-
tack! det hoppas jag också. :( tråkigt att det inte funkade men men...jagkan skrev 2016-10-25 17:03:09 följande:jag hoppas det går bättre nästa gång!
-
Jag gjorde det men negativ... gjorde ett cb vanlig och digital veckoindikatorn. Japp, det är mitt första och ska göra nu mitt andra.Elise86 skrev 2016-10-25 13:20:31 följande:Prova med morgonurin!! Är det eran första ivf?
-
Tyvärr blev det inga ägg och jag måste börja om. Hoppas att denna gången jag får några till frysen. Får se vad jag får för dos denna gången eller om de bestämmer sig för att jag ska göra den långa protokollen och det vill jag inte. Då kommer vi inte hinna alls detta året då de har stängt I december men minns inte vilken vecka. Hon bokade i alla fall vecka 50.Veronicasnart30 skrev 2016-10-25 21:17:06 följande:
Jätte tråkigt att höra, hoppas verkligen att det går bättre nästa försök. Har ni kvar några ägg i frysen eller måste ni börja om från början? Stor kram
-
Idag kom min blödning som jag har väntat på. Det endast en dag och var helt säker på att det skulle dröja ännu mer men icke. Ringde till sahlgrenska igen och berättade att jag fick blödningen så nu väntar jag på ordination från läkaren. Vi vet inte om vi kommer hinna göra behandlingen detta året då de kommer ha stängt vecka 51, om jag uppfattade det rätt. BM sa om jag inte hör från läkaren så skulle jag ringa tillbaka inom 2-3 veckor.
Hur går det för er? -
Först tyckte jag att det var jobbigt att det har stängt men sen tänkte jag efteråt att det kanske är lika bra för då har jag kvar mina två försök för sen vet inte varken jag eller min man hur vi ska göra här näst? Då blir det att vi måste köpa paket eller vad det nu blir om vi inte lyckas innan våra tre försök tar slut. Vi ligger ju inte alls bra med pengar. Det känns jobbigt... Hade varit bra om vi lyckades första försök men så lätt är det ju inte...jagkan skrev 2016-10-26 18:56:49 följande:jag tycker det är jättejobbigt att dem stänger sådär. Då måste allt läggas på is under tiden, och det är inte alla som har lyxen med tid, som jag själv. Vi får bara hålla på till februari så då känns det så meningslöst
Varför får ni endast gör till februari? Har inte så stor koll på ivf :) -
ok, det är samma här att det är bara jag som jobbar, min man är sjukskriven. Men åh så jobbigt :( Tycker det är så tråkigt att det ska finnas åldersgräns för ivf. En vän från min mans kompis fick inte göra gratis ivf för hon fyllde nyligen 39 så det verkar som det är olika beroende på vart man gör det. Hoppas att ni får ert efterlängtade plusset innan februari. Håller mina tummar för er!jagkan skrev 2016-10-26 19:26:46 följande:ja samma här, pengarna blir jobbigt i så fall, det är enbart jag som jobbar just nu, men vi försöker spara så mycket som möjligt just nu för att kunna köpa ett paket ifall det inte går vägen. Bara till februari pga åldern, man får ju bara hålla på med dessa gratisförsök tills man blir 40. Och tyvärr så är man ju inte så jätteung längre
Åh vad roligt att det fick ut 8 ägg :) hoppas att dem delar sig fint till insättning och till frysen. Ingen aning varför dem sa så till dig? Hoppas att någon annan kan svara på det :) -
Ja, jag var jätte ledsen den dagen.. Det hoppas jag också! Usch så jobbigt att ni behövde ta lån :( Inte så kul! Hur går det annars för dig? Allt bra med lilla fröet?Veronicasnart30 skrev 2016-10-26 21:51:41 följande:
Vad synd att det inte blev några ägg över och att ni måste börja om från början. Verkligen surt. Hoppas det lyckats på nästa försök så ni slipper betala. Vi tog lån för att bekosta IVF och har lagt alla pengar på det.
-
Ja men precis! Man måste försöka fokusera på en sak och sedan kommer resten. Jaha ok så med privat har bättre chans att få hjälp och det är ju bra.jagkan skrev 2016-10-26 22:36:44 följande:
ja visst är det jobbigt... men man får ta en dag i sänder. Det löser sig i längden. Går man privat så ökar ju åldersgränsen också.
-
Tack! Har också tänkt på dig och undrat hur det har gått? men ser nu att det inte gick vägen för er heller :( Så tråkigt att höra! Hoppas att vi får bättre resultat vid nästa försök. Ja, det tycker jag verkligen vi får göra :) Vi får peppar stötta varandra när vi känner oss ledsna.gammelpysen skrev 2016-10-27 08:36:14 följande:
Så ledsen för er skull. Har tänkt på dig. Vi får stötta varandra. Jag hade min "riktiga" testdag igår, givetvis negativt.
-
Måste Bara fråga er tjejer... Igår började jag blöda som en tok, alltså det rinner blod att jag inte hinner sätta mig ner i toalettan utan att börja blöda på kläderna. Jag var så yr, illampende och värk både buken och korsryggen att ibland stramare upp i ryggen. Trodde att värktabletter skulle fungera men det gjorde det inte så vid lunch tiden orkade jag inte och åkte hem. Kunde ha åkt tidigate men var så yr att jag kände mig svimfärdig. Det gick över vid lunch tiden så det var ingen fara att köra hem själv. Men min fråga är hur länge ska jag behöva blöda så mycket? Ibland känner jag ingen ork i kroppen att jag känner mig svag, nästan lite darrig. Funderar på att ta vitamin piller som jag köpte på apoteket som heter apoteket kvinna. Vad är det jag kan göra? Känner mig inte alls bra... Jag grät för att jag hade så ont och för att jag ser att jag blöder klumpar, det gjorde mig ledsen att nu håller det på gå ut allt. Så fruktansvärt jobbigt :( Har ni också haft det så här efter misslyckad ivf?