Inlägg från: smurfen 11 |Visa alla inlägg
  • smurfen 11

38+ och försöker bli gravid.

DragonWoman skrev 2017-10-24 11:01:25 följande:

Min mens skulle komma igår men njet. Tänkte då att den kommer igång inatt men nada. Känner enorm stress över detta nu eftersom jag ska spolas den 30 och har ingen lust att niagariafallen pågår då ska även testa borago denna cykeln så ytterligare ett skäl till att jag vill att eländet börjar. Otålig med på att få tillbaka provsvaren. I need a semester snart

Inte gravtestat då?

När jag gjorde spolningen skulle jag göra det dag 7-9 i cykeln sa dom. Så ingen mens höll på, plus inte riskera nåt ägg.
  • smurfen 11

Inte hunnit lusläsa alla inlägg på några dagar, men ser att ni pratar om hur mycket man ska kämpa. Det känner vi nog alla, att livet liksom stannar i bebisvärlden, och resten bara glider förbi. Tror iofs inte man blir mer gravid bara för att man slutar tänka heller.

Jag börjar sakteliga vänja mig vid tanken att det aldrig blir barn öht. Finns ju par som då fokuserar på annat i livet, resor, kontaktfamilj, välgörenhet, karriär mm. Jag har börjat få en plan B i huvet redan nu.

Inväntar mens imorgon eller på lördag. Vet inte riktigt när äl var denna gång, om jag ens hade nån, läkaren sa bara en follikel  var stor dag 14. Inga spottings än som jag ofta har 1-2 dagar innan, men känner lite kring livmodern. Livmodern, vilket namn, här ger den inget liv inte:(

Jag får hoppas på er andra, att ni får barn istället !

• smurfen 11
    DragonWoman skrev 2017-10-27 08:52:06 följande:

Blir mer än troligt inga mer barn här. Min sk sambo sitter och raggar på andra tjejer så vill aldrig mer se eller röra äcklet

Följer er andra till och från. Lycka till med + och kommande bebisar <3

Men vad säger du, nä det förstår jag !

Vilken jobbig situation :(
  • smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-27 14:05:29 följande:

Jag trodde äl var onsdag men nu är jag nog inne på i natt/idag istället. Ska försöka få med mig mannen ikväll så kanske vi prickar in. Annars är det nog långsökt att det tar sig denna gång eftersom sista gången var i lördags. :-/

Lycka till hoppas du lyckas få med honom:)
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-10-27 14:51:32 följande:

Än är det inte kört för er! Men visst skadar det inte att ha någon typ av plan B, det är väl ändå inte bra att fokusera enbart på det här som man har noll kontroll över på många sätt. Jag håller många tummar för er!Åh, spännande. Lycka till ikväll då!

Själv är jag idag på CD8 och ska till gyn för ultraljud på måndag. Känner att det spänner och drar runt äggstockarna, igår trodde jag nästan jag fått tidig ägglossning för jag fick sådan fruktansvärd ÄL-värk, men har inte haft minsta tillstymmelse till ÄL-sekret eller nåt annat så tror inte det ändå.

Känner mest på fel sida, men alltid svårt att säga. Det blir ju aktivitet på bägge sidor när jag tar sprutor, fast tidigare har det bara blivit större äggblåsor på en sida i taget. Ska bli spännande att se på måndag. Om jag har tur blir det även något på rätt sida.

och jag håller tummarna att du har ägg på rätt sida!

Iom att du tar sprutor så växer ju äggen, det är väl det du känner, bra isf.

Nu börjar spottings komma lite här så kört just denna gång:(

Lite sur på äd kliniken som lovar nya donatorer men inga kommer, så försöker prata med sambon om ev byta klinik. Han är inte jättepigg på det vilket jag förstår. Så här händer inte mycket med varken egna eller andras ägg.
  • smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-10-29 21:04:28 följande:
    Tack för tumhållning! Känner betydligt mer på fel sida, men som sagt, om jag har tur har det hänt något på bägge sidor. Får se imorgon... Känns OK om det bara är på fel sida, kroppen kanske kan behöva vila en månad ändå.

Spottings, usch! Mensen kommit nu? Tråkigt att kliniken inte levererar, förstår ju att ni inte vill vänta hur länge som helst. Samtidigt är det jobbigt att byta klinik och allt. Hoppas rätt donator dyker upp snabb!
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-27 16:21:58 följande:

Hemflyttad: hoppas på en massa fina ägg på rätt sida.

Tack.

