Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Micka! skrev 2016-10-04 18:08:53 följande:

Hur går det? Har du fått svar....

Inget svar. Undrar om det bara är de negativa svaren som kommer ut på Karolinska portalen. Så kanske de ringer när det är dåliga svar
  • 3hjärtan
    Mor till Ella skrev 2016-10-05 22:52:02 följande:

Hej!

Jag var på ul idag. Tyvärr hade fostret dött vecka 9+3.

Så på måndag ska jag få tabletter på sjukhuset så det döda fostret kommer ut.

Jag är så ledsen, detta plus att vår älskade häst fick somna in för 1 vecka sedan, gör mig så ledsen.

Kram till er alla.

Beklagar sorgen. Lycka till med nya tag
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-08 08:54:46 följande:

Ja, jobbigt, att behöva vänta så länge! Hoppas du får svar snart....

Fick svaret igår. Nipt var dåligt så blir ett avbrytande här.
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-08 09:12:45 följande:

Oj, vad fick du för svar? FVP, ska du inte göra det också? För att vara på säkra sidan.....

Är själv väldigt orolig för kub...men där jag bor erbjuds bara FVP efter kub...

Hög sannolikhet för t21 fick jag. Som en chock då just t21 var bra på kub.

Måste göra fvp men känns bara som ett utdragande inför aborten. Endast i 0.3% nipt visar fel så känns rätt meningslöst.
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-08 09:35:57 följande:

Fy vad hemskt , du hade väl 1:250 på t21, tyckte jag också var bra! Men hur var ultraljudet, var nackspalten avvikande?

Enskilda kub var T21 1/3000 och T13&18 1/4 så trodde ju det skulle vara det såklart då. Blodprovet som drog ned allt.

Fanns inget avvikande på ul. Bra nackspalt på 1.86. Allt såg bra ut där med synligt näsben och inget avvikande.
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-08 09:57:53 följande:

Hoppas du tillhör det procent som nipt visar fel på, förstår hur du känner, men invänta svar på fvp!! Kram

Den förhoppningen har jag inte men tack för omtanken.
  • 3hjärtan
    Seb81 skrev 2016-10-11 14:03:02 följande:

Hej!

Min kropp skrek att något fel.. kände mig inte gravid längre.. tyvärr så lever inte mitt foster. Var på vul idag... det har inte kommit ut än så vi väntar... ska tillbaka om en vecka och se, annars så får jag tabletter då! Skit surt detta, hamna på ruta -10 känns det som.. börja om...

Skönt Micka! Grattis<3

Lycka till alla! Kram

Beklagar så mkt:(
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-08 09:57:53 följande:

Hoppas du tillhör det procent som nipt visar fel på, förstår hur du känner, men invänta svar på fvp!! Kram

Får veta fvp på fredag. Sker ett under om det skulle visa bra.

Planen är redan gjord. Blir inlagd på måndag. Gruvar mig så
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-11 11:16:10 följande:

Har varit på ett vul idag, och allt ser bra ut, var så himla orolig! Lilla mini växer, 2,6 cm lång och busig. Är i v. 9+2 idag och en vul;et är jag i v.9+3 så det känns bra Tänk så glad man kan bli, hoppas bara att allt kommer gå bra med kub osv......

Vad roligt för er!
  • 3hjärtan
    lilaemma skrev 2016-10-12 01:50:36 följande:

Och ni känner att det inte finns en chans att klara ett barn med Downs? Jag är verkligen ledsen att du måste igenom det här...

Ja då man ej vet hur der blir. Alla är ju olika individer med olika behov av hjälp. Hjärtat kan va trasigt så man ej vet om den överlever ens och även andra organ. Hade vi känt vi klarat det utan att de andra barnen kommer i kläm så hade vi ju såklart inte valt ett avbrytande.
  • 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-13 11:32:30 följande:

Varit på hudmottagningen idag och tagit bort en leverfläck som kan vara ett förstadie till malignt melanom, får svar om 2-4 veckor. Om det är det, kommer de operera igen, hoppas verkligen att det inte är något melanom.... Tänk hur snabbt livet kan förändras....var på fosterdiagnostik igår, ska ta prover på tisdag!

Håller tummarna att det inte är något!

Hur hade leverfläcken utvecklas?
  • 3hjärtan

Micka

Ja imorn får jag fvp svaret. Är som nervöst även fast jag vet svaret men kan inte sluta hoppas att de ringer och säger att det är bra.

• 3hjärtan
    Micka! skrev 2016-10-15 14:09:04 följande:

Har du fått svar?

Ja nu är det helt bekräftat så blir ett avbrytande på måndag
  • 3hjärtan
    baby nu skrev 2017-01-15 18:35:19 följande:

Tog reda på det idag...vi väntar nummer fyra..blandade känslor, tårar och funderingar..abort eller behålla?? Båda känns rätt och fel... hjälp hur tar vi beslutet om vad vi gör?!??

Prata m kurator! Innan abort får ni ju vul också. Kanske ni bara känner att ni vill behålla då?

Hur gamla är barnen? Hur ser livssituationen ut?
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!