• Juliii86

IVF-hösten 2016

Virveldimma skrev 2016-09-17 10:54:41 följande:
    Fick nyss samtalet. Av de 10 så var det 5 som kunde befruktas och 4 av dessa har mognat bra! :)

Ska tilläggas att jag hade problem i början med sprutorna, fick inte i mig hela dosen vilket gjorde att det var nära att de skulle bryta hela försöket. Men fick köra på och 4 befruktade känns riktigt bra..

Ska få åka ner imorgon för insättning..! :D Känner mig ändå mycket positiv nu utifrån tanken att det är ju min bättre hälft som stått för våra svårigheter så att säga. Så jag tänker ju nu att bara jag får in ett bra embryo så kommer min livmoder kunna hantera det ;)

De sa att allt under 2miljoner så överväger de ICSI, och min man hade 270000.. så inte undra på att det varit svårt för oss på egen hand. Lite surt då att man kämpat så länge själv innan man sökte hjälp, men samtidigt skönt att de hittade en tydlig orsak, gör iaf mig lugnare nu :)
    Åh vad roligt :D Så spännande!

Jaha ok, vad bra att du ändå fick köra på fast än det blev lite problem med sprutorna.

Oj, vad snabbt du får sätta in den tillbaka :) jag har inte så bra koll på vad man brukar göra. En del får vänta och andra får sätta tillbaka snabbt. Beror det på hur snabbt det utvecklas? Ja, nu får vi hålla tummarna för nästa steg att det blir en liten som gror imorgon. Du får berätta mer imorgon hur det gick för er :)

Förstår dig precis, det är jobbigt att kämpa själva utan någon hjälp men nu har ni kommit så här långt :) Börjar bli riktigt spännande här.
  • Juliii86
    Yonnahanna skrev 2016-09-19 21:34:40 följande:

Åh imorgon klockan 8 ska jag på ultraljud å provtagning, för att se hur jag svarat på menopur. Nervöst å spännande samtidigt :)

lycka till imorgon, hoppas att du får bra besked! håller tummarna :)
  • Juliii86

I måndags började jag få bruna flytningar och det brukar jag få innan mens och det brukar vara i 2-3 dagar men nu har det gått 4 dagar och mensen syns inte till. Har bara fått en droppe men inget mer. Hoppas att den startar igång snart, suck orkar inte vänta mer :( Jag antar att man börjar med sprutan när mensen kommer igång ordentlig?

• Juliii86
    jagkan skrev 2016-09-23 14:58:28 följande:

när jag fick min så ringde jag in och dem frågade om jag var en sådan som "fegblöder" så att säga, vilket jag själv inte är, här är det vattenfall från första början... Men ring dem för att vara på säkra sidan. När det gällde när jag började med sprutan så var det 2a mensdagen...

Jaha ok, jag ska ringa imorgon och avvakta för idag. För jag har alltid normal blödning eller att det forsar med blod. Det kan variera men aldrig droppar. Har ju provera hemma om mensen inte skulle dyka upp men får se imorgon hur det ser ut annars får jag ringa dem. Tack för hjälpen :)
  • Juliii86
    Lelin skrev 2016-09-23 18:39:18 följande:

Hej!

Jag hoppar oxå in här.

Var idag på äggplock för andra gången. Fanns 2 ägg att plocka ut, hoppas hoppas att dem tar sig!

Nervöst och jobbigt att behöva vänta 2 dagar nu.

Jag har endometrios och min kropp svarar inget bra på behandlingen. Så hoppas verkligen att det fungerar den här gången, så jag inte behöver gå igenom det igen.

Hej hej välkommen!
    Vi håller tummarna för dig att det går bra med dina 2 ägg!
    Lycka till.
    Veronicasnart30 skrev 2016-09-23 19:37:29 följande:

Hej,

Får jag också hoppa in i tråden? Håller på med min så kallade andra IVF försök, äggplock på måndag =) Nervöst!

Hej hej
    klart du får :) Åh lycka till på måndag!

• Juliii86

Imorgon börjar jag äntligen med sprutan gonal-f, så spännande samtidigt nervöst att spruta sig själv :) Är det någon som ska snart börja med sprutan eller har ni redan kommit längre? Känner mig lite ensam här hehe

• Juliii86
    91erica skrev 2016-09-25 16:23:22 följande:
    Förstår dig. De är verkligen med blandade känslor man gör allt de här. Jag börjar med gonal-f om ca 1 vecka.
    jaha ok :) vad roligt att du snart kommer få börja med sprutan. Jag fick en tid för UL den 2 oktober. får se hur det går för då :)
  • Juliii86

Igår började jag med sprutan på andra dagen :) Det känns overkligt att jag ska börja med sprutorna. Nu hoppas vi på att det blir plus i tråden :D

• Juliii86
    jagkan skrev 2016-09-27 12:37:45 följande:
    vad skönt att komma igång nu! lycka till!
    ja det känns jätte bra att äntligen komma igång. tackar :)

Välkommen Kezza!

Kezza och Niaa, åh ska ni också ha ÄP i vecka 41? För det ska jag också göra om det inte blir ändringar :)
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-09-28 06:54:45 följande:
    Så roligt att följas åt kezza & juliii86! Går ni också i Malmö? Vi åker på weekend och laddar batterierna i eftermiddag och kommer hem igen på söndag sedan är det VUL på onsdag morgon. Fick börja med lägre dos denna gången. Enbart 100 enheter då jag är ganska liten av mig och var på gränsen till att bli överstimulerad sist. Känns iaf skönt att man har varit igenom detta en gång tidigare och tar hela behandlingen lite mer med ro än vid tidigare försök!
    Nä, jag går i göteborg, Sahlgrenska sjukhus :) Åh, vad mysigt med en weekend resa, hoppas att ni får det skoj på eran äventyr. Jaha, så ni ska ha VUL på onsdag, jag fick inbokad till söndag denna veckan, riktigt spännande och se hur det ser ut. Det är mitt första IVF så jag är rätt ny på det här.
    Kezza skrev 2016-09-28 09:47:09 följande:
    Ja, ÄP är planerat till vecka 41 om inget händer :)
    Ok vad spännande :) Hoppas det blir många fina ägg plock. När ska du göra VUL?
Svar på tråden IVF-hösten 2016