38+ och försöker bli gravid.
Nu är jag nyfiken. Hur gör botox så huvudvärk och migrän försvinner?
Nu är jag nyfiken. Hur gör botox så huvudvärk och migrän försvinner?
Jag har läst på senare tid att det är vanligare att höger äggstock är dominant, och att man i IVF oftast får flest ägg från höger sida. Nu har jag haft ÄL två gånger, sannolikt tre gånger, i rad på höger sida.
Men i höstas när jag gjorde FET på gamla embryon och vi inte försökte själva gjorde jag ju VUL flera gånger och då var det varannan gång, faktiskt på båda sidor en gång så fler gånger på vänster sida. Blev ju dessutom gravid i januari spontant.
Förhoppningsvis är det bara något tillfälligt. och precis som du säger kanske känningarna på höger sida inte betyder att det bara händer något där.
Ja ja, den som lever får se. IVF är inte aktuellt för oss, har redan lagt så mycket pengar och energi på det. Operationer blir det inte heller. Får nöja oss med våra två goa ungar om det inte blir något av det här!
Tråkigt Tootiki.
Blir ju intressant höra sen hur du tycker munkpeppar. Jag kör nu rosenrot för femte fgången. De två senaste cyklerna blev längre för mig, fast egentligen normalt för mig (ca 30 dagar) men har bara haft 25-26 efter spiralen senaste året. Jag håller tummarna att det är det som behövs för mig, att cykeln är normal, så kanske denna månad ger plus. Annars kanske det skulle vara bättre med munkpeppar.
Zora: så roligt. Grattis!
Ja, men då tar vi ju NIPT nästan samtidigt! :D
Jag fick KUB svar på pappret. Bakgrundsrisken, baserad missfall risk ju 1/61. Nackspalten var 1,32 - mycket bra, fritt beta hCG var 0,935 MoM (insåg att 44,7 IU/L inte var det jag skulle titta på utan MoM - multiples of the median eller vad det nu heter). 1 MoM är ju perfekt, allt utöver eller under 1 ökar risken. Så det var fint också. Vad som drog ner det hela var min PAPP-A värde :( Endast 0,286 MoM. Det är inte bara ökat risk för Downs syndrom utan även för missfall, placentainsufficiens, vilket kan leda till missfall, dålig fostertillväxt, preeklampsi, att bebisen dör i magen mm. Har googlat i tre dagar nu, läst en massa vetenskapliga artiklar. I USA räknar man alla med PAPP_A under 0,4 som riskgraviditet och följer med regelbundna ul. Det gör man ju inte i Sverige. Verkar vara ca 6-10 procent av alla med PAPP_A värde under 0,4 (jag har ju mycket lägre) får problem av någon slag med fostertillväxt, preeklampsi eller nåt ännu värre. Den risken är större än min uträknad risk för Downs syndrom. Fy vad jobbigt. Så även om mina svar på NIPT kommer vara bra så kommer jag INTE kunna slappna av under alla de resterande 5 månader, om jag nu kommer så långt. Känns som jag verkligen tar en endaste dag i taget nu bara ;/
Monchichi: jag förstår du tänker och känner efter. Hoppas du känner lite sparkar under helgen. Det är ju inte så lämge kvar till rul.
För mig har det varit olika varje graviditet. Någon gång först i 17-18, någon gång i 16 fast då var jag inte säker på jag verkligen kände fladder.
Milou vänta med krämen till imorgon eller börja söndag. Sex på lunchen skulle nog vara bra. Men nu fanns det ju simmare där sen i onsdags.
Jag tar bara en tablett rosenrot denna månad. Det kanske är det som varit felet tidigare. Äter Artic root från Apotea.
Ja jag ska hålla lite koll på tempen nu och börjar på söndag eller måndag om tempen stiger i morgon bitti.
Jag har ätit en tablett av artic root och även min sambo denna gång :)
Vilken CD är du på nu?
En fundering angående rosenrot och munkpeppar, ser att en del använder sig av det. Är det för att få en mer regelbunden på menscykel eller finns det andra fördelar också?
Tänkte ifall det kan vara värt att testa. Min menscykel är 26-30 dagar så ganska regelbunden antar jag.
Japp, tempen sköt i höjden i morse till 37.3!!
Och då borde väl äl ha skett tycker man då jag fick utslag på äl-test CD 11 och kraftig molvärk CD 12. Är i dag på CD 14. Börjar med progesteronkrämen i kväll? Eller tycker ni jag ska vänta tills i morgon bitti?