmare som bara väntar, om nu äl är nu. Ägget lever väl ett par timmar (ett dygn) efter det släppt också, så får ni till det nu ikväll så borde det ju täcka chanserna. Sänder mitt hopp till er!
Canimo77: Välkommen!
Hej följer tråden gärna. Är en kvinna på 40 nyss fyllda som försöker bli gravid. Har två vuxna barn från en tidigare relation. Kör med ägglossningstest och munkpeppar samt tempar. Vill ha lite hjälp med tyda mina stickor. Förra månaden vid ägglossning visade den endast en svag streck men tror att jag missade den då den kom senare ca dag 17 eller 18. Idag är det dag 17 och kl 10 på morgonen visade den svag, tog nu en kl 14 som visade starkare streck men inte starkare än kontrollstrecket. Vad tror ni? Lägger upp bild
wa76: Fantastiskt med plus, men jobbigt med blödning. Hur har det gått under natten?
Too tiki: Fick ni till det igår kväll, eller blev det tufft för mannen? Du var ju orolig för prestationsångest. Är magsjukan bättre?
Åh hoppas verkligen att du slutar blöda och att du förblir gravid <3
Too tiki: Härligt! Det låter som ni hade det mysigt också och inte bara arbete Hoppas det går vägen nu!
Nej, jag har inte varit på något vul, och det gör det hela rätt overkligt. Med alla mina tidigare fyra graviditeter har jag gjort vul runt v. 7 och fått se ett (två!) hjärta. Första och andra då jag gick på fertilitetsklinik, tredje och fjärde för att jag inte visste hur långt gången jag var. Nu vet jag ju på någon vecka när, så jag har inte bokat någon tid. Klart jag är nyfiken, men samtidigt rädd efter det jag läst bara här i tråden om att hjärtat slutat slå, även efter v.12. Jag gissar att jag är i v. 7+ nu. Mår illa nästan hela tiden, men som sagt, jag ska inte klaga, och definitivt inte här.
Ha ett härligt veckoslut i huvudstaden! Vad ska du hitta på när mannen jobbar?
HEJ
Ni verkar vara så många kunniga här. Lite äckelvarning, men jag vet att ni kan ta det
Jag har väl typ BIM idag...
Är det vanligt att man får jättevit gegga (som vid ÄL) i samband med detta?
Ska hem och ta ett test, för imorse tog jag fel blev ett ÄL test istället för grav.test.