• Juliii86

IVF-hösten 2016

Jadu skrev 2016-11-09 22:18:38 följande:
    Attans, då blir det nytt försök nästa år för oss. Men kan vara skönt med paus nu under jul oså.
    Ja, det är tråkigt att de har stängt sen förstår jag också att de vill ha ledigt och fira jul och nyår tillsammans med sin familj. Jag känner att det kanske är lika bra att man börjar nästa år med behandlingen då det kan vara en stressig månad med julklapp, maten osv. Man vill ju helst inte ha en stressig månad när man gör uttag och insättning, vad jag tycker. Men det känns som det blir nästa år eftersom de inte har hört av sig än. Nästa vecka blir det att ringa och höra med dem.
  • Juliii86
    louise17 skrev 2016-11-10 06:47:55 följande:

Yayy! Uppringd igår och ombedd komma på IVF första mötet om 6 dagar! Tror det var en avbokad tid som vi fick ta. Vi har väntat i ca 1,5-2 månad på detta samtal, så bilfärd 4 timmar bort väntar :) hoppas på snöovädret är snälla med oss i trafiken ;)

vad roligt att du blev uppringd :) då får ni köra lugnt på vägen dit.
  • Juliii86
    jagkan skrev 2016-11-10 09:58:10 följande:
    hoppas det blir snart!
    ja :) får se vad de säger nästa vecka. Åh vad roligt att du fått plus, stort grattis! Håller tummarna på att det går vägen.
  • Juliii86
    typjag skrev 2016-11-12 11:35:07 följande:

Officiell testdag idag!

åh så glad jag blir att fler plussar! Hoppas att jag också plussar vid nästa försök. Hur många försök blev det?
  • Juliii86
    Jadu skrev 2016-11-12 13:42:14 följande:
    Ja klart de ska göra det :)

V 3 blir nästa äggplock för oss.

Så känns som skönt att ha stressfri vardag tills dess. Så 2017 blir vårt år ist:)
    Jaha ok så ni får göra det nästa år istället :) men det är ändå ganska snart så det är ju inte så lång tid väntan. Åh hoppas att det tar sig för er nästa år :)

• Juliii86
    typjag skrev 2016-11-12 13:44:33 följande:
    4 försöket!
    glömde förstås skriva grattis till dig :) Ok, vad skönt att det inte blev mer än så.
  • Juliii86

Åh! Jag får börja med ny behandling. Måste bara vänta på mensen ska starta igång vilket känns som det ska börja nästa vecka :) Är det någon ska börja sprutor denna månad? Känns som alla fått plus :)

• Juliii86
    shrigley skrev 2016-11-16 21:01:11 följande:
    När får du börja igen? Hur snabbt? Gjorde idag tidigt (privat) VUL i v 6+1 och det konstaterades att det inte fanns något foster, bara en liten tom hinnsäck. Min klinik sade att det inte lät bra men att man måste vänta till v 8 innan man kan veta säkert. Ska dit på måndag men är naturligtvis helt inställd på att det är kört. Fick även liten blödning på em. Smått panik det hela eftersom jag är 41 o redan drabbats av två MF i år
    Jag ska börja så fort min mens kommer och den ska komma nästa vecka. Men nej :( Fy så hemskt! Hoppas att de kan se ett foster i vecka 8.. usch vilken jobbig situation.. skickar en stor kram <3
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-11-17 09:48:52 följande:
    Jag väntar också på mensen som ska komma nästa vecka men kör ju långa protokollet så sprutor börjar jag inte med förrens i mitten/slutet av december någon gång :) ska ni köra samma behandling som tidigare eller det blir någon förändring denna gången?
    Jaha :) vad kul! Då kan vi följas åt och hoppas att det blir vår tur vid nästa omgång. Japp, vi ska köra samma behandling som förra gången, korta protokoll med högre dos i 4 dagar, 150 gonal-f och de 3 sista dagarna 125 gonal-f och 0,25 orgalutran. Jag var lite rädd att jag skulle börja med långa protokoll för då skulle jag inte hinna med en ny omgång denna månad.

• Juliii86
    typjag skrev 2016-11-16 20:35:11 följande:
    Ååh va skönt! Kanske är det din tur nu? Många plus nu ja, så bara åk med i den vågen
    Jag hoppas det verkligen :) Jag vart ju jätte ledsen vid första försök så jag hoppas att den här gången blir bättre. Håll tummarna för mig att jag får åka med i vågen :D
Svar på tråden IVF-hösten 2016