Insåg i veckan hur mycket pengar jag lägger på vitaminer och tillskott, det är fasiken inte klokt! Nu får det hända något snart här!
    Du får berätta hur det gått hos gyn idag:)

Japp mensen är här, kom igår. Och det har kommit in tre nya varav den ena tjejen stämmer riktigt bra, men hon har bbruna ögon, så typiskt. Min sambo och jag har blåa, så det vill vi ha på donatorn, möjligen gråa. Så det är alltid nåt som inte stämmer, jag blir tokig. Detta innebär att vi dessvärre inte kan göra det nu i november, skulle gjort det nästa vecka annars. Känns riktigt tungt och ledsamt. Troligen har det kommit några donatorer på fredagen och lördagen, men iom vi saknade kod då så försvann de innan vi hunnit se dom. Irriterande.

Ja, jag vågar nog inte ens räkna ut vad jag lagt i pengar under två års tid, känns som man provat det mesta. Men nu äter jag bara folsyra, d vitamin och omega tre. Omega ska jag nog sluta med, käkar en del fisk och olja.
  • smurfen 11
    DragonWoman skrev 2017-10-30 11:53:52 följande:

Är inte ok. Drömmen om ett sista barn spolade han ner i avloppet och stampade sen på det! Arg och ledsen hela tiden

Nä klart du mår skit. Förstår du är arg !
    DragonWoman skrev 2017-10-30 10:28:19 följande:
    Vi ska gå isär, enda kommunikationen mellan oss.
    Hoppas han inser vad han gjort.

• smurfen 11
    Hemflyttad skrev 2017-10-31 10:22:56 följande:
    Typiskt, förstår absolut att ni vill ha blå ögon. Om inte annat så blir det säkert många frågor från nyfikna utomstående eftersom de flesta "vet" att två blåögda inte kan få ett brunögt barn. Suck, hoppas att det blir nästa månad då. En liten julklapp kanske?
    Jo, så tänker vi, att det finns alltid nyfikna personer som kan ställa knäppa frågor eller dumma kommentarer. Eftersom det är ädbarn vill speciellt jag, att det är så likt mig som möjligt också, känns som jag kommer känna ännu mer samhörighet då. Så får slänga mig på de nya donatorerna när de kommer, för har märkt blonda och blåögda tas först. Det är lite först till kvarn.

Ja isf lär det bli en julklapp, om det funkar, för det blir i början av december om allt klaffar.
    Hemflyttad skrev 2017-10-31 11:18:16 följande:
    Du får väl komma till Göteborg och besöka min läkare. Glad Prednisolon tar man till vecka 12. Visste inte att det var skillnad med den spanska varianten, trodde det var olika varunamn bara. Vet att man på engelska säger både prednisone och prednisolone och har aldrig tänk på att det var skillnad. Där ser man.

Du kan ju ta lutinus från ÄL+7 och även trombyl från samma i alla fall, det kanske hjälper.

Är på CD12, tog ÄL-spruta igår kväll så ÄL borde bli imorgon förmiddag.

Har du testat igen eller väntar du på mens?
    Så spännande det blir nu då! För nu vet ni ju att det släpper också.

• smurfen 11
    Milou3 skrev 2017-10-31 12:40:31 följande:
    Jo det kan man tycka. Men min sambo har svårt att komma eller ens få till det i bland runt äl pga prestation så då kan man tänka att det kan kännas ännu värre att runka i en burk. Jag förstår honom till fullo. Han har sagt att han kanske skulle behöva det men även sagt att han nog inte skulle klara av det just nu.

Mitt fokus är nu att testa Prednisolon. Resten får vi beta av med tiden. Den lilla man har kvar.
    Men du verkar ju kunna bli gravid, så är det egentligen fiskarna som är problemet?

Har du testat att ta Trombyl eller Albyl Minor när du fått plus? Kanske proppar som bildas?

Du bor väl i Stockholm, jag hade nog knallat iväg till Marie på Fertilitetplus och tagit deras tester. Tror inte hon kollar hela registret med immunprover, men kanske det närmsta man kan komma här i Sverige.

Eller Hemflyttads förslag, med stimulerade cykler.
    Milou3 skrev 2017-10-31 12:48:43 följande:

Ja jag testade totalt blankt i morse på äl+11 med testlagret och har noll symptom och en rätt kass temp så definitivt inte gravid.

Tråkigt med negativt:(   Testa annars Prednisolon som du sa inför nästa cykel.

• smurfen 11
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-10-31 11:34:41 följande:

Det här med att räkna folliklar...... Antralfolliklar kallas det va? När i menscykeln gör man det?

Jag ska till gyn på fredag för äggledarspolning och undersökning. Kan man göra det då? Kommer vara på dag 8 i menscykeln.  Har 28 dagars cykel.

Japp det heter det:)

Dag 8 låter ju bra, då har det börjat bildas folliklar. Jag skulle be dom kolla det, absolut.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.