• Juliii86

IVF-hösten 2016

typjag skrev 2016-11-18 12:46:11 följande:

Jag förstår det. För oss misslyckades det tre gånger.... man blev avgrundsledsen och kände sån hopplöshet. men ge inte upp!

Så skönt att det gick på 4:e försöket för er :) Nä vi ska försöka inte ge upp än! :)
  • Juliii86
    typjag skrev 2016-11-19 10:16:55 följande:

Ja! Vi var nog nära att ge upp. Vet inte hur många fler vi orkat med. Man troe ju på nåt sätt att ivf är lösningen å att man ska bli gravid direkt. Först när man är inne i svängen fattar man att man kanske behöver göra många försök....

Jag förstår dig precis. Jag hade också den tanken när jag började med ivf att jag skulle få många ägg och att det skulle lösa sig snabbt men nu i efterhand förstår man hur det går till. Första försöket är det svårt att veta hur starka eller svaga medicin man behöver för att lyckas. Jag hoppas ialla fall att jag inte behöver göra för många försök innan man får plus. Det får man se :) Både jag och min är livrädda för denna försök att det inte ska gå vägen så vi försöker inte tänka så mycket på det.
  • Juliii86
    typjag skrev 2016-11-19 18:01:46 följande:
    Förstår det. De dubblade min mängd medicin på andra försöket men fick ut ÄNNU färre ägg då. Bara 3 stycken. Men de 3 var toppen och den sista av dem ligger i mig nu. Så de e inte mängden som avgör heller. Jag är fullt inställd på ETT barn och tänker att det är lyxigt nog. Att få ett. Så att vi inte har fler ägg i frysen spelar inte så stor roll just nu. Försök ta hand om varandra och tänk positivt. Sista gången nu när jag lyckades så var det som att jag VÄGRADE tänka att det inte hade tagit sig. Jag orkade inte ens tänka det. Utan tänkte bara att jo men kanske!
    Grejen är att jag fick bara ett ägg som klarade sig av 4 ägg som de plockade så därför tänkte jag att det kanske är mängden men jag får se. Jag förstår att du blir glad av att få ett barn än inte ha någon alls. Jag har alltid velat fler barn än ett men det hoppas jag det blir :) Jag är ändå ganska ung nu så jag har tid att göra fler försök bara det att det kommer kosta en hel del vilket det känns inte bra men vad ska man göra? Ja man börjar i slut ändan inte försöka tänka så mycket på om det har tagit sig eller inte..det är väldig jobbig process man går igenom. Jag gjorde samma sak, jag letade inte symtom eller testade mig tidigt men ändå blev det inget. Märkte redan innan att jag började få konstiga flytningar och det var tecken på det inte gick denna gången. Så jag var redan inställd på negativ.
    Ja, vi får försöka ta hand om varandra nu så får vi se vad det blir för resultat.
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-11-29 08:21:04 följande:

Hej tjejer! Hur går det för er? Vi har fått klartecken att börja ny behandling nu i december. Långa protokollet igen men denna gång menopur / icsi och lutinus istället för gonal f /" vanlig" befruktning och crinone. Beräknat Äp v.2

Denna gången måste det bara ta sig.. känns så oerhört psykiskt jobbigt att detta är vårt "sista" försök.

hejsan! Min mens har strulat sig och var nästan säkert på att jag inte skulle hinna med göra ett nytt försök detta året. Läkaren ville då kolla upp med VUL för att se om allt ser bra ut och slemhinnan. Fick ett ok att börja med sprutorna igår så nu är jag inne på andra dagen. Ska på nytt vul på tisdag och kanske går på en till VUL då jag fick en tid på dag 6 istället för dag 7 då det var fullt bokat.

Åh hoppas det tar sig för er, ska hålla mina tummar stenhårt för er. Förstår att det känns jobbigt att veta att man inte har många försök kvar.
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-12-04 22:23:16 följande:

Men vad härligt att ni hann med ett försök till innan jul önskar också att vi fick göra korta protokollet, känns som det är så mycket smidigare... när beräknas ÄP?

