• Juliii86

IVF-hösten 2016

MinStoraLängtan skrev 2016-10-09 16:21:57 följande:

[quote=77036335][quote-nick]Juliii86 skrev 2016-10-09 15:55:12 följande:[/quote-nick]Jag har både goda och dåliga nyheter. Av alla 4 ägg som de plockade ut blev ett befruktad och resten gick inte att rädda. Ett som inte blev befruktat, ett som inte blev mogen och ett som blev befruktad men överlevde inte. Jag visste det, visste att något skulle gå illa, så nu har jag ett befruktad som lever i mig och jag hoppas, eller jag vet inte om jag vågar hoppas, att den fäster som den ska. Det känns tråkigt att bara ha ett som överlevde men vad ska man göra? Om denna omgång inte blir något då ska de kanske öka min dos eller ge mig den långa protokollen. Anledningen till de gav mig en försiktig dos var att jag har PCO och de var rädda att jag skulle bli överstimulerad...Sen kunde inte läkaren svara på varför min vänstra äggstock var fylld med väska, det fanns ju inga ägg alls.

Nä jag vet inte vad jag känner just nu. Känns bara skit alltihop...Självklart är jag glad att jag fick ett fint befruktad ägg samtidigt som jag känner att det kommer inte ta sig, det känns jobbigt just nu... Förlåt för en deppig inlägg, behövde skriva av mig...[/

Ett ägg som kan vara guldägget!

Håller mina tummar och tår...

Deppiga inlägg måste få finnas också, det är en tuff resa vi alla är med på... men med olika förutsättningar, tur och omständigheter vi inte råder över..

Skönt att kunna skriva av sig i såna lägen.

Jag känner hopp och blir glad att läsa om ditt befruktade ägg och att du fick tillbaka det! Det peppar mig!

Hej och välkommen!

Tack för att du håller tummarna!

Ja det känns skönt att man kan skriva av sig ibland samtidigt som man vet att det finns personer som ger en stöd när man känner sig ledsen.

Vad bra att det gav dig hopp :) Jag är så inte så insatt på ivf och detta är mitt första försök så det känns bra att jag lyckades göra någon glad. Hoppas att du också lyckas snart och det kommer du göra. Så väl för mig också men ibland får man dessa negativa tankar men vi får försöka peppa varandra och ge stöd när man känner sig extra ledsen.

Håller tummarna för dig vecka 44 :)

Ps. jag går också i sahlgrenska

• Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-09 16:35:04 följande:
    Förstår dig helt Juliii86, jag kände samma besvikelse som du när bara ett av mina 9 ägg klarade sig.. samtidigt är det ju en jättevinst att ett fick flytta med er hem och förhoppningsvis får fortsätta stanna kvar med er :) har förstått det som att det är få förunnat att få till frysen men det hade känns så himla skönt att på något vis veta att man har "bonusliv" utöver sina 3 vanliga försök... oavsett så ha med dig att vi hejar på dig och ditt lilla embryo! Förhoppningsvis har ni ett efterlängtat plus på stickan den 24e :)
    Tack Niaa! Jag känner mig mycket bättre nu när jag får så mycket stöd från er tjejer, ni är verkligen jätte fina och det glädje mig jätte mycket och ni ska veta att jag håller mina tummar extra hårt för er.

Jaha ok, det visste jag inte. Jag trodde att frysningen var en bra grej att kunna spara sina ägg till senare tillfälle och det var så jag hade planerat. Min man sa dock att om jag blir gravid denna omgång har jag mina 2 sista försök kvar? Vet inte om det stämmer? Glömde fråga bm men det kan jag ju göra den 24:e istället.
    Tack ännu en gång Niaa, det glädjer mig att ni hejar på mig :) :D
  • Juliii86
    Newbie84 skrev 2016-10-09 18:55:23 följande:
    Håller tummarna för att det fäster, ett ägg är ju det som krävs. Ibland måste man få deppa, vara arg, ledsen eller besviken och då får vi alla stötta varandra :)
    Tack :) hoppas det också! Ja, visst är det så. Tycker det är sån bra grupp här att vi alla stöttar varandra och det är bra :) Imorgon kommer nedräkningen börja som dag 1.
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-09 21:49:06 följande:

Många har redan skrivit det jag tänkt skriva.Vad trist att "bara" ett ägg överlevde men skönt att det åtminstone blev ett men jag förstår verkligen att livet suger ibland och att det är så orättvist att vissa bara tittar på ett par kalsonger och blir gravida.Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för dig/er.

