• Juliii86

IVF-hösten 2016

gammelpysen skrev 2016-10-15 13:27:50 följande:

Tack för svaret!!!
    Även om det är tråkigt att det ska vara så är det skönt att det finns fler som befinner sig i samma situation...
    Känner du av något annat? Jag hade en riktig jäkla mensvärk i förrgår som försvann igår. Stack till mot äggstockarna igår kväll men i övrigt ingenting. Beställde tester idag, dubbelpack. Mensen borde komma onsdag om det inte tog sig, funderar på att testa senare i veckan även om officiell testdag inte är förrän om en och en halv vecka.

Ja, precis! Jag tycker också det är bra att man kan skriva till er och prata ut.
    Jag kände för några minuter sen bara lite molvärk som sedan försvann, men annars känner jag ingenting. Har varit lite illamående ett par gånger men inget mer än så. Ömmade bröst började strax före ägguttag så det räknas ju inte som symtom. Jag har sagt till mig själv att jag vill absolut inte känna av men ibland går det bara inte :) Ok, jag tycker det är positiva symtom du har :) Hade jag fått mensvärk hade jag tänkt direkt att nu har det tagit sig, för det har jag aldrig upplevt. Lite avundsjuk på dina symtom ;) Åh vad kul att köpa tester! Jag satt och kolla på gravtester på internet och jag funderar köpa hem CB veckoindikatorn och två vanliga CB. Det kommer jag köpa nästa vecka på helgen så det inte blir att jag testar i förväg.
  • Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-15 14:15:37 följande:

Vi får väl se... jag brukar ha rätt rejäla PMS också, humöret är en berg-och-dalbana, och en riktig svacka en vecka innan mens, därför är jag inte lika hoppfull. Men jag tänker som du - försöker inte analysera en massa utan så gott det går se det positiva i vardagen i stället.. det är heller inte någon direkt albyl-kur vi fått, så i det här läget tror jag ingenting känns som det ska i vilket fall som helst...

Jaha ok, jag förstår men jag hoppas innerligt att det ändå är något :) Ja men precis, det är det bästa man kan göra är att försöka inte analysera. Det är mycket hormoner man har proppat i sig så det blir ju svårt att veta vad som är vad men det får man se på testdagen :) Tyvärr så är det inget annat än att vänta ut.. jätte tråkigt.
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-16 11:05:09 följande:

Pratade med läkaren igår och nästa ÄP blir troligtvis i januari. Blir tyvärr långa protokollet igen men ska få menopur istället för purugon samt icsi. Läkarna hade varit väldigt förbryllade över att detta försöket gått så dåligt när det första gick så bra. Dom hade gjort ett spermaprov på sambon och det visade sig att han enbart hade 3 miljoner simmare denna gång jämfört med 50 miljoner förra gången. Även om det har varit väldigt tungt denna helgen känns det skönt att ha fått en förklaring. Känns dock psykiskt jobbigt att det är sista försöket för oss..

Ni blir det lite paus för oss. Vi kör igång igen efter novembermensen som lär komma i slutet av månaden, men ska försöka fokusera på annat tills dess. Jag kikar in meddela jämna mellanrum för att se hur det går för er <3

Vad skönt att ni fick ett svar på varför det inte gick så bra denna omgången men också tråkigt att höra att ni har en sista chans kvar, kanske den nästa omgång blir eran tur :) Ibland kan man behöva ta en paus i emellanåt för att kunna vara starkare vid nästa omgång. Ta hand om dig så hörs vi snart igen :)
  • Juliii86
    ammela skrev 2016-10-16 12:08:45 följande:

Hoppar in lite här med en liten fråga bara. Ni som gör ert första IVF på sahlgrenska nu, när skickades remissen in? Kom ni in på kortvarselkön eller fick ni en inbokadtid i den "vanliga" kön?

Står i kö sen juni och väntar å väntar å väntar. Håller tummarna för er alla som är igång!!

Eftersom jag opererades och det blev missförstånd skickades min remiss i februari detta året och satte mig i kortvarsel, blev uppringd i juni men kunde tyvärr inte komma in just då. Så jag fick ny tid i augusti och började med sprutorna i september månad då jag fick min mens nyligen när jag var hos dom i augusti plus att det var fulltbokat hela september då kändes det ingen mening med att vara i kortvarsel när jag ändå fick vänta en månad.
  • Juliii86
    ammela skrev 2016-10-16 15:19:43 följande:
    Hur kort varsel va det då? Samma dag eller nån dag efter?
    Min väntetid var på 7 månader och i september skulle jag fått mitt officella tid. Eftersom jag blev uppringd 30 juni skulle det bara vara första mötet där dom informerar hur ivf går till och juli månad var sjukhuset stängt. Fick en ny tid i augusti så en månad blev det i kortvarsel. Det hade inte spelat någon roll om jag hade kommit den 30 juni hade jag inte kunnat börja med medicinen ändå.
  • Juliii86
    ammela skrev 2016-10-16 15:30:19 följande:
    Menar från samtalet tills du skulle va där! Är själv på kortvarsellistan och är osäker på om de ringer och vill att man kommer samma dag eller kan det vara dagar innan.
    Ok, nej det minns jag inte, tror de ringde en vecka innan eller samma vecka. Har inget minne alls så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. Trodde du menade något annat.
  • Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-17 15:04:16 följande:

Det blir ingen midsommarbebis. Började blöda idag. Skit, skit, skit. Har bara lust att gräva ner mig i en grop och inte komma upp igen.

åh nej :( till mig sa dom att man kan blöda när man är gravid.. har du tagit ett gravtest för att se om det är positivt?
  • Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-17 20:38:55 följande:
    Nej, har inte gjort det. Officiell testdag är nästa onsdag, alltså om 9 dagar, 3 veckor efter insättning. Har läst om flera som haft en blödning trots att de varit gravida. Även om jag inte tror på det så hoppas jag vara en av dem.
    Jaha, jag trodde det var denna veckan :) Jag har nästa måndag.
    Jag hoppas det också att du är det, jag håller mina tummar för dig!
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-18 20:25:13 följande:

Jag hoppas verkligen att det går bra för alla.

Tack så mycket för att du håller tummarna för oss :):):)

och jag håller tummarna för er som ska göra äggplock och gravtest, hejja tjejer!

Nu återstår 6 dagar kvar till testdag, det är så svårt att låta bli räkna dagarna.
  • Juliii86

Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!

Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)

Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.

Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.

Svar på tråden IVF-hösten 2016