Inlägg från: wa76 |Visa alla inlägg
  • wa76

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-02-21 07:59:00 följande:
    Vid första besöket gör det inget vart man är i cykeln eller att man har mens, de kommer göra VUL ändå men bryr sig inte om mensen. Är väl mest för egen del det känns lite mindre bekvämt att lägga upp sig i stolen då. Jag kommer med vara i slutet på mensen när jag ska på vårt första besök. 
    Tack för snabbt svar! Vad skönt, då behöver jag inte ringa och fråga! :)
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-02-22 11:57:19 följande:

Hur går det för er? 

Här tog jag sista tabletterna av Letrozol och en spruta Gonal-f igår så nu har jag nedräkning till ÄL. Hoppas tiden går fort för jag känner mig så rastlös, värre än vanligt till ÄL, så dagarna kan gärna rusa iväg nu...Har haft molvärk på kvällen i förrgår och igår fick jag riktigt ont på kvällen. Får se om det blir lika illa ikväll, hoppas inte det för jag hade väldigt svårt för att somna igår då Alvedon inte fungerar för mig.

Fick hög fertilitet på monitorn idag men så var den ju 4-5 dgr förra månaden så det är väl några dgr kvar innan jag får maximal. Min man kommer ner till helgen så det vore väldigt käckt om vi kunde pricka in ÄL då ;) Är lite extra spännande med monitorn. Synd bara att stickorna är så dyra och att man bara kan testa en gång per dag, annars är jag som sagt väldigt nöjd med den.

Skönt att ÄL närmar sig! Jobbigt ned smärtan, men du kanske släpper flera ägg samtidigt? Hoppas tiden går fort för dig!

Jag är förkyld och jätteont i halsen, så det är ingen mening att tempa känner jag. ÄL stickan blev aldrig positiv heller.
  • wa76
    Too tiki skrev 2017-02-22 18:36:44 följande:
    Ja vem vet om det kan vara så...Kommer inte få reda på om det är så heller för jag sak inte på ngn undersökning för att kolla upp det. Tror inte chansen är så stor och skulle det vara så är risken inte så stor att fler ägg skulle vara av så bra kvalité att det blir något. Detta intalar jag mig i varje fall, särskilt eftersom jag inte ska kolla upp något denna månad... Foten i munnenGlad

Usch för förkylning och inget positivt utslag på stickan :( Vilken dag är du på nu? Hoppas att din ÄL bara är sen denna månad och att du snart får utslag på stickan! Hjärta
    Min mens kom den 1 februari så jag vet exakt vilken dag jag är på, d v s CD22. Men jag blödde ju i 11 dagar så då brukar ÄL bli sen. Om jag haft ÄL så kunde det ha varit den 16 eller 17:e, men det blev aldrig positivt på ÄL stickan, var liten höjning men definitivt inte som det annars brukar vara, kollade 2-3 ggr om dagen dessa dagar. Mens borde komma den 28 februari - 1 mars någon gång, kommer den inte den 2:a mars så tar jag ett test men tänker inte testa innan.
  • wa76
    Rosenlarv skrev 2017-02-21 13:47:07 följande:

Snart sex veckor sen ma. Ännu ingen mens. Trodde den var på g i går på grund av mörka/blodblandade flytningar men icke:( Står sen i valet och kvalet att påbörja Pergotime. Har tidigare hämtat ut för två behandlingar. Av någon anledning känner jag för att avvakta lite. Är så trött på att allt fokus går till att försöka bli gravid....

Har ni haft sex under tiden? Kan du ha blivit gravid innan du ens fått tillbaka mens? Tänk om du hade nidblödning: igår? 
  • wa76
    Rosenlarv skrev 2017-02-23 18:17:08 följande:

Det märkligaste är att jag i dag sex v sedan ma testade positivt på gravtestet. Svagt men det var nästan helt neg för tio dagar sen. Börjar bli tokig på detta nu. Är typ helt säker på att jag inte är gravid. Har inga symptom alls, möjligen symptom på äl. Vad tror ni???

Var det negativt då så kan ju det inte bli positivt 10 dagar senare? :D Jag tycker du borde kolla igen de närmaste dagarna och se om det blir starkare!
  • wa76
    Anonym (Sanna) skrev 2017-02-24 12:01:24 följande:

Min kropp är så lurig. Det var samma förra månaden. Två dagar efter äl kommer återigen äl sekret så man inte vet vad som gäller. Jag tog ett test igår som visade negativt men jag verkar inte kunna förlita mig på dem egentligen. Eller så har äl varit och jag har missat den eller så har jag ingen alls. Har inte haft tydliga smärta vid äl som förut de senaste två gångerna så det är svårt veta. Äter rosenrot som ju ska ge mer tydlig molvärk men så är det inte. Jag trodde i november när jag hade mycket ont att jag antingen släppte ägg två gånger eller hade en cysta. Sen blev det mindre smärta till nästa gång. Allt det här struliga gör så att jag tappar hoppet att jag är fertil längre men det är väl bara ligga ikväll och hoppas på det bästa.

Jag förstår verkligen att det är jobbigt! Har också haft liknande denna månad. Negativa ÄL stickor, fast det var lite höjning en dag, hade lite sekret men det var utdraget, över en veckas tid. Mens var jättelång, nästan 11 dagar. Jag har ju en bokad tid till gyn, rekommenderar, som Nykär15 säger, även att du gör det. Kommer kännas skönt att ställa alla frågor till någon som verkligen kan det här med fertilitet och ta prover och se om man ens borde försöka eller om det inte ens är någon mening.
  • wa76
    Cougar79 skrev 2017-02-27 16:18:11 följande:

Jag plussade nyss. På Bim -3

Sitter på jobbet helt chockad. Vaknade imorse med världens illamående- som jag känner igen! OMG!!! Vad det rör sig i mitt huvud nu.

Så underbart! Stort grattis!
  • wa76
    U76 skrev 2017-02-27 15:17:13 följande:

Hej igen efter ett lite uppehåll från tempning och äl tester. Blev för jobbigt för oss, nu har vi nu försökt lite spontant och hoppas på det bästa. Jag blev nog lite besatt och sambon började fundera på om han verkligen vill ha fler barn. Hoppas att ni som närmar er Bim plussar. Försöker att tänka bort min längtan, lättare sagt än gjort lycka till

Hej!! Har verkligen funderat vart du tog vägen! Förstår att du känner så! Vissa dagar vill jag bara strunta i alltihopa, man orkar bara inte... :(

Jag haft det riktigt jobbigt. Plussade med ett svaaagt plus igår eftermiddag och imorse. Tog sammanlagt säkert 6 st test. Problemet är ju bara att det inte kommer ta sig. Tempen har fallit tre dagar på raken.. är bara liten bit över coverline nu. Fryser inte längre och inga andra gravidsymtom heller. Visst är det skönt att veta att jag verkar haft ägglossning trots negativa test, men trist ändå. Enligt temphöjningen jag haft ( var ju dock förkyld i flera dagar) så borde jag vara på ÄL +10 idag. Hatar nästan min termometer just nu. Hade jag inte tempat hade ju jag lite hopp kvar... Men samtidigt hur produktivt är det med falska förhoppningar, man blir ju bara ännu mer ledsen i slutändan.

Börjar få riktigt kraftig mensvärk nu känner jag. Lutealfasen var ju 11 dagar så mens borde ju komma den 1 mars.

Behövde bara skriva av mig lite...
  • wa76

Här är bilden med pluss förresten...

Och här är min kurva...

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.