Ja, det kändes jätte tråkigt att bara fått ett befruktad ägg men jag är ändå glad att åtminstone ett blev som den skulle. Usch ja, så jobbigt att se andra lyckas på egen hand, det är så orättvist! Tack för att du håller tummarna! :)
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-13 11:22:01 följande:

Sex ägg blev det, lite mindre än vad vi hoppats på men förhoppningsvis bra ägg. Imorgon mellan 15-16 får vi reda på hur många som befruktats och när vi kan förvänta oss återföring.

Åh men det är ju jätte bra med 6 ägg :) Lycka till imorgon o hoppas de har goda besked!
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-13 15:29:38 följande:

Tjuvtestade, kunde inte låta bli. 
    Vågar jag hoppas?????
    Det är med en blastocyst och jag är helt omstimulerad (ruvardag 8) officiell testadag ruvardag 12.

Förlåt men vet inte hur jag vänder bilden:/

men grattis!!! :D så roligt, blir så glad att se fler som plussar :)
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-12 21:49:12 följande:
    Tack men jag vågar inte ta ut nått förrän testdagen. Jag berättade för IVF kliniken i måndags men dom ville ändå vänta tills testdagen så det inte var någon medicin som låg kvar och gav felaktigt resultat. Det enda som kan påverka är ovitrelle men den är ur kroppen för 2,5 v sen.  Så jag förstår inte va dom pratar om. Men man blir ändå nojig. jag gör test varje dag och snart förbrukat alla tester inom sverige :) nu är det bara två dagar kvar och shit vad dagarna går långsamt.
    Bm sa till mig att jag skulle vänta tills offciella testdagen för att det inte ska ge felaktig plus men 2,5 veckor är ju ganska lång borta då borde ju alla medicinen vara borta fast de gör det för att vara på säkra sidan att man helst testar på samma dag som sjukhus har bestämt. Jag säger ändå grattis till dig :) Jag är ganska säkert på att din test är pålitligt!
    gammelpysen skrev 2016-10-13 19:15:53 följande:

Ruvardag 6 och molvärk, som vid mensvärk, och absolut ingen stubin.... PMS... Bara att inse att det förmodligen inte gick vägen denna gång.... 

Åh vad tråkigt att du känner så men ge inte upp än! Jag känner knappt något och är på ruvar dag 4 bara ömmade bröst som jag fick innan insättning. Du har ju långt kvar till testdag :) Upp med hakan!
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-14 15:04:28 följande:

Rmc ringde nyss... Av våra sex blev bara ett befruktat.. dom ringer igen imorgon klockan 08 om det har delat sig ordentligt och isåfall är vi välkomna på återföring imorgon fm. Känns riktigt mörkt just nu. Oddsen känns väldigt små för att jag ens ska få ruva...

åh jag hoppas verkligen att det ska dela sig ordentligt och att du får göra återföring imorgon. stor kram!
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-15 09:16:55 följande:

Det blev ingen ruvning för oss denna gång.. känns tungt just nu. Ska ha samtal med läkaren idag sen får vi se hur vi lägger upp sista försöket.

men åh :( vad tråkigt att höra, stor kram från mig också!
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-15 11:16:18 följande:
    Yes, har testat varje dag sedan föregående fredag och nu är det mer officiellt att jag är gravid =) Känns så overkligt. Har ultraljud den 1/11 och hoppas verkligen att allt ser bra ut därinne. När har du testdag?
    Vad roligt :) Sort grattis :D Jag har testdag den 24:e o det känns som en evighet!
  • Juliii86
    gammelpysen skrev 2016-10-15 12:40:44 följande:

Ni som ruvar, hur är det med humöret? Jag har gått från kort stubin till ingen stubin alls senaste dagarna. Blir lätt arg, skäms något oerhört. Snäser mot mina närmaste. 
    Är så trött på dessa hormoner som rent ut sagt är åt skogen just nu... 
    RD 8 efter ET. Rätt säker på att det inte gick vägen vilket gör allt så mycket surare. Stressad över min ålder (35+) och kommande behandlingar, ser hur klockan tickar i ilfart för mig... Gråter

Jag känner igen mig, i fredags gick min temperament långt upp i huvudet att efteråt insåg jag hur arg jag blev och försökte tänka på något bra så gick det över. Ena stunden känner jag jätte ledsen eller så är jag hur glad som helst. Jag sa det till min man igår att det känns jätte jobbigt med alla hormoner man fick i sig och tänk då hur jag kommer vara när jag är gravid, haha.

Då är vi nästa lika i dagarna, du är två dagar före mig :) Den känslan får jag också att det inte har tagit sig och ena stunden försöker jag tänka att det är för tidigt att säga i förväg men ibland är det svårt att hålla hoppet uppe. Det kommer lösa sig för dig, jag håller alla mina tummar dig och alla andra. stor kram!
Svar på tråden IVF-hösten 2016