Jag måste erkänna att jag var rädd för att de skulle ge mig långa protokollen men som tur är så fick jag korta igen. Det vet jag inte än, måste vänts imorgon för att se när ÄP blir inbokad. Har ju bokat i förväg vecka 50 men det återstår och se med vul. Är så livrädd att det ska gå åt skogen med detta försök också :( Då har jag bara en kvar efter denna. Försöker inte tänka så mycket på behandlingen och bara fokusera på annat i stället.
  • Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-12-16 16:05:09 följande:

Hej tjejer, hur går det för er? Jag är på ruvardag 2 med 5dagars Eskimå.

Hej gammelpysen! Vad roligt att se dig igen :D Vi lyckades göra en ny omgång innan stägning under julen. Är på ruvar dag 4 med 2 dagars embryo. Denna gången fick jag 12 ägg utplockade men 4 stycken delade sig :) och nu ska de frysa 3 st med förhoppning att det ska överleva. Vi kommer få brev hur många som överlevde till frysen. Hoppas hoppas på alla!

Åh vad roligt att ni gjorde ett nytt försök :) Hoppas och håller tummarna för er!
  • Juliii86

hej tjejer!

Jag behöver eran hjälp!! Jag vet inte om jag vågar tro på att detta är sant? Är på ruvardag 10 och jag kunde bara inte hålla mig för jag har känt mig så konstigt de senaste dagarna så därför bestämde jag mig att få svar nu eller aldrig.

BM säger ju att man inte ska testa sig tidigt innan testdagen för att inte få falsk positiv men stämmer det verkligen? Måste jag då vänta med och bli glad över mitt plus?

Är i chock!! Har liksom inte fattat det än att jag har plussat? Vi har försökt i över 9 år utan att lyckas. Kan det verkligen vara sant?? Snälla hjälp mig!

Skickar med en bild!

• Juliii86
    ammela skrev 2016-12-24 18:17:12 följande:
    Är bara att hoppas att det är sant!! God jul till er! Håller tummarna!
    Tack för att du håller tummarna :) Gud jul till er också :D
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-12-24 20:02:19 följande:
    Jaaaa så skall det ju se ut, och på julafton av alla dagar. Jättegrattis!!!!!
    Ja eller hur! Tänkte inte ens på att testa mig på julafton det var bara en ren reflex haha. Tack så jätte mycket! Vågar jag lita på det? I vilket fall som helst så kommer jag testa mig igen på torsdag som är min testdag. Helt otroligt... Idag har jag känt av mer mensvärk. Ibland gör det ont och sen går det över.. så håller det på så :)
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-12-24 20:23:14 följande:
    Det låter mycket bekant! Jag fick första plusset runt den tiden också. Jag tycker ibland det är svårt att känna skillnad på mensvärk och växtvärk. Men jag blir orolig de dagarna jag inte känner något!
    Jaha oki :) Ok, jag förstår hehe för mig är det första gången jag känner så här så jag brukar kalla det för mensvärk fast det måste väl vara växtvärk? Är så ny på detta haha. Jag blir bara glad att jag känner av något för man börjar inse det ju mer dagarna går. Nu har jag värmt en vetekudde som jag har på magen för att lugna ner smärtan.
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-12-25 20:13:26 följande:
    Låter som växtvärk, för mig är det ingen skillnad, samma smärta så att säga. Grattis igen =)
    Åh tack :) då vet jag det. För jag var lite orolig över min smärta att jag knappt kunde tåla det, för det gjorde så ont. Är det farligt och känna en sådan smärta? Idag känner jag knappt något, bara lite grann.. Tackar! :D
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-12-26 09:44:29 följande:
    Grattis Juliie86! Vilken underbar julklapp! <3
    Tack så mycket :D Ja verkligen en underbar julklapp! <3
Svar på tråden IVF-hösten 2016